Help! Wat eet jij nou!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Binta
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 28/06/15 12:29

Help! Wat eet jij nou!

Ongelezen berichtdoor Binta » 03/10/15 09:08

Binta heeft ons even laten schrikken gisteren....
Ik was zo als elke dag met Binta naar het bos geweest, daar had ze lekker gespeeld met haar honden vriendjes :) echt genieten is dat.
Toen we thuis kwamen liet ik haar net als anders met mooi weer lekker in de tuin waar ze dan even rond scharrelt en vervolgens in het zonnetje gaat liggen slapen. Wat een heerlijk leven :D
Ik begon vast met de voorbereidingen voor het avondeten want dan kon nog mooi voordat ik mijn dochter van school moest halen.
Ondertussen let ik dan op Binta want er wil nog wel eens kattenpoep in de tuin liggen wat ze dan met smaak op wil eten. :kots:
Ik was lette even niet op Binta en ik hoor een hard krakend geluid uit de tuin komen, ik kijk en zie Binta ergens op kauwen :shock: dit was geen kattenpoep, takje, dennenappel, eikel of slak!!!!!!
Ik op mijn sokken naar buiten en Binta haar bek open getrokken...... Niets..... Ik laat haar los en ze gaat twee meter verderop liggen en smakt nog een paar keer.... Er zit duidelijk nog iets in haar wangen dus weer kijk ik in haar bek en vis er een klein wit vlijmscherp stukje uit...... Een stukje bot volgens mij :shock:
Ik denk dat het een kippenbotje is of zo iets ( die hebben we al eens eerder in de tuin gevonden vreemd genoeg....)
Ik de dierenarts gebeld en we konden binnen een half uurtje terecht.
Er moest een röntgenfoto gemaakt omdat ik geen idee had hoe groot het gene was dat ze opgegeten had.
Ik had het stukje mee genomen(weer uit de prullenbak gevist :oops: ) en het was idd een botje.
Gelukkig bleek op de foto dat ze voor de verandering goed gekauwd had en zagen we allemaal kleine stukjes in haar maag zitten. Nu krijgt ze iso-gel 4/5 maaltijden per dag brokken met blikvoer zodat het mooi plakt en de eventueel scherpe stukjes veilig naar buiten kunnen.....
Wij zijn de schrik weer te boven, €123 armer maar blij dat ze geen operatie hoeft omdat de stukjes klein zijn. We gaan de tuin voor ze naar buiten gaat inspecteren....het blijft een raadsel hoe die botjes hier komen.....
En Binta...... Die geniet enorm van de vele overheerlijke maaltijden die ze krijgt 4 dagen lang..... Ze weet nog niet dat het daarna weer terug naar twee maaltjes is :wink: we willen haar graag slank houden.....
:bruinpootje: Binta (Sunny diamond of Dalwhinnie )19-5-2014

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Help! Wat eet jij nou!

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 03/10/15 15:19

Binta toch!!! Dat is schrikken!! Inderdaad gelukkig geen operatie nodig, maar je schrikt je rot!! Hopelijk zijn de darmen snel bot-vrij! Sterkte!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: Help! Wat eet jij nou!

Ongelezen berichtdoor marie » 03/10/15 20:39

Poeh... gelukkig een happy end.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Help! Wat eet jij nou!

Ongelezen berichtdoor Milou » 06/10/15 12:02

Binta! Boef...
Wat kunnen honden je een hartverzakking bezorgen hè. Gelukkig viel het mee.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Binta
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 28/06/15 12:29

Re: Help! Wat eet jij nou!

Ongelezen berichtdoor Binta » 09/10/15 16:43

Binta is alle botjes kwijt denk ik...
Ongelooflijk wat heeft ze veel gepoept met die vier maaltijden en het blikvoer :kots:
Mijn man mopperen dat hij aan twee zakjes per wandeling amper genoeg had :lol:
:bruinpootje: Binta (Sunny diamond of Dalwhinnie )19-5-2014

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Help! Wat eet jij nou!

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 09/10/15 21:54

Gelukkig goed afgelopen! Jee, zou een kat die botjes meenemen in de tuin?
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015


Terug naar “Belevenissen”