Welke cursus?

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Romke » 02/02/16 14:04

Dit is dus een lijn met dubbele stop, ook als deze verkeerd om zit, zal deze niet volledig slippen, tenzij de stop niet goed is afgesteld

Deze lijntjes gebruiken wij dagelijks

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor corretje » 04/02/16 11:41

Idd dit is er een met een dubbele stop. Wij hebben zelf ook zoiets, maar ook met enkele stop gehad. Moet zeggen die waren ook niet slecht in die zin. Ze zaten even strak als hij trok, maar waren ook zo weer losser om zijn nek. Dus op zich was ik daar ook niet ontevreden over. Maar ik loop sowieso altijd met een normale halsband en riem. Af en toe heeft ie buien en dan is er geen land mee te bezeilen, dan gaat de jachtlijn om. Even laten weten dat ik de baas ben.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor psh74 » 24/02/16 13:11

Hallo,

We zijn nu een aantal weekjes bezig met de cursus.....en wat is het leuk om te doen!!
Fenna doet het erg goed....ik kon na wat aanwijzingen al rustig langs een andere hond lopen :shock: !!
Was gewoon verbaasd hoe snel ze dit oppikt....lees hoe snel ik het oppik....want eigenlijk is het een cursus voor mij...haha!!

Ze werken daar niet met een clicker maar met beloningen.....en daar reageert ze ook goed op!!
Dus we gaan lekker zo door :D .....

Vanmiddag maar oefenen in een restaurant bij het strand....het is nu zulk heerlijk weer!!
Ja ik moet tenslotte oefenen...haha

Groetjes van ons :)

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor psh74 » 24/02/16 13:13

En ik gebruik af en toe de jachtriem maar nu eentje met dubbele stop.....en soms gebruik ik de enkele als ze wat dwarser is!! Voor de rest het tuigje.....alleen maak ze daar wel soms misbruik van..in de zin van hangen als net naar iets wil wat buiten het bereik is.......

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor psh74 » 27/10/16 09:44

Hoi...

Tussen het ziek zijn door hebben wat de cursus eg en veg1 afgerond en zijn we nu bezig met veg2,,nog zo'n 3 lessen! Ze heeft van deze cursus 3keer gemist ivm ziek zijn...helaas!
Gisteren weer geweest.....was niet zo'n succes......bij de blijf oefening ging ze even iedereen begroeten....de boef!!

Fenna doet het op dit akkefietje na best goed.....hierna heeft de cursusleidster de cursus behendigheid voor fenna aangeraden om even wat meer lol voor fenna te creeeren......!

Tussendoor blijf ik druk bezig met het apporteren aanleren!

Dus een hoop leuke dingen in het verschiet!!!!

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 01/11/16 22:28

welke jachtlijnen gebruiken jullie? Ik loop met een halsband en korte riem. Mijn Lab wil ook altijd elke hond begroeten met wandelen zal dat minder zijn met een jachtlijn?
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Stephan » 02/11/16 08:42

Wij lopen altijd met een hunter jachtlijn, maar hij wil nog steeds iedere hond begroeten. Je kunt alleen wat beter corrigeren met een jachtlijn, dat scheelt misschien wel iets.
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 10/11/16 08:30

Dat heeft dus ook niet veel zin. Hoe corrigeer jij dan?
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Stephan » 10/11/16 12:15

Voor het normaal wandelen is mijn stem (Uh-Uh of Hé) meestal al genoeg en anders een klein zijwaarts tikje met de lijn.

Tijdens doggydays 2016 hebben wij een korte cursus pack-wandelen gevolgd, dit werd gegeven door een vrouw die door Cesar Milan zelf opgeleid is. Hier hebben wij geleerd hoe je met een trekkende hond moet wandelen. Het belangrijkste is de riem kort houden, en dan niet strak of onderspanning, je moet de riem gewoon ergens halverwege beetpakken want hierdoor heb je een snellere reactie en geef je je hond niet de mogelijkheid om voor je uit te gaan lopen. We moesten dan de halsband of jachtlijn-lus net achter de kop positioneren (dus bovenaan de nek) hierdoor kan je makkelijker corrigeren en bij trekken is het minder belastend voor de luchtpijp. En tijdens het lopen doe je je schouders naar achteren en ga je lopen als een roedelleider 8) en elke keer als je hond zijn pas versneld om je voorbij te gaan geef je een klein zijwaartse correctie (wij deden dit altijd tegelijk met een stemcorrectie zodat hij de link begreep).
In het begin zal het lijken alsof het niet werkt maar als iedereen dit consequent doet zal hij na enige tijd een stuk beter naast je blijven lopen.

