vanaf wanneer kan een pup 4 uurtjes alleen zijn?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

vanaf wanneer kan een pup 4 uurtjes alleen zijn?

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 31/08/13 17:12

Op dinsdag moet ik in de namiddag werken, wat inhoudt dat de honden dan 4 u alleen zijn. (De andere dagen is dat max 2u) Ik heb nog 4 dagen verlof en zou die opnemen de dinsdagen die volgen op de dag dat we Lenka halen. Om de 2 weken heb ik vergadering waar ik moeilijk mijn kat kan sturen en dan zal mijn man een halve dag nemen. Maar hoe lang moeten we hier mee doorgaan? (dus vanaf welke leeftijd kan een pupje 4u alleen zijn (wel in het gezelschap van 2 andere honden)

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 31/08/13 17:21

Ik denk dat daar niet een precieze leeftijd voor te geven is. Je moet je pup laten wennen aan het alleen zijn en de duur dat hij alleen is, steeds iets verder opbouwen. Hoe goed een pup dit opvangt, is per pup verschillend.
Houd er wel rekening mee dat je pup voldoende zindelijk moet zijn om die 4 uur zijn p&p op te kunnen houden. ;)
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 31/08/13 17:57

ligt volledig idd aan de pup, Indra is afgelopen week voor het eerst 4 uurtjes alleen geweest en dit is perfect gegaan.
Maar voor hetzelfde geld kan het met 11 weken nog niet (ze wordt a.s. maandag 12 weken) :wink:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 31/08/13 19:00

Tammie schreef:ligt volledig idd aan de pup, Indra is afgelopen week voor het eerst 4 uurtjes alleen geweest en dit is perfect gegaan.
Maar voor hetzelfde geld kan het met 11 weken nog niet (ze wordt a.s. maandag 12 weken) :wink:

Dat klinkt wel goed. want als ik die 4 dagen neem en mijn man de 4 ertussen, dan zou ze al 16 weken zijn. Ik hoop dat het tegen dan lukt. In noodgevallen heb ik wel nog een paar overuren, maar die gebruik ik dan ook liever voor noodgevallen :)

Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 273
Lid geworden op: 02/04/13 15:53
Locatie: Overijssel

Ongelezen berichtdoor Marga/Noa » 31/08/13 20:09

Ik denk dat dat prima kan lukken, bij ons kon Noa rond de 10 weken prima 4 uur alleen zijn. Ik zou het inderdaad wel langzaam opbouwen.
Succes!!
Noa 09-09-2012


Terug naar “Opvoeding”