Een nieuw hoofdstuk

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Een nieuw hoofdstuk

Ongelezen berichtdoor Muiske » 17/03/13 15:03

Wij willen met Bob de volgende stap gaan trainen. Als wij thuis zijn is Bob altijd uit de bench, hij ligt lekker op zijn handdoekje voor de tv te slapen en speelt af en toe wat met zijn speeltjes. Het gaat super goed tot nu toe. in het begin moesten we hem nog vaak corrigeren omdat hij ergens aan zat wat niet mocht, maar sinds een maand is dit ook over.

Nu willen we hem ook uit de bench laten als we weg zijn van huis. Hoe kunnen we dat het beste gaan aanpakken? Een half uurtje hebben we al geprobeerd, dit ging super goed maar het doel wordt natuurlijk 6 a 7 uur alleen in de kamer als de baasjes gaan werken. Hoe hebben jullie dit aangepakt?
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Lucky
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 117
Lid geworden op: 02/07/12 12:19
Locatie: Peel en Maas

Ongelezen berichtdoor Lucky » 17/03/13 15:25

Ik ben idd ook begonnen met "eventjes" en zo langzaam verder. Devil zit nu "los" in de keuken, de deuren zijn wel allemaal dicht (en hij snapt gelukkig niet dat hij ze met een beetje goede wil open kan krijgen) Ik zorg er wel voor dat er in de keuken niks ligt/staat wat hij kapot kan maken of opeten, het is tenslotte een "lab" :) Alleen een paar folders op de hoek van de tafel. Daar mag hij ook niet aankomen, maar als die kapot gelezen zijn, maakt dat verder niks uit. Ik weet niet of hij het snapt, maar ik prijs hem de hemel in als alles hetzelfde is als ik weer thuis kom, als hij iets geprobeerd heeft, dan zie ik het in ieder geval niet. En mopper op hem als hij een folder te pakken heeft gehad. Maar dat is maar af en toe gebeurd...

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 17/03/13 18:58

Hier zijn we ook opweg met Bruce. We zijn begonnen met de nachten uit de bench. Dit ging goed. Erna als we boodschappen gingen doen. Nu is hij ook los als we wat langer weg zijn. Dit gaat eigenlijk goed. Nu wil ik binnenkort eens proberen als ik een morgen ga werken. Dit vind ik wel erg spannend.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 17/03/13 19:52

Wij durfden het tot voor kort nog niet aan maar zijn nu ook begonnen om Rudy 's nachts uit de bench te laten.
Dat gaat heel goed en voor een half uurtje alleen lukt ook prima (alles wordt dan wel weggelegd en opgeborgen).
Maar een hele ochtend...... ik ga het gewoon maar heel langzaam opbouwen denk ik
Afbeelding

Bedankt Monika!

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 19/03/13 23:12

We gaan het toch maar even uitstellen.. net als je denkt dat het heel goed gaat dan doet ie ineens weer iets doms. Gisteren een half uurtje alleen gelaten beneden. Heeft meneer ineens 3 cd's gemold. Hij was nog rustig bezig toen ik beneden kwam. Gelukkig daardoor wel flink op zn sodemieter kunnen geven. (hij ging gelijk in zijn bench zielig liggen doen :D ). Dus we gaan het maar weer langzaam opbouwen en misschien de Cd's voorlopig even ergens anders neerzetten.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 20/03/13 00:26

Zul je altijd zien, denk je dat ze braaf zijn en dan zoiets :D
Maar ik zou rustig nog even afwachten, rond 1 jaar kunnen ze nog wel eens een tijdje gaan stieren :wink:
En inderdaad beetje bij beetje opbouwen.
Keo heeft alleen de hal tot zijn beschikking als wij weg zijn. Ik laat hem liever niet alleen in de huiskamer achter voor langer dan een uur. Niet omdat ik denk dat hij iets sloopt, maar omdat hij wel eens flink ziek is geworden toen wij weg waren (diarree) en ik blij was dat hij niet in de huiskamer lag op dat moment.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 20/03/13 07:00

Ik laat de pup (inmiddels volwassen hond) los in huis als hij/zij in de kop stabiel is, dwz; stabiel luistert zowel in huis als buiten. Dit is globaal zo rond de anderhalf jaar. Ik vermijd daarmee het sloopgedrag, want sloopgedrag eenmaal geleerd is enorm moeilijk weer af te leren... Ik zou in het geval van jou hond misschien nog even wachten daar hij pas net 1 jaar is geworden :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 22/03/13 08:25

Zolang de hond af en toe nog wat sloopt zou ik het nog maar even uitstellen, je merkt het vanzelf als ze er aan toe zijn. Wij hadden wat dat betreft een ideale hond, nog nooit iets gesloopt, behalve een snoer doorgebeten toen ze 10 weken was, maar die snoer liep precies langs haar kussen en de speeltjes lagen er op gevallen, dus was onze eigen schuld. Met 7 maanden liet ik Zyva al alleen in de kamer, nooit iets verkeerds gedaan. Ze zal ook nooit iets van tafel pakken ofzo. 's Nachts ligt ze in de afgesloten keuken, maar dat is omdat dan in de rest van het huis het alarm aanstaat. Gewoon nog maar eventjes geduld hebben met Bob, het komt vanzelf goed.

