pup 6 maanden overzetten van brok naar KVV

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 23/12/12 14:53

Het gaat hier echt super goed! Ze lusten echt alles, geen diaree. Nu maar snel mijn bestelling ergens gaan plaatsen

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 23/12/12 17:32

Fijn om te lezen dat het goed gaat.

Wat wordt het kerstmaal? Kalkoen? :D
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 23/12/12 22:00

Alaska rund en later zalm snippers :) en een hele boel cadeautjes om uit te pakken. Ow ja en zorgen dat iedereen zo weinig mogelijk biefstuk en kip eet dan kan dat het droogmachine in ;)

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 25/12/12 13:31

@ roxy, ik wil 1 of 2 dagen barf daagjes houden, wat is leuk om mee te beginnen? Toch volledig, maar wel makkelijk voor baco en luna zeg maar, t liefst mee te bestellen bij lupa?
Afbeelding
Bedankt Monika!

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 28/12/12 13:41

Sorry dat ik pas zo laat antwoord, maar dat komt door de kerstdagen.

Als ik jou was zou ik me echt inschrijven bij Barfplaats. Als je dan bij de zoekopdracht "beginnersbot" in tikt, krijg je heel veel topics. Je kunt natuurlijk ook zelf een topic beginnen.

Ik heb al even voor je gekeken. Kippennekken, kwartelkarkas, parelhoenkarkas, sardines bijvoorbeeld zijn geschikt. Je kunt sommige dingen ook even een klap met een hamer geven.

Maar let altijd op en bedenk dat Labradors vaak schrokken. Dus wel er bij blijven. Maar ga je eerst heel goed inlezen voor je begint met Barf.

Veel succes maar weer. Hoe gaat het met de KVV?
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 28/12/12 22:35

Hoi Hoi,
Hier gaat de KVV kei goed, geen diaree, wel wat aan het ontgiften, beetje vuil bij der oogjes, iets meer jeuk.
Ze eet het in igg met veel smaak, en volgens mij lust ze echt alles.
Ik zie as zondag ook iemand die barft en die heeft er ook best veel verstand van, dus kan het haar ook nog eens vragen.
Afbeelding

Bedankt Monika!

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 07/01/13 17:46

Hier weer even een vraagje:

Morgen ontvang ik mijn grote bestelling van Lupa,

Hierbij zitten verschillende diersoorten van Tinlo en Alaska, die ik dus compleet moet maken door minimaal 4 verschillende diersoorten per week te voeren.

en 3 complete versies van Lupa zelf,

Hoe wissel ik dit nu het beste af ?
ik zat te denken aan 4x per week (dagen achter elkaar) Tinlo of Alaska.
en dan 3 dagen achter elkaar complete versie van Lupa zelf.

Of maakt het niet zo veel uit als ik de ene dag tinlo geef, de volgende dag lupa (compleet) en dan de volgende dag alaska.

mijn vraag gaat met name over het feit, dat ik 1 complete KVV door elkaar voer met KVV soorten die ik door verschillende dieren compleet moet maken.
Afbeelding

Bedankt Monika!

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 08/01/13 10:09

Nee hoor, maakt niks uit. Je kunt iedere dag een ander merk voeren. je voert compleet over 6 weken en niet over 1.

Ik pluk de ene keer Alaska zalm eruit en de volgende keer Tinlo konijn en dan weer Tammenga Geit. Maakt allemaal niks uit. Hoe meer variatie hoe beter. Ikzelf pak wel regelmatig een rund variant.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 08/01/13 13:40

Thnx Roxy,
Ik ben zo benieuwd na 15.30 uur komen ze bezorgen !
Afbeelding

Bedankt Monika!

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Ongelezen berichtdoor Nancy » 12/01/13 09:50

Jonas doet het geweldig...

Vandaag voor het eerst Alaska zalm gehad, dat was zo fijngemalen dat we dat wel vaker kunnen doen. Is alle Alaska zo fijngemalen? Dan zouden we namelijk ook eens een ander mengsel kunnen pakken van Alaska.

Ik vind overigens wel dat er veel groenten in zit, is dat bij alle mixen van Alaska zo?
Ik doe er zelf normaal gezien wel ook groenten bij trouwens. Helemaal leuk: prutjes koken in het weekend, in ijsblokjesbakjes doen en meneer kan weer smullen! (zo deed ik het vroeger voor de kinderen ook al ;) )

Joris' brokken zijn bijna op. Nog een weekje en dan gaat hij ook over. Ik ben benieuwd hoe hij het erop doet, omdat hij nogal gemakkelijk last heeft van een enorme energiedip als hij niet genoeg zouten en mineralen krijgt (lees: slome hond die niets meer doet), maar met alles wat ik gelezen heb, komt dat allemaal wel goed en anders vullen we het aan.

