Halty/i

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 11/07/12 21:52

Roxy11 schreef:Ik vind de Canny Collar zeker geen waardeloos hulpmiddel, ik ben zeer tevreden. Nu is het lekker ontspannen wandelen, ook voor Roxy.

En ik gebruik het alleen bij de wandelingen in de wijk. Meestal loopt ze los in het bos.


Mischien eens wat euro's spenderen aan wat training e.d. Dan hoef je zulke tuigen niet meer aan te schaffen ;)

Bobske
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 64
Lid geworden op: 05/06/12 23:06

Ongelezen berichtdoor Bobske » 11/07/12 22:54

Ik ben vanavond gaan oefenen met Harry. Hij kreeg weer een bui, ik heb hem aan de lijn gedaan en ben gaan oefenen in de tuin en door het huis. De poezebeesten lagen boven te slapen, dus daar zou ik geen last van hebben.
Heb gedaan wat Raymond zei. En ik moet zeggen dat het net leek of Harry er van stond te genieten. Hij deed heel mooi mee. Soms keek hij me aan met zo'n blik van: :confused: .. Maar hij liep vanavond wel een keertje mooi even een dikke 7 meter naast!! Zo lang is het stuk naar de verhoging in de tuin vanaf de tuindeur. Heel knap! En toen vloog er een bal van de buurjongens over de schutting...Morgen maar even een nieuwe voor ze halen :oops:

Voor het losloopveld nog even een vraag: Omdat hij zo enthousiast is naar andere honden, wil ik daar eigenlijk niet meer heen. Maar verder kan ik hem eigenlijk nergens los laten lopen. Een optie zou zijn om daar heen te gaan als we dan ook alleen zijn, maar ja, er kan altijd een hond komen daar. Het is daar een komen en gaan.
Moet ik dat veld eerst vermijden? Ook omdat hij enorm begint te trekken als we die kant oplopen? Of zou ik dat juist kunnen gaan gebruiken om te oefenen? Niet trekken is het veld op, wel trekken is rechtsomkeert?

Gebruikersavatar
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 490
Lid geworden op: 26/08/10 09:22
Locatie: Eke
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor RaymondC » 12/07/12 07:44

Ik zou wel langs het veld wandelen, maar er niet op gaan.
Eerst leren dat jij bepaald wat je hond mag doen.
(Ja ik weet dat sommige mensen/personen het daar moeilijk mee hebben, maar je hond vewacht dat van je, hij wilt duidelijkheid/leiderschap).

als je hond na verloop van tijd rustig dat veld kan passeren zonder te trekken, dan pas op het veld gaan.
Maar wel eerst aangelijnd.
Dan uitbreiden naar gebruik van lange lijn, en dan langzaam opbouwen naar los.

Ook het veld vanuit verschillende richtingen proberen te naderen, zodat je hond niet weet: "Oh tis deze route, en dat geurtje: YESSS we gaan naar het los loopveld, ff versnelling hoger zodat we er sneller zijn".

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 12/07/12 09:56

Goed advies van Raymond. En om je hond zijn energie te laten gebruiken kun je thuis of in de tuin zoek spelletjes doen zodat hij zijn neus moet gebruiken. Daar worden ze reuze moe van.
Hier op het forum is daar al veel over geschreven, even de zoekfunctie gebruiken dus. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 490
Lid geworden op: 26/08/10 09:22
Locatie: Eke
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor RaymondC » 12/07/12 10:31

Saskia.Bernadette schreef:Goed advies van Raymond. En om je hond zijn energie te laten gebruiken kun je thuis of in de tuin zoek spelletjes doen zodat hij zijn neus moet gebruiken. Daar worden ze reuze moe van.
Hier op het forum is daar al veel over geschreven, even de zoekfunctie gebruiken dus. :D

En bij zoek oefeningen gebruiken ze 2/3 van hun hersenen, en daar worden ze echt bekaf van.

Zoek opbouwen door eerst dichtbij te starten, en met 1 voorwerp.
Dan 2 voorwerpen en 1 laten halen/zoeken, de tweede zelf dan pakken.

Ook zijn steadiness opbouwen (het rustig naast je blijven liggen/zitten).

het kwartje moet bij hem gaan vallen, dat je altijd terug komt, maar ook dat je het leukste bent van de hele wereld.

want als ik bij me baas ben, dan gebeurt er iets leuks of gaan we iets doen wat ik HEEL graag doe (wandelen, spelen, apporteren, zoeken, enz enz).

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 12/07/12 17:12

MheenLab schreef:
Roxy11 schreef:Ik vind de Canny Collar zeker geen waardeloos hulpmiddel, ik ben zeer tevreden. Nu is het lekker ontspannen wandelen, ook voor Roxy.

