help....

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
marijverspoor
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 6
Lid geworden op: 02/09/15 09:59

help....

Ongelezen berichtdoor marijverspoor » 12/11/15 09:47

Hallo allemaal,

Sinds 18 oktober is onze Cooper bij ons, hij doet het best goed, heeft vanaf de eerste nacht goed geslapen en het zindelijk worden gaat redelijk.
Oefen iedere dag met hem even en ook dat gaat best goed.
Maar heb wel 'n probleem, als we naar buiten gaan weigert hij om mee te lopen, gaat gewoon zitten en blijft zitten!
Lekker even wandelen zit er niet in want meneer weigert gewoon :cry:
Iemand een (goed) idee wat ik hier aan kan doen, heb ook al geprobeerd met iets lekkers maar zogauw dat op is stopt hij weer!
Groetjes Marij

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: help....

Ongelezen berichtdoor Carobella » 12/11/15 10:31

Onze pup moet nog komen dus nog geen ervaring. Maar het is wel een probleem wat ik vaker ergens ben tegen gekomen/ Heb je gegoogled? Heb je boeken over opvoeden pups. Zelf heb ik Labrador boek van NLV en een boek over opvoeden puppys van Cesar Millan en in dat laatste wordt het ook zeker genoemd (er ligt me bij iets met veel geduld en zelf problemen laten oplossen)

Succes.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: help....

Ongelezen berichtdoor Carobella » 12/11/15 10:32

En zit je al op puppencursus?
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: help....

Ongelezen berichtdoor Stephan » 12/11/15 11:03

Het is voor mij echt heel herkenbaar, denk ook voor heel veel mensen die een puppy hebben gehad. Ik heb altijd begrepen dat ze dat doen omdat de wijde wereld nog een spannend, eng, nieuw, groot, etc. is. En door te gaan zitten kunnen ze dan de omgeving verkennen en in de gaten houden.

Echt veel tips heb ik er niet voor want het gaat vanzelf wel over als ze ouder worden, daarnaast denk ik dat wat je nu doet met wat lekkers gaan lopen is waarschijnlijk de beste manier zodat hij op jou concentreert.

Wel leuk dat het voor de rest erg goed gaat :klasse:
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

marijverspoor
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 6
Lid geworden op: 02/09/15 09:59

Re: help....

Ongelezen berichtdoor marijverspoor » 12/11/15 12:53

Ja heb vanalles gelezen en gegoogeld maar kom niet echt iets tegen wat zou kunnen helpen.
Puppy cursus begint over 3 weken, dus voor nu ben ik zelf met wat oefeningetjes begonnen.
Heb ook het boek "een hondenleven lang, fysiek en mentaal in balans" Een heel leuk boek ook een echte aanrader.

Ik heb al twee labradors opgevoed, maar heb dit nooit eerder mee gemaakt, als hij gaat zitten dan blijft hij ook zitten, laat hem dan op zijn gemak rond kijken maar als ik lang blijf staan gaat hij ook nog gewoon liggen....dus dat werkt niet

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: help....

Ongelezen berichtdoor Romke » 12/11/15 15:40

Veel voorkomend probleem, hij ziet je huis nu als veilige haven.

Til je pup op, bijv naar einde van de straat, en wandel weer terug.
9 van de 10 keer werkt dat prima.
En met een paar weken weten ze niet hoe snel ze bij het huis weg moeten lopen.

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Re: help....

Ongelezen berichtdoor laika » 12/11/15 16:02

neem een leuk speeltje mee wat piept en snoepje niet meteen geven maar in je hand houden en meelopen geven gaat zitten herhalen neem wel als je brokjes geeft van zijn/haar eten af anders krijgen ze teveel komt goed heeft ff tijd nodig
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

marijverspoor
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 6
Lid geworden op: 02/09/15 09:59

Re: help....

