Kvv, natuurlijk of toch brok?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
LieveBeertjes
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07/12/15 11:59

Kvv, natuurlijk of toch brok?

Ongelezen berichtdoor LieveBeertjes » 13/12/15 10:03

Half januari komt ons pupseltje bij ons wonen. Wij hebben al 2 labradors gehad en die hebben altijd Royal Canin gehad. Ik heb ze ook 2 jaar lang natuurlijk gevoerd maar wat een werk was dat en ik denk dat we het niet helemaal goed deden ondanks vele tips en adviezen. Ze vielen in en hun vacht werd dof. Op de brokken ging het wel goed en daar zijn we toen op gebleven maar een uitdaging is het niet echt. Heeft iemand tips om kvv en natuurlijk voeren te combineren? Of toch maar brokken?
C. (lid NHSB) geboren op 11-11-2015

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Kvv, natuurlijk of toch brok?

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 13/12/15 10:51

Ik geef mijn lab die over 6 nachtjes komt hetzelfde als de fokker. Orijen brok en KVV erbij. Ik heb me goed verdiept in de brokken en ben geschrokken wat er in Nederland allemaal ingestopt word. Aan vlees zit er maar weinig in maar de dierlijke bijproducten is toch wat een brok voornamelijk is. En als je weet wat dat is nou dat geef je je kinderen niet dus ook je hond niet vind ik. Orijen komt uit Canada en is helemaal biologisch zonder kunstmatige toevoegingen en zonder tarwe. Het is wel duurder maar dat heb ik liever dan dat ik straks dierenarts kosten krijg door allergische reacties op de Nederlandse brok. Maar uiteraard is dit mijn mening :wink:
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Kvv, natuurlijk of toch brok?

Ongelezen berichtdoor Binkie » 13/12/15 11:21

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier nog niet goed over nagedacht heb. De eerste tijd krijgt Bink hetzelfde wat hij nu krijgt bij de fokker. Maar daarna?

Onze oude hond gaven we gewoon seniorenbrokken. Verder niets. Hele domme vraag misschien hoor, maar wat is kvv?
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

LieveBeertjes
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07/12/15 11:59

Re: Kvv, natuurlijk of toch brok?

Ongelezen berichtdoor LieveBeertjes » 13/12/15 11:35

KVV is kant en klaar vers vlees. Ik ken het verder ook nog nooit van gehoord. Ik ken het merk Orijen ook niet en ga het eens bekijken. Ik ben ook van mening dat goede voeding belangrijk is! Wij hadden Royal Canin van de dierenkliniek. Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat dat goed was echter misten onze honden de uitdaging dus gaven we ze regelmatig schapenribben of iets dergelijks. Ik wil nu weer even verder kijken naar wat er nog meer is.
C. (lid NHSB) geboren op 11-11-2015

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Kvv, natuurlijk of toch brok?

Ongelezen berichtdoor Romke » 13/12/15 11:39

Ga eens op barfplaats neuzen
Daar kan je goede informatie vinden over barf en kvv
Ook veel actieve leden die je aan alle kanten willen bijstaan met advies

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Kvv, natuurlijk of toch brok?

Ongelezen berichtdoor Binkie » 13/12/15 11:44

Dankjewel voor de tip. Ik zal daar eens gaan kijken.

Ik weet dat de fokker carocroc puppy brokken geeft. Daar heb ik een zak van gekocht.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Kvv, natuurlijk of toch brok?

Ongelezen berichtdoor corretje » 13/12/15 13:40

Wij geven onze hond brokken. Waar geen graan ed in zit, maar ook geen kleur-en geurstoffen. Vanwege allergieen wat hij heeft. Nog niet zozeer van voedsel, maar omdat te voorkomen. Wij hebben ook een tijd kvv gegeven, maar daar had hij steeds meer van nodig. Op een gegeven moment zat hij op anderhalve kilo per dag en dan nog bij Kira in haar bak kijken of er nog wat te halen viel. Hij viel toen ook erg af.

