gaan slapen...

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
sita13
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 15/06/13 00:00
Locatie: beusichem

gaan slapen...

Ongelezen berichtdoor sita13 » 17/06/13 00:00

Pffff bench training....wat is dat moeilijk.... mevrouw is nu al een half uur aan het gillen..
doet zo zeer aan je hart!!!! Nu hebben wij netjes onze buren in gelicht die net thuis komen van weekendje weg. Nu maar hopen dat ze er begrip voor hebben...... hoe vonden jullie buren dat? Geen burenruzie aan over gehouden? Haha
Iemand nog een goede tip... liefst een voor mij wat dient als afleiding om niet naar beneden te gaan......

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 17/06/13 00:03

De bench naast je bed? Alles is nieuw voor zon kleintje, helemaal alleen. Ze kunnen best wat steun gebruiken hoor.. :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 17/06/13 06:37

Inderdaad de bench naast je bed of eventueel beneden slapen. Hier het geluk dat Bruce nooit van zich heeft laten horen.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012

sita13
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 15/06/13 00:00
Locatie: beusichem

Ongelezen berichtdoor sita13 » 17/06/13 07:22

Ik slaap al sinds vrijdag op bank. Toen is ze bij ons gekomen...sorry...op zo'n laat tijdstip geschreven gisteren dat ik dat vergeten ben te zeggen......dit de eerste hond voor mij mijn vriend heeft er wel wat ervaring mee. .... zie het boek' hij wil dat 'hier vaak voorbij komen...denk dat ik die zowiezo ga bestellen....
Als ik bank lig ziet ze me niet.... is dat een goede manier of kan ik beter in het zicht zijn?

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 17/06/13 07:41

Ja wel in het zicht, ik zou het liefst de bench naast de bank hebben dan, zodat ze echt fysiek dichtbij is. Hoe gaat het overdag met de benchtraining?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 17/06/13 11:32

Vooral niet aan toegeven. dan gaat het vanzelf over. Als je 1 keer toegeeft en je haalt sita uit de bench dan kun je weer opnieuw beginnen.

Leg een shirtje met jouw geur er aan in de bench. Of een warme kruik. en doe eventueel je hand in de bench als je naast haar ligt. Dan weet ze dat je bij haar bent.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Binno
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 264
Lid geworden op: 10/05/13 12:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Binno » 17/06/13 13:03

bench hier naast bed gezet, eerste nacht lag ik op het randje regelmatig met mijn arm te wapperen om hem gerust te stellen,
vanaf de tweede nacht ging het al stukken beter
derde nacht vijf seconden gepiept en niet meer gehoord

eerste paar dagen 's nachts hem een keertje eruit gelaten om te plassen, maar dat hoefde ook al snel niet meer :klasse:
Afbeelding

Afbeelding Wood Fen Moos °23-03-2013

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 17/06/13 15:37

Hier wordt beneden in het begin bij de pup geslapen (ws. door mijzelf en dat manlief heerlijk in bed ligt te snurken) :D Pup lekker dichtbij mij in de bench en dan moet het goed gaan komen :D
Ik kies bewust voor beneden omdat ik Indra in principe niet naar boven wil hebben, ook niet in het begin. Dus dan slaap ik er heerlijk naast op de bank :) Mocht ze na een jaar toch naar boven toe gaan om bij ons te zijn vind ik dat net als bij Bo prima maar persoonlijk wil ik zelf 1duidigheid naar de pup toe (het eerste jaar niet is ivm traplopen)
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 17/06/13 16:00

ik heb Pom in een kleine bench naast het bed gehad (ik woon gelijkvloers), en ze heeft de eerste nacht wel wat gejengeld, maar ook wel geslapen. De nachten daarna ging het al een stuk beter, en na een week of 2 sliep ze de nacht gewoon door.. Daarna heb ik haar verhuisd in stappen ri. woonkamer.. Ik denk dat ze na 3 of 4 weken gewoon in haar grote bench in de woonkamer sliep. Is me prima bevallen zo
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 17/06/13 16:24

Wij hebben de bench de 1e week ook naast het bed gehad, als Castro dan begon te piepen lieten we hem een plas doen, terug in zijn bench en even mijn vingers door de tralies zodat hij die kon voelen/ruiken. Dan viel hij meestal gelijk weer in slaap.

