vraagje vlooi en tekenbehandeling

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
desiree1974
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 03/12/13 19:25
Locatie: brunssum

vraagje vlooi en tekenbehandeling

Ongelezen berichtdoor desiree1974 » 02/05/14 12:06

mag je labje met 6 half maand al behandelen met vlooiendruppels.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: vraagje vlooi en tekenbehandeling

Ongelezen berichtdoor Romke » 03/05/14 14:08

Ja hoor, wel altijd even lezen wat er op de verpakking staat.
Sommige soorten mogen pups van 6 weken al.

Zou er zeker wat aan doen, door de warme winter zitten er veel teken, en hebben er de hele winter vlooien gezeten

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Re: vraagje vlooi en tekenbehandeling

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 03/05/14 16:29

Hou er wel rekening mee dat het troep is. Ik geef het nooit en heb bij Roxy nog nooit een vlo gezien.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Re: vraagje vlooi en tekenbehandeling

Ongelezen berichtdoor renate » 03/05/14 16:41

Ik gebruik ook niks meer. Vorig jaar in de zomer wel appelazijn verdund met water gebruikt. Dit jaar gebruik ik niks tenzij ik veel teken vind dan ga ik weer de appelazijn gebruiken.

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Re: vraagje vlooi en tekenbehandeling

Ongelezen berichtdoor renate » 03/05/14 16:41

Alweer dubbel :oops:
Snap er niks van hoe dat steeds kan

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: vraagje vlooi en tekenbehandeling

Ongelezen berichtdoor Nancy » 03/05/14 19:44

Ik gebruik ook geen druppels meer. Het is ontzettende troep, de mannen kregen er verschrikkelijke jeuk van en ze hadden ook nog best vaak vlooien, ondanks dat we steeds maar 3 weken tussen de behandelingen deden.

Volledig gestopt en overgestapt op een half kopje karnemelk bij het eten en knoflookbonbons van Biofood. Een jaar lang vlovrij geweest, pas nadat ze beiden onder narcose waren geweest was het weer raak, en nog steeds teekvrij!

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Re: vraagje vlooi en tekenbehandeling

Ongelezen berichtdoor Dinie » 04/05/14 16:34

Yara krijgt het hele jaar door biergist/knoflooktabletten. Ik vind dat het goed werkt, maar daar zijn de meningen erg over verdeeld.
Het is licht worm afdrijvend en tegen teken en vlooien.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: vraagje vlooi en tekenbehandeling

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 04/05/14 22:16

Het ligt eraan waar je woont en of je hond veel in het buitengebied komt. Waar ik woon, stikt het werkelijk van de teken. En aangezien mijn honden dagelijks in het bos en op de hei wandelen, is een goede bescherming tegen teken absolute noodzaak. Als jouw hond ook veel buiten loopt in een tekenrijke omgeving, zou ik toch maar goed beschermen. Je moet er toch niet aan denken dat hij Lyme of babesiosis oploopt. Ik spray hier zelfs de pups in met Defendog, omdat er zelfs in mijn tuin teken zitten.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 992
Lid geworden op: 22/09/08 09:36
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Re: vraagje vlooi en tekenbehandeling

Ongelezen berichtdoor Annamaria » 06/05/14 08:10

Laboriginals schreef:Het ligt eraan waar je woont en of je hond veel in het buitengebied komt. Waar ik woon, stikt het werkelijk van de teken. En aangezien mijn honden dagelijks in het bos en op de hei wandelen, is een goede bescherming tegen teken absolute noodzaak. Als jouw hond ook veel buiten loopt in een tekenrijke omgeving, zou ik toch maar goed beschermen. Je moet er toch niet aan denken dat hij Lyme of babesiosis oploopt. Ik spray hier zelfs de pups in met Defendog, omdat er zelfs in mijn tuin teken zitten.