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 22/03/13 10:40

Hier ging het ineens, zo rond de 9 maanden hebben we het een nachtje geprobeerd dat ging goed, daarna nooit meer zijn bench dicht gehad 's nachts of overdag. Vond het de 1e nacht overigens doodeng lag echt met gespitste oren :oops:
Nou sloopte hij rond die tijd al niks meer gelukkig, zolang er nog gesloopt wordt zou ik Bob lekker in zijn bench laten, zonde van je spulletjes anders :)

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 23/03/13 08:49

Kaine slaapt sinds een maand of 2 los.
We zijn begonnen met de nachten, dan slaapt hij toch en kon hij wennen aan de vrijheid. Toen dat een week goed ging begonnen we met los als we even boodschappeb gingen doen. Toen dat een paar keer goed ging mocht hij los als we ergens op visite gingen ( dat is ongeveer 2 uur ). Toen ook dat goed ging mocht hij de ochtenden los en daarna ook de middagen.
Nu loopt hij zonder problemen los. De bench hebben we wel al die tijd opgeklapt in de huiskamer laten staan voor het geval het mis zou gaan.
Deze week verhuisd de bench naar de berging want het gaat super.

We hebben het dus echt uitgebouwd en niet in 1x zijn bench afgepakt want hij sliep daar heel graag in. Het duurde ook een paar nachtjes voor hij op de bank sliep ipv in zijn bench die open stond.

Gebruikersavatar
bloempje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 101
Lid geworden op: 12/03/12 21:38
Locatie: Tilburg

Ongelezen berichtdoor bloempje » 23/03/13 12:24

hier ook aan het proberen. Begonnen met 's nachts uit de bench (in haar kamertje en hal), ging goed (we hebben alles gelijksvloers) dus mevrouw staat geregeld naast mijn bed om te kijken of ik het al tijd vind om te komen spelen "nee guus ga slapen".
Vorige week had ze een handschoen gevonden en gesloopt :mad:
Als we haar in de huiskamer laten gaat het super goed, ze zit voor het raam naar buiten te kijken als we weg gaan en aankomen. maar we doen het ook alleen nog als we ff weg zijn, als ik ben werken zet ik haar voor mijn eigen gevoel toch in de bench. Succes met knappe bob!
28 april is ons meisje geboren!!!!

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 24/03/13 09:17

Bob is nu 3 nachten alleen in de kamer geweest en doet het heel erg goed. We hebben alleen even het cdrek weggehaald zodat ie daaruit niks meer kan jatten. Van de andere spullen blijft hij netjes af. Hij heeft ook gelukkig nog nooit echt iets gesloopt.

Hij komt snachts ook nergens aan, hij heeft zelfs de vrijheid om op de banken te gaan pitten maar ik vind meneer sochtends elke keer netjes op zijn handdoekje :verliefd1:.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 24/03/13 16:35

Izzy is ongeveer een maandje ouder dan jouw BOb en zit al 4 maanden zonder bench, wij hadden genoeg van dat grote lompe ding in huis. Mijn man zei joh die hond die sloopt niet dan had ze het ook wel gedaan als wij thuis zijn. Dus bench eruit bankstel weer normaal gezet.... En ik 4 uurtjes weg. En kom terug over snippers had ze een krantje gepakt uit de lectuur mand....

Ik boos op op mijn man want ik dacht zie je nou Izzy is er nog niet aan toe..Dadelijk heeft ze het plezier ervaren van het versnipperen en blijft ze het doen. Maar gewoon volgende keer weer 4 uurtjes weg... en ze heeft tot op heden NIETS meer gesloopt... (typte ze afkloppend op hout)
Groetjes Miranda (cosy cottage)

NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 373
Lid geworden op: 23/10/12 19:17
Locatie: Helmond

Ongelezen berichtdoor NicoleGoossens » 23/05/13 23:21

Vannacht is het zover. Jackson, 7 maanden oud mag voor het eerst buiten de bench slapen. De bench staat open in de gang waar ook zijn grote kussen ligt zodat hij erin en eruit kan en op zijn kussen kan gaan liggen als hij wil. Overdag slaapt hij eigenlijk altijd al buiten de bench (mits ik weg ben) en hij heeft nog nooit iets gesloopt in alle 5 maanden. (Zul je nu zien.... :wink: ) Maar goed, ik vind het rete spannend en hoor dat hij nu op zijn kussen ligt, beetje te rommelen. Ben benieuwd hoe het gaat en hoe we hem en alles om hem heen morgen aantreffen.
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)

NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 373
Lid geworden op: 23/10/12 19:17
Locatie: Helmond

Ongelezen berichtdoor NicoleGoossens » 24/05/13 22:29

Afgelopen nacht en vandaag overdag is het echt fantastisch gegaan. Zometeen op naar de 2e nacht, maar ben al zo trots op ons ventje!
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)


Terug naar “Opvoeding”