water drinken

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
asil92
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 6
Lid geworden op: 02/03/13 13:58

water drinken

Ongelezen berichtdoor asil92 » 06/03/13 16:29

Mij pup Bono van 16 weken oud, drinkt in 1 keer alles op als ik vol water in bak legt. wij moet steeds water bijvullen.
nu doe we elk keer een glaasje water in, anders drinkt hij veel te veel! heb jullie nog tips hoe kan we ermee omgaan?

alvast bedankt voor de reactie!

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 06/03/13 16:52

Mss is je puppyvoer te zout???
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 06/03/13 17:43

Hier drinken mijn honden ook vaak in 1x een halve bak leeg. Ze drinken altijd na het eten en na het uitlaten en dan tanken ze zich behoorlijk vol.
Tussendoor drinken ze eigenlijk verder nooit.

Tussen de 50 en 100 ml water per kg lichaamsgewicht per etmaal is normaal. Een pup van 16 weken zal zo´n 15 kg wegen en zou dus tussen de 750 en 1500 ml drinken. Zeg grofweg tussen de 1 en 1,5 liter per etmaal, dat valt nog binnen de normale range.

Er zijn natuurlijk ook omgevingsfactoren die het drinken kunnen beïnvloeden. Het voer is hier al genoemd, maar ook bijv. of jullie vloerverwarming hebben, zodat hij veel op een warme vloer ligt, of zijn speelgedrag. Een hond die veel energie verbruikt, drinkt ook meer dan een hele rustige hond.

Je zou eens kunnen bijhouden wat hij nou eigenlijk drinkt. Dan weet je of het normaal is of niet.

Hanneke

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 06/03/13 19:14

Even meten wat hij in 24 uur drinkt, je vult de bak bij vanuit een litermaat.
Dan kan je berekenen of het echt veel is of dat het veel lijkt.

Mocht het idd te veel zijn dan kan je gaan zoeken naar de oorzaak, medisch of miss het voer.

Als je steeds kleine beetjes water in de bak doet kan je obsessief drinkgedrag krijgen.

Gebruikersavatar
Jessie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 17/03/12 12:38
Locatie: Philippine

Ongelezen berichtdoor Jessie » 07/03/13 11:23

Onze labrador drinkt ook een grote hoeveelheid in 1 keer op. Terwijl onze toller veel vaker kleine beetjes drinkt.
Het verschilt van hond tot hond. En inderdaad even meten is weten.

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 07/03/13 13:59

Harpo en Flora drinken samen zo'n 3 liter per dag, meer in de zomer.

Harpo met kleine beetjes af en toe, Flora in 2 grote sessies na het eten.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

asil92
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 6
Lid geworden op: 02/03/13 13:58

Ongelezen berichtdoor asil92 » 07/03/13 16:39

Wij hebben een voer van Royal Caninn. Ik zal het doen, even meten hoeveel ie per dag drinkt.

asil92
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 6
Lid geworden op: 02/03/13 13:58

Ongelezen berichtdoor asil92 » 12/03/13 11:20

Hij drinkt 800 ml na de wandeling van 20 minuten. is dat normaal? het is al bijna 1 liter! hij is nog maar 17 weken

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 12/03/13 13:17

Ik zou geen momentopname doen, maar gewoon over de hele dag meten en dat een paar dagen lang zodat je een duidelijk beeld kunt vormen. Maar eerst zou ik hem een tijdje naar behoefte laten drinken want dat heeft hij zo te lezen al een tijd niet gekund en daar kan hij hebberig van worden (weet even het goede woord niet). Denk er wel om dat jouw pup brok eet, daardoor is de behoefte aan vocht groter en op de zak staat ook vermeld dat de hond ten alle tijden vers drinkwater tot zijn beschikking hoort te hebben. Dat is voor iedere hond zo, maar bij een brok etende hond is het wel erg belangrijk!

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 13/03/13 19:48

@roos ik denk dat jij, POLYDIPSIE, bedoeld.

Je moet het over 24 uur heen meten.
Als hij langere tijd beperkt heeft kunnen drinken, is het heel logisch dat hij nu ineens heel erg veel drinkt. Ook na een wandeling zal je hond meer drinken.
Een hond beperken in zijn drinken kan zelfs gevaarlijk voor hem zijn.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 13/03/13 20:18

roelien schreef:@roos ik denk dat jij, POLYDIPSIE, bedoeld.

Je moet het over 24 uur heen meten.
Als hij langere tijd beperkt heeft kunnen drinken, is het heel logisch dat hij nu ineens heel erg veel drinkt. Ook na een wandeling zal je hond meer drinken.
Een hond beperken in zijn drinken kan zelfs gevaarlijk voor hem zijn.


Klopt maar dan de psychogene versie daarvan. Verder sluit ik mij bij jou aan, ik lees wel vaker dat honden beperkt te drinken krijgen en ik heb daar echt moeite mee :(

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 14/03/13 10:48

toevallig laatst een topic gelezen op een ander forum over waterzucht.. die hond dronk echt alles leeg, tot emmers dweilwater aan toe. Dat is toch behoorlijk lastig. Soms is het idd een gedragsprobleem, soms vast ook niet
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

asil92
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 6
Lid geworden op: 02/03/13 13:58

Ongelezen berichtdoor asil92 » 14/03/13 19:48

Wij geven zoveel mogelijk water, na spelen, na wandeling, na eten, na slapen. ze krijgt wel beetje veel water dan anders. maargoed! als ik water naast voerbak doe, drinkt ze alles. maar als ikw ater buiten zetten dan drinkt ze niet alles.
het is een gedrag, voer eet hij ook in 1x op, dus dan denkt hij ook ah water moet ook in 1x op!

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 15/03/13 14:44

Ik denk dat er weinig labradors zijn die hun voer niet in 1x opeten. Hier ook zo'n gulzige hond :D
Maar water drinkt mijn hond maar af en toe, meestal na het wandelen of eten. En er staat altijd water klaar.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 15/03/13 21:36

Hier ook altijd water voor Bob, in de keuken staat een grote bak en in de kamer kan hij uit zijn bench bakje drinken. Misschien gaat het vanzelf beter als je zorgt dat Bono altijd bij zijn water kan.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015


Terug naar “Opvoeding”