Iemand die me kan helpen?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
LadyEss
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 7
Lid geworden op: 20/03/16 14:29
Locatie: Groningen

Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor LadyEss » 10/05/16 06:24

We hebben sinds afgelopen vrijdag onze lieve Kelsey in huis.

Nu ga ik er elke keer naar het spelen,slapen,eten ik met haar.
11uit half 12 laatste ronde met altijd wel een plas,nu ligt ze niet in de bench,ivm dat ze compleet in paniek raakt ervan.
Ij kom standaard tussen half 5-half 6 eruit zodat ze niet in huis plast,nu gebeurt dat wel elke ochtend,betekent dat ik dan nog vroeger eruit moet om haar uit te laten?
Weet dat ze nog lang niet zindelijk zal zijn,en dat is ook totaal geen probleem,maar voor mij wel frustrerend omdat nu niet weet wat ik fout doe,dit is trouwens mijn 1e pup en mijn vriend is doordeweeks nooit thuis en met 2 kinderen erbij is het niet makkelijk.
Kelsey 12-03-2016

Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 273
Lid geworden op: 02/04/13 15:53
Locatie: Overijssel

Re: Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor Marga/Noa » 10/05/16 07:59

Wat jammer dat ze in paniek raakt in de bench. Enig idee hoe dat komt? De bench heeft ons volgens mij enorm geholpen om Noa zindelijk ze maken, ze heeft er nooit in geplast of gepoept. Wij hebben de bench altijd als gezellig, fijn plekje beschouwd. Ze kreeg haar eten en drinken in de bench en vaak wat lekkers. Daarom vind ze er graag in. Wanneer dit niet lukt, zit er niks anders op om inderdaad wat eerder op,te staan, om haar te laten plassen voor ze het in huis doet. Dat is wel wat lastig, maar gaat weer over:) succes!!
Noa 09-09-2012

Gebruikersavatar
Peetje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 24/02/16 16:03

Re: Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor Peetje » 10/05/16 14:42

Onze pup Loyd is nu 10 weken en hij meldt zich 's morgens ook tussen 5 en 6. Meestal moet hij dan echt naar buiten, een paar keer had hij al wat gedaan in de bench. Wij hebben ook geprobeerd om de wekker te zetten, maar ja, toen werd hij lekker een half uur eerder wakker dan dat de wekker ging, dus uiteindelijk helpt het ons niet om hem iets langer te laten slapen. Hij gaat ook 's avonds tussen 11 en half 12 nog naar buiten, poept en plast dan ook netjes. Wij zijn dan gelukkig met zijn 2-en, dus één van ons blijft langer op en de ander staat vroeg op. Daarbij zijn onze kinderen 14 en 16, die hebben zeker in het weekend ook hun deel met langer opblijven of vroeg opstaan, dus dat scheelt ook. Ik ga ervan uit dat het uiteindelijk vanzelf wel wat langer wordt, maar wie weet, komen er nog goede tips waar ik ook iets aan heb :)
Afbeelding
:bruinpootje: Loyd (Lou v. Budilium Hof) 01-03-2016

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor Stephan » 10/05/16 14:54

Ze beginnen pas vanaf 12 weken controle over hun blaas te krijgen, dus het is ook wel een kwestie van tijd. Maar bij ons heeft de bench wel veel geholpen en wij hadden het drinkwater 's avonds weg gehaald zodat de blaas zo goed als leeg is na de laatste avond wandeling en daardoor de kans op ongelukjes verkleint.
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor Lien » 10/05/16 17:46

Wat doet ze dan als ze de bench in gaat? Blaffen en piepen is niet gelijk paniek. Ik zou eerder aandacht besteden aan de benchtraining dan aan de zindelijkheid. Dat komt wel goed. Maar zonder bench kan je eigenlijk niet met een jonge labrador.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
LadyEss
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 7
Lid geworden op: 20/03/16 14:29
Locatie: Groningen

Re: Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor LadyEss » 11/05/16 09:46

Stephan schreef:Ze beginnen pas vanaf 12 weken controle over hun blaas te krijgen, dus het is ook wel een kwestie van tijd. Maar bij ons heeft de bench wel veel geholpen en wij hadden het drinkwater 's avonds weg gehaald zodat de blaas zo goed als leeg is na de laatste avond wandeling en daardoor de kans op ongelukjes verkleint.



