Vervoer in wagen

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Marjan
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 8
Lid geworden op: 29/07/16 13:06

Vervoer in wagen

Ongelezen berichtdoor Marjan » 14/10/16 14:35

Hey, ik wilde 'ns horen hoe jullie je lab vervoeren in de auto ?
Wij krijgen volgend weekend ons pupje en ik wilde evt een Allsafe hondenautogordel aankopen maar ik zag dat dit verkocht wordt aan de 'zachte' prijs van 70 euro, voor een volwassen hond. Als ik dan eerst een small zou kopen, nadien een medium en dan de large ben ik wel eventjes om en bij de 175 euro kwijt. Maar ik wil wel dat onze pup veilig mee kan met ons. Hoe hebben jullie dit opgelost ?

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Vervoer in wagen

Ongelezen berichtdoor Milou » 15/10/16 12:49

Youp heeft al bijna zijn hele leven een tuig.
Hij heeft een autoriem (http://www.4dox.nl/form-autoriem.aspx) die ik in gordelhouder kan klikken en aan zijn tuig kan bevestigen.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Marjan
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 8
Lid geworden op: 29/07/16 13:06

Re: Vervoer in wagen

Ongelezen berichtdoor Marjan » 15/10/16 13:37

Milou schreef:Youp heeft al bijna zijn hele leven een tuig.
Hij heeft een autoriem (http://www.4dox.nl/form-autoriem.aspx) die ik in gordelhouder kan klikken en aan zijn tuig kan bevestigen.


Dank je ! Ik ben deze voormiddag ook een tuigje en riem voor de gordelhouder gaan kopen...
We zijn vandaag een laatste keer gaan kijken naar Kamiel, volgende week mogen we 'm mee naar huis nemen. :verliefd1:

Gebruikersavatar
Martineke
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 67
Lid geworden op: 23/02/15 22:05

Re: Vervoer in wagen

Ongelezen berichtdoor Martineke » 17/10/16 10:44

Toen sumo nog klein zat hij op de achterbak met en tuigje aan wat vastgeklikt werd in de gordel.

nu is hij groot en hebben we nog een lab erbij. nu zitten ze samen in de achterbak vastgeklikt aan haken die ik daar heb zitten
My kids, My husband,My life, My everything.

en niet te vergeten onze :zwartkopje: Sumo en :blondkopje: Diesel, Wimmie (huiskat) en al onze aagjes :)

Igo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 24
Lid geworden op: 20/01/15 08:18
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Vervoer in wagen

Ongelezen berichtdoor Igo » 17/10/16 15:15

Als pupje zat ie gewoon aan de voeten bij de bijrijder en al vrij snel ging ie in de achterbak die gescheiden is met 2 metalen rekken.
1 boven de bank en 1 om de kofferbak in tweeën te delen zodat we ook nog wat spullen voor onszelf mee kunnen nemen.
:zwartkopje: Igo (Nora’s Knut van de Rashoeve ) - 2 Mei 2015

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Vervoer in wagen

Ongelezen berichtdoor Milou » 23/10/16 12:19

Youpie zat als pup inderdaad bij ons op schoot. Gezellig en knus, geborgen wennen aan het autorijden. :)
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Vervoer in wagen

Ongelezen berichtdoor psh74 » 27/10/16 09:48

Wij hadden fenna eerst in de bench in de kofferbak!
En idd steeds een grotere nodig :D

Nu ligt ze inmiddels los in de kofferbak met een hondenrek tussen de achterstoelen wn. de kofferbak!

Klarus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 5
Lid geworden op: 13/06/16 12:22

Re: Vervoer in wagen

Ongelezen berichtdoor Klarus » 29/10/16 12:08

Hier in het begin in een stoffen bench op de achterbank, de achterbak was te klein. Die bench was overal waar hij was, we noemden het zijn tent. Hij ging vanaf het begin overal mee naar toe, ik ben voor mijn werk heel veel op pad en meneer ging met z'n tent overal mee naar toe.
Nu een nieuwe auto, een station, dus een mooi hoekje voor hem gemaakt achterin.

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Re: Vervoer in wagen

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 31/10/16 20:32

Foofer zit bij mij of voorin bij de bijrijderskant op de grond (in de zogenaamde kreukzone) of achterin de bak.
Alleen als ik op vakantie ga en Foofer zit op de achterbank gaat de gordel om. Meer omdat dit verplicht is Duitsland en omdat hij op de achterbank zit dan wat anders.
Foofer is erg rustig in de auto en ligt eigenlijk altijd en doet meestal een tukje hoe lang of kort de rit ook is. :slapen:

Gebruikersavatar
FunnyNina
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2243
Lid geworden op: 28/03/10 13:30
Locatie: Maastricht

Re: Vervoer in wagen

Ongelezen berichtdoor FunnyNina » 01/11/16 07:30

Toen Senna een pup was zat ze op schoot,ik heb geprobeert om haar in de achterbak te doen maar daar raakte ze in paniek.
Nu dat ze ouder is ligt ze op de achter bank heerlijk te slapen.

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Vervoer in wagen

Ongelezen berichtdoor corretje » 13/11/16 14:26

Het pupje van mijn ex hebben we toen in het kattenreismandje gedaan toen we hem hadden opgehaald. Wel zo veilig dan op schoot oid. En in een riem/gordel vind ik ze dan nog te klein. En zijn baas zat bij hem achter op de bank. Toen hij groter werd ging hij in een bench in de auto. Eerst een kleine reisbench en daarna de grote. En dat gaat prima nu
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

nikkie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 26/09/16 14:43

Re: Vervoer in wagen

Ongelezen berichtdoor nikkie » 14/11/16 22:06

Toen we Bram gingen halen, zat hij van voor bij mij op schoot. en als we met z'n 2en waren ging hij ook op schoot. Maar natuurlijk moest ik er ook wel eens alleen mee weg. Ik had eerst een ford ka.. dus in de kofferbak was niks vond ik. dus op de achterbank, speciaal zo'n riempje gehaald zodat hij vast zat. maar die achterbanken van een ford ka zijn vrij kort. dus moest ik al een knoop in het riempje toen zodat hij iets minder lang was. maar hij wilde iedere keer naar mij toe komen. Dus dit was maar gevaarlijk autorijden.Om en duur dan maar op de bijrijder stoel gezet, dan was er niks aan de hand. Maar het was natuurlijk niet de bedoeling dat hij alleen maar van voor zou zitten, dit hebben we een maandje zo gedaan. We zaten al een tijdje naar een andere auto te kijken, ik vond m'n auto te klein. Dus nu hebben we een station, vanaf dat we deze auto hebben zit hij in de koffer en dat ging gelijk goed, hij vind het super leuk auto rijden en blijft mooi op zn plek liggen/zitten.
"Bram" Dew run rum of the pyramid woodstack


Terug naar “Opvoeding”