Lab en baby

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
veerle

Lab en baby

Ongelezen berichtdoor veerle » 28/09/12 12:28

Hoi!

Ik weet niet precies waar ik deze vraag moet plaatsen.
Het is nu nog niet echt aan de orde, maar mijn vriend en ik willen tzt graag een kindje. Ik maak me nu soms al druk over hoe dat moet met Mojo. Hij is nu echt ons kindje en krijgt heeel veel aandacht. Hoe combineren jullie dit met een baby/jongere kinderen? Ik zie mezelf nog niet echt met kinderwagen door de blubber heen rijden ;). Nu wandel ik nl heel veel in een bosgebied in de buurt waar het met name rond deze tijd van het jaar een natte zooi is. Ik vind dat helemaal niet erg, ook niet om in de regen te wandelen, maar ja...met een kleine erbij wordt dat lastig. Als ik iets niet wil, is het dat hij ineens geen aandacht meer krijgt of een dagelijks suf rondje door de wijk aan de riem moet lopen omdat het niet anders kan met kinderwagen. Daar wil ik echt voor waken...! Dus tips zijn welkom!!!

Groetjes Veerle

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 29/09/12 08:22

Apparte wandeling ? Dus, b.v. eerst met kinderwagen en dan later met de hond het bos in ..

En als er een baby op komst is, de hond niet buitensluiten o.i.d. gewoon overal erbij betrekken, lab's gaan altijd fantastisch met kinderen om ;)

Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 204
Lid geworden op: 18/01/09 06:09
Locatie: Amsterdam

Ongelezen berichtdoor Lotte » 29/09/12 11:53

De baby lekker tegen je aan nemen in een draagdoek (slendang) en als ze wat groter zijn en goed kunnen zitten in een rugdrager. En gewoon lekker met je hond naar het bos.
De meeste baby's liggen graag in zo'n doek. Het is als het ware een vervanging van de baarmoeder. De doek is ook geschikt voor pasgeborenen. Dit in tegenstelling tot een gewone buikdrager.

Met mijn dochters heb ik zo heel wat kilometers gelopen met de hond. Je kunt zels rustig wat trainen op die manier.

Een hond hoeft echt niet te lijden onder aanwezigheid van kinderen.

Je schrijft alleen dat je hond nu altijd alle aandacht krijgt. Ik weet niet of je die geeft op commando van de hond. Maar ik zou er voordat het kind gemaakt is, wel aan gaan werken om de hond te leren dat hij alleen aandacht krijgt als jullie die willen en kunnen geven. En dat hij verder genegeerd wordt terwijl hij gewoon rustig in huis loopt of ligt.

veerle

Ongelezen berichtdoor veerle » 29/09/12 14:30

Bedankt voor de reacties! Zo'n draagdoek klinkt erg handig! Hij krijgt inderdaad alleen aandacht op ons eigen commando. Maar hij mag heel veel mee gaan wandelen en krijgt op die manier aandacht omdat we veel met hem doen. Maar doe ik niks met hem, ligt hij rustig op zijn plaats en laat hij ons met rust. Ik was alleen bang dat het vele wandelen erbij in zou gaan schieten als je een kleine hebt. Maar ik denk wel dat er mogelijkheden zijn ;-)

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 29/09/12 16:17

veerle schreef:Bedankt voor de reacties! Zo'n draagdoek klinkt erg handig! Hij krijgt inderdaad alleen aandacht op ons eigen commando. Maar hij mag heel veel mee gaan wandelen en krijgt op die manier aandacht omdat we veel met hem doen. Maar doe ik niks met hem, ligt hij rustig op zijn plaats en laat hij ons met rust. Ik was alleen bang dat het vele wandelen erbij in zou gaan schieten als je een kleine hebt. Maar ik denk wel dat er mogelijkheden zijn ;-)


Tuurlijk zijn er mogelijkheden zat .. Niet zo in problemen denken, maar in oplossingen. Dat is veel constructiever ;)

Danielle71

Ongelezen berichtdoor Danielle71 » 01/10/12 13:38

Toen ik kinderen kreeg deed ik veel spelletjes met de hond als het kind in de kamer lag. Ook onderweg als ik niet zover kon lopen door de kinderwagen (en je hebt hele robuuste dingen waar ik echt overal doorheen ben gesjouwd) dan deed ik onderweg zoekspelletjes of ik ging twee keer een klein rondje. Ook had ik een kennis die af en toe met de hond wilde lopen.

Gebruikersavatar
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 680
Lid geworden op: 14/02/10 16:35
Locatie: Hoogeveen

Ongelezen berichtdoor Ellenn. » 03/10/12 21:52

Ik ben sinds 14 weken eeen heeele trotse moeder.
In het begin was het ook wel echt wennen hoor, en kreeg de hond wel écht wat minder tijd. Het is natuurlijk ook wel een hele verandering ansich ;)
Sinds een aantal weken hebben wij ook een draagzak, een Manduca!
(even een slechte lelijke foto ;))
:verliefd1:
Afbeelding

En het is heel erg fijn, niet met de kinderwagen door de blubber of op andere rare dunne paadjes. Gewoon heerlijk slenteren, ik loop nu elke dag wel een aantal kilometer met Narda en Timo, heerlijk!