Dat is het grootste voordeel: je hebt zelf alle controle op wat ze binnenkrijgen!

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 15/01/13 11:26

Nancy, wat fijn dat het daar ook zo goed gaat !

Alaska is idd vrij fijn gemalen, tenminste alle smaken (diersoorten) die ik tot nu toe heb gehad.

Baco en Luna doen het ook erg goed. Ze krijgen nu Alaska Fazant,
Tinlo, eend, konijn, kip, natuur, makreel, hert.
Haaskbarf, lam & geit.
en van Lupa, kip/rund compleet, pens compleet en vis compleet.

Hier lusten ze ook echt alles.

Ik heb panharing meebesteld, kan ik ze gewoon zon hele vis geven of moet ik die schoenmaken van te vore ?
Afbeelding

Bedankt Monika!

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 15/01/13 11:47

Die haring kan zo in zn geheel, niet schoonmaken
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 27/02/13 09:42

Hier gaat alles nog steeds goed op de KVV, ondertussen haaksbarf, Tinlo, all animal, en lupa.

Nu merk ik dat Baco af en toe nog best wat honger heeft, hij krijgt 500-600 gram, hij moet iets afvallen niet omdat hij te dik is, maar omdat het beter voor zijn gewrichten is.
Nu wil ik een groeten mixje erbij gaan maken, ik krijg vandaag een blender, en met welke groenten kan ik dan het beste beginnen ?

ook wil ik ze rauw ei met schil gaan geven, moet ik dan biologische eieren hebben ? en kan ik gewoon een heel ei aan beide honden in de tuin geven ?

alvast bedankt weer.
Afbeelding

Bedankt Monika!

Gebruikersavatar
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 09/08/11 10:44
Locatie: Wieringerwaard

Ongelezen berichtdoor charly » 27/02/13 13:04

http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... e-en-fruit

als je op de site van barfplaats kijkt, kan je precies zien welke groenten wel en welke niet.
Bij mij krijgen ze maar af en toe groenten erbij, maar dan maak ik een hoeveelheid en die vries ik in kleine porties in en omgewassen salade bakjes.
Mijn honden vinden het wel erg lekker.

Ik geef ze altijd gewoon een heel ei met schil, bij hun voer, hoeft niet per se biologisch te zijn, op het moment weet je toch niet of eieren wel biologisch zijn, haha. :?
Ei moet dan wel rauw zijn, als je gekookt geeft, schil eraf.

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Ongelezen berichtdoor Nancy » 27/02/13 13:41

Ik gooi het ei met schil gewoon in de voerbak... (leuk ook: hoe vaak mag je nu een ei kapotgooien???)

Voor groenten pureer ik gewoon ons snij'afval', geen bruine blaadjes of zo, maar gewoon mooie stukjes/schillen die nog over waren van ons... Eerst kookte ik het altijd en dan vroor ik dat in, daarvoor bewaarde ik dan ons snijafval een paar dagen, maar pas las ik dat dat dus helemaal niet hoeft. Dus nu pureer ik gewoon iedere dag wat er is.

Ik heb ze trouwens Carnibest gegeven, een beetje uit nood geboren, want de Lotgering was op. Vorige week 2 dagen gehad en Jonas loopt al een hele week te krabben. Dat wordt hem dus niet meer.

Verder krijgen ze nu Zalm van Alaska, rund compleet, pensmix, eend met lam en rund met vis van Lotgering. Iedere dag wat groenten erbij, soms een scheut yoghurt of een eitje... Of een appeltje of een beetje citroen, fruit vinden ze ook heerlijk.

Omdat ik ze toch ook wat te kluiven wil geven, geef ik ze af en toe een lamsrib, maar daar valt voor die 2 al bijna niets meer aan te kluiven, dat is gewoon afbijten en doorslikken. Deze week heb ik ze ook een stuk runderkraakbeen gegeven. Joris was er zo mee weg, Jonas deed er wat langer over. De zalmkoppen liggen al in de vriezer, maar die mogen ze lekker buiten opeten en omdat dat toch nog wel onder toezicht moet, moeten ze even wachten tot het weer net iets leuker is... :D


Terug naar “Voeding”