"Verzot" op eten

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Luna2806
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 38
Lid geworden op: 21/09/13 11:10
Locatie: Beuningen

"Verzot" op eten

Ongelezen berichtdoor Luna2806 » 23/09/13 08:41

Hallo,

Ik heb een vraagje,
Onze kleine Luna in nu 12 weekjes jong en natuurlijk zijn labradors gek op hun eten en pups een stuk sneller met eten, maar ze is wel erg "verzot" op der eten..

Als wij haar eten neer zetten stormt ze er op af, ze moet dan eerst even wachten van ons tot ze rustig is en dan mag ze naar der eten.
Als je haar der gang laat gaan rent ze op der bakje af en gaat de er zowat overheen liggen om zo snel mogelijk alles alleen weg te werken!

Hebben jullie dit ook meegemaakt?
Ik wil graag dat ze rustiger gaat eten, maar wil ook niet dat ze door het "tegen houden" juist het idee krijgt nog sneller te moeten gaan eten..

Groet,
Nicole
Tara 26/05/2006 - 22/08/2013
(Je bent en blijft onze bruine beer!)

Gebruikersavatar
jazz
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 65
Lid geworden op: 09/08/13 21:22
Locatie: Wilrijk

Ongelezen berichtdoor jazz » 23/09/13 09:02

Hier was dat net zo.
Luna aanleren om eerst te gaan zitten alvorens je de bak neerzet is op zich niet zo moeilijk, het is tenslotte een grote beloning om eerst te zitten ;)
Als ze te snel eet zou je een anti schrokbak kunnen overwegen of iets extra in de bak leggen zoals een grote steen, daarmee moeten ze iets meer moeite doen om het voer te pakken.

Voorbeeldje van zo een bak.
Afbeelding
Jazz is not dead it just smells funny.
FZ

Lucky
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 117
Lid geworden op: 02/07/12 12:19
Locatie: Peel en Maas

Ongelezen berichtdoor Lucky » 23/09/13 10:08

De brokjes uitstrooien over de vloer werkt ook goed.

Groetjes Marion

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 23/09/13 10:33

't 'Gevaar' van brokjes over de vloer uit strooien is dat ze ook buiten van alles wat ze op de grond tegenkomen kunnen gaan opvreten.

Saskialappie

Ongelezen berichtdoor Saskialappie » 23/09/13 11:45

Nola was ook zo erg met eten! Ik heb voor haar een antischrokbak gekocht via mp en dat werkt erg goed. Ik heb het eerst geprobeerd met een steen in haar voerbak maar die pakt ze er uit 8) en dan schrokt ze alsnog alles snel naar binnen. Ik heb een antischrokbak gekocht met een verhoging in het midden zodat ze er omheen moet eten. Dat ging heel goed. Nu eet ze weer uit haar eigen voerbak (op standaard) omdat ze nu niet meer zo gehaast eet als in het begin. Ze eet wel sneller als onze andere hond maar ze is dan ook een labrador :knipoog2:

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 23/09/13 11:57

Balou was precies zo toen ze nog jonger was. :D
Je kunt haar leren om eerst te gaan zitten voordat je haar bak neerzet, en pas als ze rustig is, sta je haar toe om te gaan eten.
Als ze echt heel erg schrokt, is zo'n anti-schrokbak of een steen in haar voerbak een mogelijkheid.
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

Lucky
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 117
Lid geworden op: 02/07/12 12:19
Locatie: Peel en Maas

Ongelezen berichtdoor Lucky » 23/09/13 11:59

Dan heb ik "geluk" gehad. Als pup probeerde Devil de berm schoon te houden en raapte hij alles op. Maar het enige waar hij nu niet vanaf kan blijven zijn "kadavers"(die hij gelukkig niet op eet) konijnenkeutels en takken. En hij krijgt nog steeds zijn brokken over de vloer uitgestrooid. Als ik ze in zijn voerbak gooi, dan schrokt hij ze (nog steeds) als een idioot naar binnen, gaat kokhalzen en eet het daarna opnieuw op :? Dus voor Devil is het over de grond uitstrooien een goede oplossing :wink:

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
jazz
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 65
Lid geworden op: 09/08/13 21:22
Locatie: Wilrijk

Ongelezen berichtdoor jazz » 23/09/13 13:09

In plaats van uit te strooien zou je een Wobbler van Kong kunnen overwegen, niet goedkoop maar wel doeltreffend en kan enkel als je brokken geeft.
Als je hond geen flessen sloopt kan je dat gemakkelijk zelf maken door een gat in een plastic fles te maken.
Jazz is not dead it just smells funny.

FZ

Gebruikersavatar
Luna2806
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 38
Lid geworden op: 21/09/13 11:10
Locatie: Beuningen

Ongelezen berichtdoor Luna2806 » 24/09/13 08:25

Bedankt voor de adviezen, we gaan in ieder geval eerst de anti-schrokbak proberen. Laten we der eerst rustig zitten voor ze mag eten..
Mocht dit niet werken is uitstrooien de volgende optie! Ik ben ergbenieuwd..

Dank jullie wel! En ik zal laten weten wat de vorderingen met Luna zijn.. :)
Tara 26/05/2006 - 22/08/2013

(Je bent en blijft onze bruine beer!)

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 24/09/13 08:29

Wij hebben beide honden ook geleerd om eerst rustig te wachten voordat ze mogen eten, in hun puppietijd hebben wij ze ook tussentijds laten zitten om ervoor te zorgen dat ze iets rustiger eten. Het schrokken is er nooit helemaal uitgegaan, maar ze hebben nu wel beide geleerd om even te gaan zitten als het voer terugkomt door het schrokken. Dit komt gelukkig zeer zelden voor.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Gebruikersavatar
Luna2806
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 38
Lid geworden op: 21/09/13 11:10
Locatie: Beuningen

Ongelezen berichtdoor Luna2806 » 24/09/13 09:10

Ja, inderdaad. Onze vorige hond Tara die was zo makkelijk wat dat betreft, die ging al praktisch vanaf de eerste keer uit der zelf zitten of liggen wachten tot ze haar eten voor der kreeg en at dit dan snel (snel, maar niet schrokkerig) op.. Maar ja die ging dan ook uit der zelf onder de tafel liggen slapen als wij gingen eten en die wist precies wanneer we klaar waren.. Die was gewoon erg makkelijk en rustig..

Luna daarin tegen is totaal anders, die moet je het nog echt allemaal leren en die heeft ook veel meer discipline nodig..
Tara 26/05/2006 - 22/08/2013

(Je bent en blijft onze bruine beer!)

Gebruikersavatar
Tessa.Kyra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 19
Lid geworden op: 14/08/13 10:46
Locatie: Assen

Ongelezen berichtdoor Tessa.Kyra » 25/09/13 23:20

Wij hebben een kong wobbler! Vind het een enorm succes.. Ze moet moeite doen voor haar voer en daarnaast vind ze dat ding ook helemaal leuk! Dus 2 vliegen in 1 klap. Niet meer schrokken en van eten nog een leuk en uitdagend spelletje van maken..


Terug naar “Opvoeding”