Raad van beheer

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Gebruikersavatar
Jimmy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 01/07/15 13:42
Locatie: Holten

Raad van beheer

Ongelezen berichtdoor Jimmy » 16/07/15 13:39

Dag allemaal,
Ik heb een vraag. Ik heb een papier van raad van beheer gekregen en ik snap het niet helemaal
Het gaat om her regestratiebewijs. Moet ik me nu ook nog aanmelden bij databankhonden.nl? Of hoeft dit nou niet?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Judith.
Afbeelding
:zwartkopje: Jimmy (Only you van het Oosterhuis) 10-03-2015

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Raad van beheer

Ongelezen berichtdoor sbientje » 16/07/15 16:20

Jimmy schreef:Dag allemaal,
Ik heb een vraag. Ik heb een papier van raad van beheer gekregen en ik snap het niet helemaal
Het gaat om her regestratiebewijs. Moet ik me nu ook nog aanmelden bij databankhonden.nl? Of hoeft dit nou niet?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Judith.

Als t goed is had je dat binnen twee weken moeten doen, geloof ik. Kan alsnog en volgens mij moet het wel ja. Kost vijf euro ofzo.. Tenzij je fokker het gedaan heeft maar volgens mij kan je dat op die site wel nakijken?

Registratiebewijs is overigens behorend bij de stamboom, als je hond ooit van eifenaar verandert of als je zelf verhuist moet je dat opsturen
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Jimmy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 01/07/15 13:42
Locatie: Holten

Re: Raad van beheer

Ongelezen berichtdoor Jimmy » 16/07/15 16:22

We hebben Jimmy nu al 2 maand. Maar kregen 1 1/2 week geleden het stamboom en dat formulier. Formulier staan onze gegevens wel correct op.
Afbeelding
:zwartkopje: Jimmy (Only you van het Oosterhuis) 10-03-2015

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Raad van beheer

Ongelezen berichtdoor sbientje » 16/07/15 17:54

Jimmy schreef:We hebben Jimmy nu al 2 maand. Maar kregen 1 1/2 week geleden het stamboom en dat formulier. Formulier staan onze gegevens wel correct op.

de fokker van charlie heeft dat aangegeven bij mij, dat ik hem binnen 2 weken op mijn naam moest registreren op die website die je noemde :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Raad van beheer

Ongelezen berichtdoor Romke » 17/07/15 08:49

Je moet alsnog je hond overzetten op je eigen naam.
Eigenlijk hoe Sbientje het zegt, fokker had dit moeten zeggen bij de overdracht of fokker moet dit gedaan hebben maar dat denk ik niet, want dan betaald die twee keer.

Als je het chipnummer even invoert op de databank, zie je precies op wiens naam je hond daar staat.
Vermoedelijk de fokker, dan even overschrijven op je eigen naam.

Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 992
Lid geworden op: 22/09/08 09:36
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Re: Raad van beheer

Ongelezen berichtdoor Annamaria » 17/07/15 12:53

Op deze site kan je zien of je hond geregistreerd staat:
http://www.chipnummer.nl/

Als fokker ben je verplicht de hond af te melden 2 weken nadat de pup verkocht is. De nieuwe eigenaar heeft 2 weken de tijd om zijn hond te registreren bij 1 van de 8 aangewezen databanken.

http://www.chipjedier.nl/3mz/verplicht- ... onden.html
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016

floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 287
Lid geworden op: 10/08/10 06:44
Locatie: Beilen

Re: Raad van beheer

Ongelezen berichtdoor floor » 17/07/15 23:40

Het is wel raadzaam je hond te laten registreren.
Wanneer hij/zij eens wegloopt kan iemand met chipapparaat zo aflezen van wie de hond is. ( En je wilt toch je hond dan snel terug hebben :D )
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: Raad van beheer

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 23/07/15 12:48

Er zijn twee verschillende dingen: de registratie van de hond en de registratie van zijn chip.

Het Registratiebewijs van de Raad van Beheer is een eigendomsbewijs, het bewijs dat jij de eigenaar van de hond bent. Het hoort bij de stamboom. De fokker heeft de pup op jouw naam overgeschreven en als bewijs daarvan heb je het Registratiebewijs van de Raad van Beheer toegestuurd gekregen. Met dat formulier hoef je verder niks te doen, behalve het goed bewaren. Mocht de hond ooit naar een andere eigenaar gaan, dan kan je hem met dat Registratiebewijs overschrijven naar de nieuwe eigenaar.

De registratie van de chip is een ander verhaal. Je bent wettelijk verplicht om het chipnummer van je pup te registreren bij een goedgekeurde databank. Dat kan ook bij de Raad van Beheer, maar dat hoeft niet per se. Er zijn inmiddels een heleboel goedgekeurde databanken. Zoals hierboven al staat, kan je zelf op internet controleren of de chip van jouw hond te vinden is in een databank. Zo ja, dan heeft de fokker dat voor jou geregeld. Zo nee, dan moet je dat zelf nog doen.
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”