veerle

Ongelezen berichtdoor veerle » 05/10/12 10:54

Geweldig! Ik snap wel dat het even hectisch is en dat een hond dat merkt, maar ik vind het belangrijk dat hij toch zoveel mogelijk mee kan wandelen net als anders en aandacht krijgt. Ook meteen goed en gezond voor jezelf om toch lekker te blijven wandelen;) En inderdaad met kinderwagen sjouwen is niet altijd even handig, zeker niet op de plaatsen waar ik altijd loop. haha

Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 339
Lid geworden op: 17/01/12 10:15
Locatie: Lisse

Ongelezen berichtdoor Huub » 07/10/12 12:24

Is hier ook nooit een probleem geweest.
Toen ik zwanger werd hadden we zelfs 2 honden.
Hellaas moest ik de Bordeaux Zappa in laten slapen toen ik 7 maanden zwanger was.
Zat ik daar bij de dierenarts op de grond met mijn dikke buik.
En Zappa tegen die dikke buik aan.
Baloe was heel lief met Tren (mijn zoon en eerste kindje) Baloe was toen 6 en toen Reza (mijn dochter 2de kindje) geboren werd was hij 8.
Baloe is altijd dikke maatjes geweest met de kinderen pikte alles van ze uiteraard lette ik goed op dat ze niet te ver gingen.
Uitlaten deed mijn ex toen veel of we gingen samen met de hond(en) het bos in en kind.
Nu doe ik veel wandelen als ze bij papa zijn of op school.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart

veerle

Ongelezen berichtdoor veerle » 24/10/12 17:19

Dan vraag ik me toch nog wat af....Als je met je kindje dagjes weg gaat zoals naar een zwembad/ efteling of speeltuin oid. Dan zit je hond toch weer alleen thuis. Of denk ik dan te ingewikkeld na? Haha. Ik zie zoveel om me heen dat mensen met een hond en kids hun hond toch wat gaan verwaarlozen. Niet eens bewust, maar gewoon vanwege tijdgebrek. Niet dat het een reden zou zijn voor ons om niet aan kinderen te beginnen, maar ik zie het praktisch gezien nog niet voor me hoe we dat gaan organiseren. En voor mij zou Mojo net zo belangrijk zijn als mijn kind denk ik....

Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1420
Lid geworden op: 10/08/05 15:01
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Quasar » 24/10/12 17:32

Je vraagt je af over de Efteling daar hebben wij goede ervaring mee :D
Wij lieten hem eerst uit en daar vlak voor je naar binnengaat is links de opvang. Er mag 1 persoon mee naar binnen en als iemand binnen is met de hond moet de volgende buiten wachten zodat ze echt persoonlijke vragen kunnen beantwoorden en je vult op een briefje je mobiele telefoonnummer in en krijg je een penning met een nummer die ook op het formulier staat. De hond zit in een hok met metale buizen. Hij is groot genoeg om hem in te stoppen.
Ik had dan toen hij de eerste keer erin ging een kong gevuld voor hem en naderhand heb ik hem nog een keer uitgelaten. Hier voor is een speciale uitlaat plek. Daarna gaf ik hem nog een kluif. De 2e keer wist hij gelijk waar hij naar toe moest :D
Voor ons een prima oplossing!!
:blondpootje: Creekwater King Quasar (16-06-2006)
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 24/10/12 19:15

Ik zie eerlijk gezegd niet zo veel verschil tussen een dagje weg met je partner, familie of vrienden, of een dagje weg met je kinderen. In alle gevallen zul je iets moeten regelen voor de hond: ofwel meenemen, of als dat niet kan, zorgen dat hij wordt uitgelaten. Ik vind het in ieder geval al heel positief dat je er nu al goed over nadenkt hoe je dat straks gaat doen. En dat je je ervan bewust bent dat de hond misschien moet inleveren en hoe je dat zo veel mogelijk kunt voorkomen :klasse:
Dit is een goede dvd met veel tips: http://dogtime.nl/kind-en-hond-2/ Er staat ook een item op ´Baby op komst´.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

veerle

Ongelezen berichtdoor veerle » 24/10/12 21:47

Bedankt weer voor de reacties! Als we nu een dagje weggaan, nemen we hem inderdaad vaak mee. Maar de uitjes die we nu maken zullen voor kinderen niet zo interessant zijn denk ik. Maar waarschijnlijk maak ik me te druk om niks en komt het allemaal vanzelf wel goed ;).
Bedankt voor de dvd-tip!

Allard

Ongelezen berichtdoor Allard » 25/10/12 20:54

Waarom koop je als je zwanger raakt( binnenkort of over een hele tijd) niet een draagzak. Doe daar dan een nep baby in en kijk hoe je hond reageert als je daarmee loopt :)

vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 824
Lid geworden op: 12/04/05 16:55
Locatie: Rutten
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor vanhaut » 28/10/12 15:38

Wij hebben Bo altijd overal bij betrokken.. en hij mocht ook overal bij komen kijken.. en dat werd als nel zo gewoon dat hij niet meer op of om keek als de jongste huilde etc..

Hij mocht niet likken en niet aan het speelgoed komen.. en belagnrijk.. de kinderen mochten hem niet lastig vallen.. Bo had ook recht op rust..

Yara kwam natuurlijk later bij ons en waren de kinderen al een stuk ouder.. en dat gaat helemaal prima..
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014


Terug naar “Gedrag”