Ongelezen berichtdoor marijverspoor » 13/11/15 10:15

Optillen word natuurlijk steeds moeilijker, zoals jullie wel weten groeien ze als kool :) snoepje geef ik ook altijd pas als we aan de stoeprand zijn.
iig alvast iedereen bedankt, ik weet nu dat het niet vreemd is en er meerdere mensen zijn die dit ook hebben gehad.

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: help....

Ongelezen berichtdoor Milou » 13/11/15 13:21

Romke schreef:Veel voorkomend probleem, hij ziet je huis nu als veilige haven.

Til je pup op, bijv naar einde van de straat, en wandel weer terug.
9 van de 10 keer werkt dat prima.
En met een paar weken weten ze niet hoe snel ze bij het huis weg moeten lopen.


Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Je pup gaat zich zeer waarschijnlijk zekerder voelen wanneer de tanden zijn gewisseld. Dan is hij een stoere man die zelf terug kan vechten bij gevaar. ;)
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: help....

Ongelezen berichtdoor marie » 13/11/15 15:55

[/quote]
Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Je pup gaat zich zeer waarschijnlijk zekerder voelen wanneer de tanden zijn gewisseld. Dan is hij een stoere man die zelf terug kan vechten bij gevaar. ;)[/quote]


Huh.......??????????
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: help....

Ongelezen berichtdoor Romke » 13/11/15 18:40

marijverspoor schreef:Optillen word natuurlijk steeds moeilijker, zoals jullie wel weten groeien ze als kool :) snoepje geef ik ook altijd pas als we aan de stoeprand zijn.
iig alvast iedereen bedankt, ik weet nu dat het niet vreemd is en er meerdere mensen zijn die dit ook hebben gehad.


Je hoeft ook geen kilometer weg te lopen
Gewoon een klein stukje

Daarnaast lekker met de auto weg en op vreemd terrein lopen

Roy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 6
Lid geworden op: 28/11/15 23:12
Locatie: Axel

Re: help....

Ongelezen berichtdoor Roy » 02/12/15 20:08

Wij zitten met onze pup met het zelfde elke meter gaat ze zitten. Net weer uitgelaten na het lezen van de tips in dit topic. Dus gedragen tot het veldje uit het zicht van ons huis en ging stukken beter.
Pupje is nu 10 weken en 4 dagen bij ons.

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: help....

Ongelezen berichtdoor Romke » 03/12/15 18:36

Roy schreef:Wij zitten met onze pup met het zelfde elke meter gaat ze zitten. Net weer uitgelaten na het lezen van de tips in dit topic. Dus gedragen tot het veldje uit het zicht van ons huis en ging stukken beter.
Pupje is nu 10 weken en 4 dagen bij ons.


Mooi dat de tips helpen.
Succes ermee, over een tijdje zal je pup graag weg willen om leuke dingen te gaan doen

marijverspoor
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 6
Lid geworden op: 02/09/15 09:59

Re: help....

Ongelezen berichtdoor marijverspoor » 07/01/16 10:43

Een update :) Het is helemaal goed gekomen met onze Cooper :klasse: hij wandelt lekker mee aan de riem, af en toe trekkend maar ook dat gaat steeds beter. In het bos loopt hij lekker los en luistert best goed, hij is wel heel enthousiast als hij andere mensen tegen komt maar we houden hem dan even vast en laten hem zitten. Hij is nu 20 weken en een echte ondeugende lieverd, a.s. zaterdag starten we met de training, hebben best lang moeten wachten tot we konden beginnen en daar zat kerst en oud en nieuw ook nog tussen, maar hij heeft ondertussen al veel geleerd :) Met de kleinkids gaat het geweldig, vooralmet mijn kleindochter van 6 is hij dikke vrienden :verliefd1: Dus wij zijn enorm blij met ons lieve Coopertje :verliefd1: (nog 'n vraagje, hoe voeg ik een foto toe bij deze reactie)?[img[/img]

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: help....

Ongelezen berichtdoor Romke » 07/01/16 19:28

Fijn dat het zo goed gaat.
Veel succes verder!

Wat gaan jullie voor training doen?


Terug naar “Gedrag”