Drinkwater krijgt ze sowieso niet meer na 8 uur (op uitzondering na ivm de warmte)

Lien schreef:Wat doet ze dan als ze de bench in gaat? Blaffen en piepen is niet gelijk paniek. Ik zou eerder aandacht besteden aan de benchtraining dan aan de zindelijkheid. Dat komt wel goed. Maar zonder bench kan je eigenlijk niet met een jonge labrador.


Bijna eruit breken,zindelijkheid maakt me nog niet zo heel veel uit. Weet dat dat pas komt tussen 3-5 maanden..
Het zou opzich wel kunnen,kan vele die het zonder hebben gedaan en nu ze er niet in zit is ze rustiger en gaat op de plek van de band slapen
Kelsey 12-03-2016

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Re: Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor laika » 11/05/16 18:30

je moet het ook leuk maken voor haar eten in e bench beloning in de bench gaat echt goed komen
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2930
Lid geworden op: 25/02/08 10:26
Locatie: Amersfoort

Re: Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 14/05/16 17:52

Bommel deed ook of hij in paniek raakte, echt zonder bench kan je niet zeker in de sloopperiode. Kijk op benchtraining geef haar eten in de bench ga naast de bench zitten lezen en negeer haar, echt ze kunnen er aan wennen. Tot aan zijn dood was de bench zijn lievelingsplek :D
Succes
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor Carobella » 15/05/16 10:33

Ik zou je zeker aanraden wel met een bench te gaan werken. Ik zie in het voorstelrondje dat je nog hele jonge kinderen hebt. Pups worden baldadig als ze moe zijn, worden bijterig. Dat gaan je kinderen niet leuk vinden. Andersom moet je je hond ook tegen je kinderen (of kindjes die komen spelen) beschermen.

Je hebt je handen vol aan twee jonge kinderen en die bench geeft duidelijkheid en rust. Het is even doorbijten de eerste week maar er zijn boeken waarin staat hoe je dat moet aanpakken.

Ik vond het de eerste drie maanden behoorlijk pittig een pup, en mijn man was wel thuis en mijn kinderen zijn een stuk groter. De eerste weken stonden we elke 25 minuten buiten met Saartje om te voorkomen dat ze binnen plaste.

Saartje is nu 6 maanden en de bench houden we er voorlopig in. Het gaat perfect en ik kan met een gerust hart weg gaan. Ze vind het ook helemaal niet erg. Ook zij heeft hem de eerste week willen afbreken, zitten jodelen en janken - maar in de buurt blijven, hond soort van negeren (af en toe gingen we er vlak bij op de grond liggen en streelden we haar een beetje als het te lang duurde) de bench in met wat brokjes en tussendoor eens een brokje. En het helpt enorm met het zindelijk worden omdat ze dit droog houden. Eerst om 6 uur in de ochtend wakker, daarna al snel hield ze het tot 7 uur vol en nu soms zelfs langer.

Succes met alles.


Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Pelle
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 13
Lid geworden op: 06/05/16 14:15

Re: Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor Pelle » 15/05/16 11:57

Carobella: Volgens mij doe je al wel iets fout als je zo'n jonge pup een week laat jodelen, janken en de bench willen afbreken. Het deurtje moet je pas dicht doen als de pup zich al prettig voelt in de bench. Dus pup in bench brengen als het wil slapen of als het elders in slaap gevallen is. eten geven in de bench, brokjes in de bench leggen als pup het niet ziet (verrassing) etc. Deurtje pas dicht doen als pup gewend is aan de bench en daar ligt te slapen terwijl je er NAAST blijft zitten, dus niet stiekem weg gaan.

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor Carobella » 15/05/16 14:38

Pelle schreef:Carobella: Volgens mij doe je al wel iets fout als je zo'n jonge pup een week laat jodelen, janken en de bench willen afbreken. Het deurtje moet je pas dicht doen als de pup zich al prettig voelt in de bench. Dus pup in bench brengen als het wil slapen of als het elders in slaap gevallen is. eten geven in de bench, brokjes in de bench leggen als pup het niet ziet (verrassing) etc. Deurtje pas dicht doen als pup gewend is aan de bench en daar ligt te slapen terwijl je er NAAST blijft zitten, dus niet stiekem weg gaan.


WIj hebben het deurtje van begin af aan dichtgedaan maar verder alles zoals jij zei. En het is helemaal goed gekomen. En het heeft niet een week gejodeld maar elke keer als het moest gaan slapen. maar viel dan na een tijdje gewoon in slaap. En willen gaan slapen is wat anders dan dat het echt wel weer tijd is voor slaap. WIj hadden daar een strak schema in en lieten dat niet van haar afhangen.

