fokker vragen en nlv clubdag

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: fokker vragen en nlv clubdag

Ongelezen berichtdoor Carobella » 05/06/16 21:33

Chantal is was ook op de NLV dag, ik had niet door dat je er ook was. Heb nog wel een aantal bruine honden gezien die meededen in de jeugdklasse dus wellicht heb ik je indirect gezien.

Ik meende een reu te willen. Nestje had maar 1 reutje en we mochten ook een teefje. Dit gedaan. Twee kids van nu 8 en 10 1/2 en het is helemaal goed zo. Zoontje (die van 10) laat haar twee middagen per week na school uit en het gaat goed. Ze zijn heel lief samen en hij kan goed met haar overweg.

Pelle het lijkt misschien allemaal een oerwoud maar je moet eerst zelf beter weten wat je wil. Bruin, blond of zwart?? Wij wilden zwart.
Show, jacht of fieldtrial. Wij wilden een actieve huishond en zijn op zoek gegaan naar fokkers die zwarte honden fokten en daar actief/jacht mee waren.
En toen gewoon websites afspeuren en kijken welke me bevielen. Qua info, wat ze vertelden over hoe ze met het fokken, het ras ed omgingen. De fokkers waar ik uitkwam leek erg zorgvuldig over te komen via internet en ik bleef bij hun plakken. Toen op een dag een mailtje gestuurd en er ontstond contact. Toen in maart vorig jaar op bezoek geweest (zij wilden perse eerst kennismaken en wij ook) Het is tot op de dag goed bevallen.

Dus kijk wat je zelf wil en speur gewoon websites af - sommige zal je gelijk wegstrepen. En als je meer info wil bel of mail je.

Het is even zoeken maar zo zoek ik ook mijn vakantieadressen uit. Welk land, welke streek, sites afspeuren en op een gegeven moment blijf ik ergens plakken. Komt elk jaar weer goed en zo is het met de hond ook goed gekomen. Kan wel zijn dat je wat langer moet wachten dan je nu wil wachten.

Als je eenmaal een fokker hebt en soort hond die je wil, kan het zijn dat je er voor moet kiezen langer te wachten. Wij zouden een jaar wachten maar het werd iets korter - want er valt veel te plannen maar ook weer niet alles.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: fokker vragen en nlv clubdag

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 05/06/16 22:26

Diego deed mee in de puppyklasse ring 3. Was een leuke dag. Mijn dochter heeft ook meegedaan aan de kind labrador show. Die van jou ook?

Wij wilden ook eerst een zwarte reu. Uit het nestje van Diego waren 3 zwarte en 2 bruine reuen. Wij zijn voor de klik gegaan en dat was/ een bruine geworden. Vanaf week 3 wisten we welke we wilden en dat bleef. Diego komt uit een show lijn maar is ook een actieve hond dus dat maakt niets uit. Zijn moeder heeft ook een jachttraining gehad en Diego gaat die ook krijgen straks. Vrijdag hebben we een klein lesje agility gehad en dat vond hij helemaal geweldig.

Gewoon goed laten informeren dan komt het goed
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: fokker vragen en nlv clubdag

Ongelezen berichtdoor Carobella » 06/06/16 20:35

Ik had Saartje niet bij me, wel mijn twee kids. Ik heb wel een tijdje bij ring drie staan kijken en ook wat bruine labs gezien.

We hebben nog wel gekeken bij dat kind en labrador maar dat vond ik wel een beetje chaotisch door die onderdelen een voor een te laten doen en dan met van die opstoppingen. Saartje zou dan enorm in de kluwen met pups gesprongen zijn.
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: fokker vragen en nlv clubdag

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 07/06/16 07:34

Carobella schreef:Ik had Saartje niet bij me, wel mijn twee kids. Ik heb wel een tijdje bij ring drie staan kijken en ook wat bruine labs gezien.

We hebben nog wel gekeken bij dat kind en labrador maar dat vond ik wel een beetje chaotisch door die onderdelen een voor een te laten doen en dan met van die opstoppingen. Saartje zou dan enorm in de kluwen met pups gesprongen zijn.

Nee hoor was niet chaotisch. Er werd goed op de kinderen gelet en als ouder ben je uiteraard verantwoordelijk voor je kind en je hond. Dus dat ligt aan jezelf :wink:
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: fokker vragen en nlv clubdag

Ongelezen berichtdoor Carobella » 08/06/16 10:13

Chantal76 schreef:
Carobella schreef:Ik had Saartje niet bij me, wel mijn twee kids. Ik heb wel een tijdje bij ring drie staan kijken en ook wat bruine labs gezien.

We hebben nog wel gekeken bij dat kind en labrador maar dat vond ik wel een beetje chaotisch door die onderdelen een voor een te laten doen en dan met van die opstoppingen. Saartje zou dan enorm in de kluwen met pups gesprongen zijn.

Nee hoor was niet chaotisch. Er werd goed op de kinderen gelet en als ouder ben je uiteraard verantwoordelijk voor je kind en je hond. Dus dat ligt aan jezelf :wink:


Misschien heb ik dan wat anders gezien. Het was een soort parcourtje waar alle kinderen en hun hond tegelijk aan meededen.

Maar ik wil zeker volgend jaar nog eens gaan en dan wel Saartje meenemen. Heb overigens ook wat leuke dingen gekocht.
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: fokker vragen en nlv clubdag

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 08/06/16 19:02

Klopt dat heb je goed gezien.nwat ik probeer te zien is dat je zelf verantwoordelijk bent voor je hond en kind en het dan niet chaotisch hoeft te zijn.;-)
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Guus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16/06/16 23:34
Locatie: Eindhoven

Re: fokker vragen en nlv clubdag

Ongelezen berichtdoor Guus » 28/06/16 23:02

Ik wil even reageren op het onderwerp "Fokker vragen".

Al bijna een maand geleden hadden wij onverwachts ons "meisje" Zita moeten laten inslapen. Bijna 11 jaar hebben wij van haar mogen genieten. En ineens is er een enorm groot donker gat en een groot gemis. En ik weet zeker dat jullie ook ziets hebbe meegemaakt. Wij hebben geen echte kinderen, voor ons is onze hond een soort "kind" waar wij zorg voor dragen.
Door toeval ben ik zelf vanaf eind augustus minimaal 1 maand vrij van werk. En omdat wij altijd een hond in ons kinderloos-gezin hebben gehad, is mijn niet geplande vakantie bij uitstek ideaal om een geschikte pup groot te brengen. Liever had ik geen vakantie gehad en dat onze Zita nog leefde, het mocht niet zo zijn.

Dus wat is er verkeerd met de vraag op dit forum, of er fokkers zijn met goede en lieve pups die eind augustus naar een nieuw en lief baasje mogen ???
Nou moe .....


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”