Bink

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor Binkie » 10/12/15 12:05

We zijn toch ook gewoon een beetje zwanger :)
Leuk dat we samen kunnen aftellen!
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
blub
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 62
Lid geworden op: 16/10/15 18:13
Locatie: Malden

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor blub » 10/12/15 12:31

Haha, ik werd de afgelopen weken beschuldigd van nesteldrang :oops:

Geniet van de voorpret! en de rust 8)
:zwartpootje: Maas (Diesel) 12 oktober 2015

LieveBeertjes
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07/12/15 11:59

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor LieveBeertjes » 10/12/15 20:14

Oeww wat spannend dames!! Hier ook flinke zenuwen! Zaterdag voor het eerst kijken bij ons mannetje!

Wat hebben jullie meegenomen naar het eerste bezoek?
C. (lid NHSB) geboren op 11-11-2015

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor Binkie » 10/12/15 21:07

Alleen een fototoestel. Meer hebben wij niet meegenomen.

Gaan jullie zaterdag al kijken bij een pup? Spannend hoor! Gaan jullie voor een reu of een teefje? Hoe oud is het nestje nu? Veel plezier!
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor Carobella » 11/12/15 09:41

LieveBeertjes schreef:Oeww wat spannend dames!! Hier ook flinke zenuwen! Zaterdag voor het eerst kijken bij ons mannetje!

Wat hebben jullie meegenomen naar het eerste bezoek?


Zo dat hebben jullie snel gedaan - nemen jullie een pup?

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

LieveBeertjes
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07/12/15 11:59

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor LieveBeertjes » 11/12/15 11:35

Ja we hadden vantevoren besproken dat als de jongste zou komen te overlijden we weer voor een pup zouden gaan. Ik heb een reutje gevonden via de NLV. Ze zijn nu 3,5 week. We gaan zaterdag praten met de fokker en kijken of dit mannetje bij ons past.
C. (lid NHSB) geboren op 11-11-2015

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor Carobella » 11/12/15 16:49

LieveBeertjes schreef:Ja we hadden vantevoren besproken dat als de jongste zou komen te overlijden we weer voor een pup zouden gaan. Ik heb een reutje gevonden via de NLV. Ze zijn nu 3,5 week. We gaan zaterdag praten met de fokker en kijken of dit mannetje bij ons past.



Handig he die lijsten van de NLV. Dan weet je wat er nu is. Wij hebben iets minder dan een jaar bij een fokker op een lijst gestaan en dat was goed omdat het ook pas van hoefde rond komend voorjaar (is iets eerder geworden) maar dan moet je wel willen wachten en afwachten wat er komt en of het allemaal goed gaat. Dit is er gewoon al, wel zo duidelijk.

Veel plezier zaterdag.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

LieveBeertjes
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07/12/15 11:59

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor LieveBeertjes » 11/12/15 20:57

Ja was wel een gelukje maargoed we weten nog niet of hij bij ons past dus ik probeer niet te enthousiast te zijn. Ik merk dat ik er stiekem een beetje teveel vanuit ga, daar moet ik voor waken maar de fokker weet ook wat hij doet dus daar vertrouw ik op.

Wanneer krijgen jullie Saartje en Bink?
C. (lid NHSB) geboren op 11-11-2015

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor Binkie » 11/12/15 21:03

Moeilijk om je enthousiasme onder controle te houden he? Ik hoop dat je morgen een fijn bezoek hebt en dat dit hondje van jullie gaat worden.

Wij mogen Bink 20 december op gaan halen. We zijn echt aan het aftellen!
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

LieveBeertjes
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07/12/15 11:59

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor LieveBeertjes » 11/12/15 21:22

Ja heeeel lastig haha! Een stukje geluk na het verliezen van onze 2 schatten zou erg fijn zijn maar als hij niet bij ons past ben ik bereid mn geduld op de proef te stellen. Het is toch een jarenlange relatie die je aangaat. Ik ben echt super zenuwachtig.

Wat spannend! Nog iets meer dan een week voordat jullie Bink in huis hebben! Is het jullie eerste hond?
C. (lid NHSB) geboren op 11-11-2015

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor Binkie » 11/12/15 21:48

De komende jaren wordt dit hondje onderdeel van je gezin. Dan is het wel belangrijk dat hij bij je gezin past en dat het gevoel goed is.
Jullie hadden 2 reuen toch? Is dit ook een reu?

Wij hebben eerder een bouvier gehad. Deze is 5 jaar geleden dood gegaan. Deze hond hebben we in het asiel gehaald, was dus geen pup. Was voor ons een hele fijne hond, maar we konden wel merken dat het een hond met een verleden was. Toen was dat niet erg, we hadden nog geen kinderen. Maar nu we kinderen hebben durf ik niet goed aan een hond met ee verleden te beginnen. Daarom hebben we nu de beslissing genomen om voor een pup te gaan.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 11/12/15 21:57

Ik hoop dat je morgen een goed bezoek hebt. En dat de pup bij jullie past. Als je maar niet vergelijkingen gaat zoeken want de pup heeft recht op een eerlijke individuele start. Dan komt het best wel goed. In het nest waar wij onze pup van krijgen zijn ze allemaal lief. Ben benieuwd hoe het gaat morgen. Succes.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor Carobella » 11/12/15 23:08

Binkie schreef:D Maar nu we kinderen hebben durf ik niet goed aan een hond met ee verleden te beginnen. Daarom hebben we nu de beslissing genomen om voor een pup te gaan.


Dit is ook een van de redenen dat ik een pup heb genomen. Maar heb ook wel bewust voor dit ras gekozen zodat ik oa samen met mijn kinderen ook de trainingen kan gaan doen en misschien wel wat wedstrijden.

Ik heb weleens gekeken hoor wat er in een asiel zit en dan vaak ook bepaalde heftige rassen die ook niet zou nemen als ik geen kinderen had.

Ik probeer me niet schuldig te voelen door een pup te nemen. Ik heb wel zo goed mogelijk een fokker uitgezocht en elke vorm van broodfok vermeden.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

LieveBeertjes
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07/12/15 11:59

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor LieveBeertjes » 13/12/15 08:18

Ik snap heel goed dat mensen voor een pup gaan. Toen onze oudste al een paar maandjes naar de regenboog was bleef onze jongste heel triest. We wilden hem een maatje bieden. Omdat er zoveel honden in het asiel zitten besloten we een hond uit het asiel te halen voor hem en natuurlijk ook voor onszelf. Dat was op zn zachtst gezegd geen succes. Ons dochtertje was doodsbang voor haar omdat ze zeer onvoorspelbaar gedrag vertoonde en op den duur ook ging grommen naar ons. Wij gaan nu weer voor een pup omdat je deze toch wel aardig naar je eigen hand kan zetten.

Bezoek gister ging goed. Er zijn nog 2 reutjes over door een afzegging. De fokker gaat kijken welke het best bij ons past. Nog een paar weekjes geduld dus!
C. (lid NHSB) geboren op 11-11-2015

LieveBeertjes
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07/12/15 11:59

Re: Bink

Ongelezen berichtdoor LieveBeertjes » 13/12/15 08:31

Ik bedoelde mensen met kinderen. Als wij geen kindje hadden gehad dan had ik doorgezet en was het een prima hond voor ons geweest.
C. (lid NHSB) geboren op 11-11-2015


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”