Voor ons heeft dit ervoor gezorgd dat Diesel tijdens het normale wandelen gewoon netjes naast ons blijft lopen, helaas heeft dit bij ons weinig zin als er een andere hond in beeld is :roll:
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Karlien » 10/11/16 14:52

Chantal76 schreef:welke jachtlijnen gebruiken jullie? Ik loop met een halsband en korte riem. Mijn Lab wil ook altijd elke hond begroeten met wandelen zal dat minder zijn met een jachtlijn?


Heb je al eens een U-lead geprobeerd?
Daarmee krijg je hem beter onder controle en kan je tegelijkertijd blijven verder trainen op het netjes mee lopen.
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Binkie » 10/11/16 18:08

Wij hebben de U-lead. Bink had onder z'n oksels irritatieplekken zitten. Tot bloedens toe. Ik denk dat dit door het harde trekken komt. Hij staat wel goed afgesteld. Op dit moment heeft hij een halsband om en we klikken daar een riem aan. Verder geen bijzondere riemen/lijnen/jachtlijn oid.

Stephan, je schrijft een zijwaarts tikje met de lijn. Bedoel je daarmee dat je hem als het ware met de lijn naar de zijkant duwt waardoor hij uit balans is?
Zodra we willen gaan lopen staat de lijn strak. Moeten we dan stoppen, zijwaarts tikje geven en daarna doorlopen? Of geef je dat tikje tijdens het lopen?
Welke lijn heb je precies?
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Stephan » 14/11/16 10:51

Je trekt hem eigenlijk een beetje naar je toe, maar dit doe je maar heel kort en het hoeft ook echt niet hard te zijn dus hij hoeft ze balans niet te verliezen. Ik zou ook elke keer als je "corrigeert" je stem erbij gebruiken, iets wat hij al kent, ik zeg dan Uh-Uh of hé. Ik zou er ook voor zorgen dat Bink naast je zit en dat er eerst rust is voordat je gaat lopen, dan ga je lopen en zodra hij je vooruit wil gaan dan pas je het toe, dus tijdens het lopen. Dit zal in het begin weinig effect hebben want hij moet het eerst snappen, dus als hij er niet op reageert dan weer even terug naar het begin en de rust pakken.

Hopelijk is dit een beetje duidelijker :)
ps. wij gebruiken een jachtlijn.
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 14/11/16 11:35

Karlien schreef:
Chantal76 schreef:welke jachtlijnen gebruiken jullie? Ik loop met een halsband en korte riem. Mijn Lab wil ook altijd elke hond begroeten met wandelen zal dat minder zijn met een jachtlijn?


Heb je al eens een U-lead geprobeerd?
Daarmee krijg je hem beter onder controle en kan je tegelijkertijd blijven verder trainen op het netjes mee lopen.


U lead hebben we ook. Helpt helemaal niks. Diego trekt er gewoon door. We hebben nu een gewone halsband een leren wel te verstaan want een klik halsband trekt hij open als hij andere honden ziet. Gewoon wandelen gaat bij hem over het algemeen prima. ik ben voorstander van een tuig maar dan is hij helemaal niet meer te houden. Dan is hij dubbel zo zwaar. Vandaar de halsband nu.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Binkie » 14/11/16 13:49

Chantal, wij lopen ook met een halsband. Het klinkt dan alsof Bink zwaar astmatisch is.
Is Diego ook al zo sterk? Laat je de kinderen met hem lopen of houden ze hem niet?

Stephan, ik ga je tips uitproberen. Wie weet is het ook de oplossing voor ons!

Ik heb me helemaal nog niet verdiept in de voordelen van een jachtlijn. Zal ik binnenkort ook eens doen.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 14/11/16 15:46

Binkie schreef:Chantal, wij lopen ook met een halsband. Het klinkt dan alsof Bink zwaar astmatisch is.
Is Diego ook al zo sterk? Laat je de kinderen met hem lopen of houden ze hem niet?

Stephan, ik ga je tips uitproberen. Wie weet is het ook de oplossing voor ons!

Ik heb me helemaal nog niet verdiept in de voordelen van een jachtlijn. Zal ik binnenkort ook eens doen.


Alleen mijn zoon van 17 mag alleen met Diego wandelen. Hij heeft mijn man en mij al een keer omver getrokken vandaar. De andere mogen met wandelen als wij er naast lopen.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding


Terug naar “Training”