Saartje doet het fantastisch. Ik heb destijds boeken gelezen, kan zijn dat iets over het hoofd heb gezien maar het heeft gewoon goed uitgepakt.

Ik denk ook als we het deurtje niet dicht hadden gedaan dat ze er gewoon weer uit was gekomen. En je mag het deurtje ook niet opendoen tijdens het protesteren.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Pelle
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 13
Lid geworden op: 06/05/16 14:15

Re: Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor Pelle » 15/05/16 21:51

Ok dank je wel, ik ga het onthouden maar het is dus heel anders als wat ik geleerd heb over benchtraining bij pups op de site die Bommel voor jou gaf.

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor Carobella » 15/05/16 23:05

Ik heb het allemaal niet meer zo scherp, 6 maanden geleden lijkt een eeuwigheid geleden onderhand :? Ik heb iets van drie boeken gelezen - labrador boek van NLV, boekje HIj wil dat en een boek van Cesar Milan. Ik kan me niets herinneren van deurtje open. Maar wellicht is het net als bij opvoeden van kinderen - diverse stromingen. Wij kregen ook nog tips van onze fokker en zaten/zitten op groepsapp met mede eigenaren van ons nest. En volgens mij heb ik destijds niets vreemds gedaan.

Een (labrador) pup die moe wordt, wordt vaak juist best druk. Je moet hem vaak tegen zichzelf beschermen. Ze gaan bijten en worden baldadig. Kinderen vinden dat echt niet leuk. Enorm scherpe tandjes. Bench in, deurtje dicht was ons motto.

Het deed mij heel erg aan mijn zoontje denken van pakweg 10 jaar geleden. Enorm moe, maar huilen joh. Soms wel 20 minuten lang. Maar je hoorde aan het huilen dat hij zakte. En daar deed dit me aan denken. Op het laatst kwam er dan een soort speciaal geluidje uit Saartje en dan wist je ze valt in slaap.

Ik ben erg tevreden over het resultaat en zou het zo weer doen.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
LadyEss
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 7
Lid geworden op: 20/03/16 14:29
Locatie: Groningen

Re: Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor LadyEss » 21/05/16 09:10

Carobella schreef:Ik zou je zeker aanraden wel met een bench te gaan werken. Ik zie in het voorstelrondje dat je nog hele jonge kinderen hebt. Pups worden baldadig als ze moe zijn, worden bijterig. Dat gaan je kinderen niet leuk vinden. Andersom moet je je hond ook tegen je kinderen (of kindjes die komen spelen) beschermen.

Je hebt je handen vol aan twee jonge kinderen en die bench geeft duidelijkheid en rust. Het is even doorbijten de eerste week maar er zijn boeken waarin staat hoe je dat moet aanpakken.

Ik vond het de eerste drie maanden behoorlijk pittig een pup, en mijn man was wel thuis en mijn kinderen zijn een stuk groter. De eerste weken stonden we elke 25 minuten buiten met Saartje om te voorkomen dat ze binnen plaste.

Saartje is nu 6 maanden en de bench houden we er voorlopig in. Het gaat perfect en ik kan met een gerust hart weg gaan. Ze vind het ook helemaal niet erg. Ook zij heeft hem de eerste week willen afbreken, zitten jodelen en janken - maar in de buurt blijven, hond soort van negeren (af en toe gingen we er vlak bij op de grond liggen en streelden we haar een beetje als het te lang duurde) de bench in met wat brokjes en tussendoor eens een brokje. En het helpt enorm met het zindelijk worden omdat ze dit droog houden. Eerst om 6 uur in de ochtend wakker, daarna al snel hield ze het tot 7 uur vol en nu soms zelfs langer.

Succes met alles.


Gr Caroline


Inmiddels gaat ze weer de bench in,en nu gaat het goed alleen als ik naar school moet om de.oudste op te halen,piept ze eventjes,maar voor nu gaat het goed,ik herken inmiddels de signalen dat ze niet plassen/poepen en die haar dan direct naar buiten en 2x per dag loop ik een stukje met haar en gaat allemaal veel beter! Onwijs bedankt voor de reacties
Kelsey 12-03-2016

Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2930
Lid geworden op: 25/02/08 10:26
Locatie: Amersfoort

Re: Iemand die me kan helpen?

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 22/05/16 21:47

Fijn hoor, het komt goed met geduld :-)
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014


Terug naar “Opvoeding”