En ik gebruik het alleen bij de wandelingen in de wijk. Meestal loopt ze los in het bos.


Mischien eens wat euro's spenderen aan wat training e.d. Dan hoef je zulke tuigen niet meer aan te schaffen ;)


Van al die euro's zou ik al een mooie vakantie kunnen betalen

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 12/07/12 21:10

Roxy11 schreef:
MheenLab schreef:
Roxy11 schreef:Ik vind de Canny Collar zeker geen waardeloos hulpmiddel, ik ben zeer tevreden. Nu is het lekker ontspannen wandelen, ook voor Roxy.

En ik gebruik het alleen bij de wandelingen in de wijk. Meestal loopt ze los in het bos.


Mischien eens wat euro's spenderen aan wat training e.d. Dan hoef je zulke tuigen niet meer aan te schaffen ;)


Van al die euro's zou ik al een mooie vakantie kunnen betalen


Dan breng je het niet goed bij je hond, een Labrador is vrij makkelijk te trainen ...

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 12/07/12 21:32

MheenLab schreef:
Roxy11 schreef:
MheenLab schreef:
Roxy11 schreef:Ik vind de Canny Collar zeker geen waardeloos hulpmiddel, ik ben zeer tevreden. Nu is het lekker ontspannen wandelen, ook voor Roxy.

En ik gebruik het alleen bij de wandelingen in de wijk. Meestal loopt ze los in het bos.


Mischien eens wat euro's spenderen aan wat training e.d. Dan hoef je zulke tuigen niet meer aan te schaffen ;)


Van al die euro's zou ik al een mooie vakantie kunnen betalen


Dan breng je het niet goed bij je hond, een Labrador is vrij makkelijk te trainen ...
Tsja, elke hond is op zich makkelijk te trainen, als je geduldig en consequent bent tenminste en rekening houdt met het karakter en de aanleg van de hond....... een labrador niet meer of minder dan een ander ras.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 353
Lid geworden op: 26/07/12 08:55

Re: Halty/i

Ongelezen berichtdoor Anita74 » 04/06/14 13:31

Wij gebruiken sinds een week ook de Canny Collar want met alle hulp van de hondenschool liep Taico nog steeds niet goed aan de lijn. Altijd trekken. En nu.... een lammetje aan de lijn. Wat een uitvinding en je hoeft nauwelijks te corrigeren. Geen kans op nekbeschadigingen e.d. Ik wilde dat ik de Canny Collar eerder gekocht had maar stond altijd nogal sceptisch tegenover dit soort hulpmiddelen. Maar... ik ben om!
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: Halty/i

Ongelezen berichtdoor Fleures » 04/06/14 18:15

Wij hebben hem ook gebruikt, en noemden het altijd de neusriem, want dat is het immers ook. Ze zat toen echt een fase waarin het verstand op nul ging en trekken als een knol, vooral als ze wist dat we naar het park gingen oid. Ik probeerde het af te leren met trainen maar ondertussen kreeg ik ontzettend last van mijn schouder, dus dat schoot ook niet op. Ik geloof dat ik hem 3 weken heb gebruikt om haar te leren dat ze niet zo moet trekken (naast lopen is ideaal, maar voor mij niet echt nodig, ze mag best wat vooruit huppelen maar geen getrek.) Daarna heb ik hem nog af en toe meegenomen voor het geval ze weer enorm zou gaan trekken, maar is verder nooit meer nodig geweest. Ik ben er dus heel tevreden over. Je moet er wel naast blijven trainen en het merendeel zal een strijd leveren als ze voor het eerst met zo'n ding om moeten gaan lopen. Ik zag laatst een labrador die echt 3 meter achter zijn baas aan liep en toch ook zo'n ding om had. Als het niet nodig is, moet je het niet gebruiken vind ik persoonlijk.

Dat je met een GL/neusriem de nek van een hond kan beschadigen, zeker, maar dat kan met een reguliere halsband ook!! Er wordt ook duidelijk voor gewaarschuwd dat je geen rukken aan de lijn moet geven ter correctie.
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

Gebruikersavatar
Rianne
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 19
Lid geworden op: 08/02/13 23:27

Re: Halty/i

Ongelezen berichtdoor Rianne » 23/08/14 16:42

Heb de halti ook enige tijd gebruikt, vooral tijdens de trainingen omdat Nestor daar zo ongelofelijk druk was. Voor mij en m'n moeder was het een uitkomst, maar niet voor Nestor. Die raakt er enorm gestrest door. Probeerde hem elke keer al piepend en jankend af te doen, schuren langs m'n benen z'n kop tijdens het lopen. Dat was dus niks.. Heb hem toen toch maar af gedaan en nu loopt hij 70% van de wandeling netjes naast me.


Terug naar “Opvoeding”