Vandaar dat ik opzoek ben gegaan naar een goede brok. En ik moet zeggen hij doet het er heel goed op gelukkig.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Kvv, natuurlijk of toch brok?

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 13/12/15 13:44

corretje schreef:Wij geven onze hond brokken. Waar geen graan ed in zit, maar ook geen kleur-en geurstoffen. Vanwege allergieen wat hij heeft. Nog niet zozeer van voedsel, maar omdat te voorkomen. Wij hebben ook een tijd kvv gegeven, maar daar had hij steeds meer van nodig. Op een gegeven moment zat hij op anderhalve kilo per dag en dan nog bij Kira in haar bak kijken of er nog wat te halen viel. Hij viel toen ook erg af.

Vandaar dat ik opzoek ben gegaan naar een goede brok. En ik moet zeggen hij doet het er heel goed op gelukkig.



Welk merk gebruik je dan?
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Kvv, natuurlijk of toch brok?

Ongelezen berichtdoor Stephan » 14/12/15 09:00

Wij zijn een tijdje terug overgestapt op brokken van "your dog" dat is ras specifiek voer met een hoog gehalte aan vlees en eiwitten en ik geloof weinig tarwe. Voor de rest zit er ook zalmolie en schapenvet in verwerkt en de vacht van Diesel heeft nog nooit zo mooi geglommen :verliefd1:.
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

LieveBeertjes
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07/12/15 11:59

Re: Kvv, natuurlijk of toch brok?

Ongelezen berichtdoor LieveBeertjes » 15/12/15 08:05

Dankjullie voor de tips. Ik ben er nog niet uit helaas. Ik vind het erg lastig er is zoveel keus
C. (lid NHSB) geboren op 11-11-2015

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Kvv, natuurlijk of toch brok?

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 15/12/15 08:44

LieveBeertjes schreef:Dankjullie voor de tips. Ik ben er nog niet uit helaas. Ik vind het erg lastig er is zoveel keus


Je hebt nog even om je erin te verdiepen ;-)
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Nance
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 5
Lid geworden op: 08/12/15 16:38

Re: Kvv, natuurlijk of toch brok?

Ongelezen berichtdoor Nance » 15/12/15 16:32

Op advies van de dierenarts geven wij geen brok. Nancy krijgt ook alleen natuurlijke snacks

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Kvv, natuurlijk of toch brok?

Ongelezen berichtdoor corretje » 18/12/15 22:00

Sorry voor late reactie, maar het merk weet ik niet. Is merkloos. Is van onze trimster. (niet voor Diezel hoor :D ) Maar die verkopen ook voeding e.d. Kijk maar eens op dogscare en dan huismerk brokken favorite.

Zit wel in Goes, maar misschien dat ze je het merk kunnen vertellen of de fabrikant. Denk dat ze je dat wel willen geven.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

LieveBeertjes
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07/12/15 11:59

Re: Kvv, natuurlijk of toch brok?

Ongelezen berichtdoor LieveBeertjes » 13/01/16 21:12

Het is Orijen geworden. Als ons buitenhuis klaar is kopen we een grote vriezer en dan gaan we Orijen afwisselen met Source. Ik hoop dat hij het er goed op gaat doen!
C. (lid NHSB) geboren op 11-11-2015

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Kvv, natuurlijk of toch brok?

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 14/01/16 07:46

LieveBeertjes schreef:Het is Orijen geworden. Als ons buitenhuis klaar is kopen we een grote vriezer en dan gaan we Orijen afwisselen met Source. Ik hoop dat hij het er goed op gaat doen!


Ik heb ook Orijen. Vind het wel een dure hobby. De zak is al voor 3 kwart leeg en Diego is er bijna 4 weken :oops: :wink: als dit op is ga ik over op KVV.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding


Terug naar “Voeding”