huisdierenverzekering

Respecteer elkaars mening.
corry

huisdierenverzekering

Ongelezen berichtdoor corry » 02/01/11 21:04

Hallo leden,

Ik ben nieuw hier en het ziet er gezellig uit en kom meteen met mijn eerste vraag.
Ik zit al een tijdje na te denken en te zoeken of ik wel/niet een verzekering zal afsluiten,
ik heb al een spaarpotje neergezet maar mocht er iets gebeuren en het zijn grote bedragen kan ik dat niet in 1 keer ophoesten,daar is mijn potje ook nog niet genoeg gevuld voor.
Nu heb ik een beetje op internet lopen zoeken en proteq komt het meest naar voren.
Hebben jullie een verzekering en zoja welke pppffff weet het echt niet meer.
Nu las ik ook dat zeg maar heupdysplasie mocht zoiets voorkomen weer niet vergoed wordt.
Wie kan mijn een beetje wegwijs maken in deze jungle alvast bedankt voor evt reacties :oops:

saartjeee

Ongelezen berichtdoor saartjeee » 02/01/11 21:32

Hoi Corry,

Ik vind het een goede vraag.
Ook ik zit met dit probleem.. de bedragen van een dierenarts vallen al erg snel erg hoog uit en om dat 1x op te hoesten lukt dan misschien nog, maar stel 2x achter elkaar? Dat is vaak gewoon teveel!

De kennel waar ik over paar maandjes mijn pup van krijg heeft mij ook geadviseerd een verzekering af te sluiten.. maar welke nou het beste is? het betrouwbaarste?

Mijn vriend heeft voor zijn katten een verzekering, deze werkt prima! Als er dan een bezoek is geweest bij de dierenarts, wordt het gewoon vergoed (tot nu toe).

Ben benieuwd wat anderen hierover weten en wat ze ervan vinden.

en trouwens, Welkom op het forum natuurlijk!! :D

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 02/01/11 21:35

Ik ben verzekerd bij Petplan, maar heb nog niets gedeclareerd, dus weet niet of dit allemaal goed loopt.

Ook bij Petplan zijn gewrichtsaandoeningen niet verzekerd.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 02/01/11 21:44

hoi saartjee /esmoezie

ja moeilijk he pppfff wordt er dol van hahahaha heb even gekeken naar petplan maar zien dat je dat voor 5 jaar moet afsluiten, en bij proteq staat er 1 jaar voor tenminste als je sterlilisatie niet erbij neemt.

Gebruikersavatar
sharon66057
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4468
Lid geworden op: 12/07/09 13:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor sharon66057 » 02/01/11 22:54

Ik heb Noah verzekerd bij Proteq en ben daar heel tevreden over, Hd en Ed worden inderdaad niet vergoed maar dat word bij geen enkele dieren verzekering vergoed voor zover ik weet. Tegenwoordig is het zo bij Proteq dat je zelf de rekening niet eens voor hoeft te schieten, je laat gewoon de " zorgpas" zien en de rekening gaat direct naar Proteq, zij sturen je dan de rekening van het deel dat je zelf moet betalen. Het is alleen wel zo dat niet alle dierenartsen hieraan mee willen werken, daarover zou je dan even navraag moeten doen bij je eigen dierenarts. Suc6 met je zoektocht naar een goede verzekering :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 02/01/11 23:02

hoi sharon bedankt voor je reactie even een vraagje heb je alleen de basis of ook de extra verzekering erbij voor de voortplantingsorganen. Sterilisatie / castratie.

Gebruikersavatar
sharon66057
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4468
Lid geworden op: 12/07/09 13:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor sharon66057 » 02/01/11 23:05

corry schreef:hoi sharon bedankt voor je reactie even een vraagje heb je alleen de basis of ook de extra verzekering erbij voor de voortplantingsorganen. Sterilisatie / castratie.


Ik heb alleen de basis verzekering en niet de extra voor voortplantingsorganen (castratie/sterilisatie) :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 02/01/11 23:07

ok bedankt ik zat ook al in die richting te denken :)

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 03/01/11 06:17

corry schreef:hoi saartjee /esmoezie

ja moeilijk he pppfff wordt er dol van hahahaha heb even gekeken naar petplan maar zien dat je dat voor 5 jaar moet afsluiten, en bij proteq staat er 1 jaar voor tenminste als je sterlilisatie niet erbij neemt.


Nee hoor, bij Petplan kan je ook voor 1 jaar afsluiten. :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 03/01/11 07:26

ow hahahaah verkeerd gekeken en lien zit jij bij petplan??zoja bevalt het

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 03/01/11 08:13

Hier ook een Proteq verzekerde. Alle drie de honden zijn er verzekerd. Alleen rasgebonden kwalen (gewrichten als heupen en ellebogen) zijn niet meeverzekerd. Net als de 'gewone' intentingskosten.
Maar verder worden onverwachte DA bezoeken snel en netjes afgehandeld en krijg ik op de eigen bijdrage na alles netjes vergoed. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
mookje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 109
Lid geworden op: 07/10/10 19:05
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor mookje » 03/01/11 08:28

Wij hebben de honden al een paar jaar verzekerd bij Petplan en zijn echt super tevreden :)

rvgroenewoud

Ongelezen berichtdoor rvgroenewoud » 04/01/11 14:53

Hoi,

Wij hebben onze eerste lab bij Petplan verzekerd zonder klachten alles wordt netjes geregeld en uitbetaald binnen 3 weken en hij is behoorlijk ziek geweest in het begin, netjes het declaratieformulier ingevuld en klaar de meeste kosten hebben we netjes terug gekregen.

We hebben nu onze tweede lab van 4 mnd ook daar verzekerd sinds 31-12 en krijgen krijgen ook gelijk de kosten terug van de chip en rabies die hij deze week krijgt.

Jess

Ongelezen berichtdoor Jess » 04/01/11 16:28

Ik zit ook bij Petplan. Het voordeel van deze verzekering is dat je een vast eigen risico hebt van € 35,-. En die geldt per declaratie.
Je mag je rekeningen een jaar opsparen en dan alles tegelijk indienen. Dan betaal je dus maar 1x die € 35,-.

kris

Ongelezen berichtdoor kris » 04/01/11 18:39

sharon66057 schreef:Ik heb Noah verzekerd bij Proteq en ben daar heel tevreden over, Hd en Ed worden inderdaad niet vergoed maar dat word bij geen enkele dieren verzekering vergoed voor zover ik weet. Tegenwoordig is het zo bij Proteq dat je zelf de rekening niet eens voor hoeft te schieten, je laat gewoon de " zorgpas" zien en de rekening gaat direct naar Proteq, zij sturen je dan de rekening van het deel dat je zelf moet betalen. Het is alleen wel zo dat niet alle dierenartsen hieraan mee willen werken, daarover zou je dan even navraag moeten doen bij je eigen dierenarts. Suc6 met je zoektocht naar een goede verzekering :)


Dit werkt erg goed, alleen het enige nadeel is dat de rekening boven de 50 euro moet zijn, anders betaal je 5 euro administratiekosten. Maar ja deze rekeningen kun je dus ook nog gewoon zelf opsturen.
Wij zijn erg tevreden over proteq, krijgen veel vergoed (geen castratie of inentingen) en er word snel uitbetaald als je zelf declareerd.


Terug naar “Discussiehoek”