Hanneke


Ik heb bij Yoshi gisteren en vandaag al 4 teken verwijderd en bij Pippi 2 sinds we terug zijn van een vakantie in Weerterbergen. Ik weet niet wat ik meemaak, de afgelopen jaren hadden ze zelden een teek. Ik denk er nu over om ook die Defendog te gaan gebruiken, maar wil nog even wat weten. Als je die spray gebruikt hebt, voelen ze daarna plakkerig? Kunnen ze dan wel op de bank liggen? Want als je wel eens vlooiendruppels geeft dan moet je daarna erg uitkijken met je leren bank i.v.m. vlekken. Verspreiden ze daarna een benauwde geur?
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: vraagje vlooi en tekenbehandeling

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 06/05/14 17:12

Ja het stinkt en het kan inderdaad bepaalde stoffen aantasten, staat op de verpakking. Dan zou ik als ik jou was, toch maar op zoek gaan naar iets anders. Ik heb de volwassen honden nu Advantix pipetjes gegeven, maar mijn Pippi kreeg daar vieze donkere plekken van in haar vacht. Bij de zwartjes zie je dat natuurlijk niet. Het helpt overigens wel. Sinds de Advantix geen teek meer gezien.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: vraagje vlooi en tekenbehandeling

Ongelezen berichtdoor Debora » 07/05/14 10:11

De normale behandeling voor vlooien en teken is troep. Je hebt tegenwoordig zat natuurlijk middelen die niet in de bloedbaan van je hond komt.

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: vraagje vlooi en tekenbehandeling

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 07/05/14 16:43

Debora schreef:De normale behandeling voor vlooien en teken is troep. Je hebt tegenwoordig zat natuurlijk middelen die niet in de bloedbaan van je hond komt.


Als jij een natuurlijk middel weet, dat echt goed werkt, hou ik me aanbevolen. Ik heb in het verleden wel eens geëxperimenteerd met natuurlijke middelen op basis van citronella of tea tree olie, maar die hielpen allemaal geen bal. De honden hadden nog net zo veel teken als zonder die middeltjes.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: vraagje vlooi en tekenbehandeling

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 07/05/14 23:27

Deze week bij onze dierenarts gehoord dat er tegenwoordig tabletjes zijn om vlooien en teken te voorkomen.
Iedere 3 maanden 1 tabletje (uh, kost wel 34 euro per tabletje)
Ik overweeg het, want druppels doen niets meer tegen teken. Na onze vakantie in Limburg vorige maand heb ik er wel 20 van Keo af kunnen plukken... :-(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: vraagje vlooi en tekenbehandeling

Ongelezen berichtdoor Milou » 08/05/14 17:32

esmoezie schreef:Deze week bij onze dierenarts gehoord dat er tegenwoordig tabletjes zijn om vlooien en teken te voorkomen.
Iedere 3 maanden 1 tabletje (uh, kost wel 34 euro per tabletje)
Ik overweeg het, want druppels doen niets meer tegen teken. Na onze vakantie in Limburg vorige maand heb ik er wel 20 van Keo af kunnen plukken... :-(


20?!? :shock: ZOOOO... :?
Dan is het het overwegen zeker waard! :D
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: vraagje vlooi en tekenbehandeling

Ongelezen berichtdoor Debora » 08/05/14 18:06

Laboriginals schreef:
Debora schreef:De normale behandeling voor vlooien en teken is troep. Je hebt tegenwoordig zat natuurlijk middelen die niet in de bloedbaan van je hond komt.


Als jij een natuurlijk middel weet, dat echt goed werkt, hou ik me aanbevolen. Ik heb in het verleden wel eens geëxperimenteerd met natuurlijke middelen op basis van citronella of tea tree olie, maar die hielpen allemaal geen bal. De honden hadden nog net zo veel teken als zonder die middeltjes.

Hanneke

Ik zal de naam aan je doorgeven. Ik moet zelf toch weer halen ;-) Ben momenteel zo ontzettend vergeetachtig, zal je een pb sturen.


Terug naar “Verzorging”