De 1e nacht alleen in de woonkamer was even doorbijten maar na een uur heeft meneer het janken opgegeven en is in slaap gevallen. De buren hebben hem gelukkig nooit gehoord.

Succes het is even doorbijten, komt wel goed

Sjotefleja
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 21/05/13 10:56
Locatie: Friesland

Ongelezen berichtdoor Sjotefleja » 17/06/13 16:31

Onze buren hadden er gelukkig al het begrip voor, heb er gewoonweg NIET op gereageerd, de hond slaapt ook beneden in de bijkeuken wil die niet boven hebben. Eerste nacht was een hel, tweede nacht ging beter en toen was het klaar. Slaapt nu ook de hele nacht door gelukkig, dus ben blij dat ik dat achter de rug heb haha. Wij hebben wel een hele grote knuffel bij Bumba in de bench neergelegd, daar slaapt die heerlijk mee. Om hem ook aan de bench te laten wennen liet ik hem overdag ook slaapjes erin doen, nu kan Bumba al niet meer zonder de bench.

Gebruikersavatar
Op_zoek
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 20/01/13 16:29
Locatie: Zeist

Ongelezen berichtdoor Op_zoek » 20/06/13 21:44

Wij hebben ook voor de ' harde methode ' gekozen. Vanaf dag 1 in de bench, wij in de buurt (uit het zicht) slapen. 2e nacht wij naar boven, Jacky in de bench beneden.

Resultaat :
dag 1. : 45 minuten huilen....
dag 2. : 30 minuten huilen....
dag 3. - dag 7 : 15 minuten huilen
dag 7 : nooit meer een kickje gehoord.

Mevrouw gaat regelmatig in haar bench liggen, ook overdag. Op het commando 'plaats' gaat ze snel naar haar bench en wacht dan (nog) braaf op een brokje...

Opvoeden van een pup is niet eenvoudig :evil: merken we, maar dit gaat goed...
:zwartpootje: Jacky (Simply Red of Westbrook Castle)

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 20/06/13 22:16

Keo heeft alleen zijn 1e middag in de bench gegild. Jee, wat een geluid kon hij al produceren. Met pijn in het hart hebben we hem stug genegeerd. Daarna eigenlijk nooit meer herrie gemaakt...
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

sita13
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 15/06/13 00:00
Locatie: beusichem

Ongelezen berichtdoor sita13 » 21/06/13 13:38

Wat fijn om te lezen dat we het dus niet verkeerd aan pakken. Vandaag het boekje binnen gekregen en idd wat een super boek. Lekker simpel geschreven en al bijna uit gelezen..... De nachten gaan heel iets beter maar om 3 uur stopt ze niet en gaan we plassen en dat doet ze ook gelijk en slaapt daarna weer verder tot half 6. Alleen doet ze ook nog een plasje in de bench en verschoon ik het kleedje om 3 uur. Zou ik haar eerder wakker moeten maken. We horen haar vaak voor 3 uur niet. Ja soms een klein piepje. Nu werd ze moe en in bench gelegt.10 min piepen en mevrouw slaapt. Kan ik ff boven de was doen....
Bedankt voor alle reacties.... Voel me soms wat onzeker en het is fijn dat ik hier op het forum terecht kan! Thanks

Gebruikersavatar
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 195
Lid geworden op: 06/05/13 16:22
Locatie: Zeewolde

Ongelezen berichtdoor Tarzan » 21/06/13 22:08

Misschien helpt het als je bedenkt dat de bench een fijne plek is voor je hond, als hij er eenmaal aan gewend is. Voor Tarzan is het een plek waar hij tot rust komt. En na de laatste wandeling gaat hij er zelf in. Wij doen het deurtje dicht, en hij gaat ontspannen slapen tot de volgende ochtend.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)


Terug naar “Opvoeding”