Loge

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Loge

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 01/03/13 09:12

Een vriendin van mij heeft gevraagd of we van de zomer 2 weken op haar Lab Spike willen passen. Nu is dit Castro zijn beste vriend en die twee weten echt niet van ophouden.
Spike is wel vaker een paar uurtjes bij ons maar dan gaan we meestal snel naar buiten omdat ze samen echt de tent afbreken.
Heeft iemand tips en trucs hoe we dit goed aan kunnen pakken?

Spike is gewend aan zijn bench dus met slapen voorzie ik niet veel problemen.
- Wat is bijvoorbeeld wijsheid als we een paar uurtjes weg zijn?
- Hoe krijgen we ze rustig in huis zonder dat wij zelf gillend gek worden. Grijp je in of juist niet?

Gebruikersavatar
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 09/08/11 10:44
Locatie: Wieringerwaard

Ongelezen berichtdoor charly » 01/03/13 10:28

Leuk toch.
Castro zal zich bar gaan amuseren met Spike.
Als ze binnen te lang doorgaan, moet je het gewoon verbieden en als even weg gaat zou ik Spike lekker in de bench doen, anders loop je toch alleen maar te piekeren over wat ze zouden kunnen uithalen samen.
Waarschijnlijk houden ze heus wel op met druk doen als ze de hele dag samen zijn, Parel en Forrest kunnen samen ook de tent half afbreken, maar echt niet de hele dag door.
Het is alleen maar leuk twee Labbies, misschien wel zo leuk dat je er zelf een tweede van wil :)
Succes

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 01/03/13 11:27

Wij zorgen dat alles goed moe is voor ze met zijn allen naar binnen gaan.
Dan gaan ze even met zijn allen de tuin in, zodra de rust er is mogen ze naar binnen.
De eerste en soms ook tweede dag is hier even hectisch. Rangorde opnieuw bepalen, grenzen bij elkaar aftasten. En daarna draaid de roedel als of de logee er altijd heeft gehoord.
Als we weg zijn en in de nacht gaat de logee appart van de rest.
Dat was bij ons meer bescherming van de logee, zijn was een teefje van 20kg en de heren wegen 34kg en 48kg en kunnen best lomp zijn.


Terug naar “Gedrag”