Waarom hebben jullie voor een hond gekozen?

Respecteer elkaars mening.
Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Waarom hebben jullie voor een hond gekozen?

Ongelezen berichtdoor Romke » 26/07/14 09:02

Ik heb CPTSS, iemand stelde voor een hond te nemen, heb eerst 1 op proef gehad, om te kijken of het voor beide partijen ging.
Conclusie: had het tien jaar eerder moeten doen....
Wat een steun kan je aan een hond hebben, echt geweldig. En dan is het nog niet eens een officieel opgeleide hond. Die krijgen helaas alleen militairen.

Gebruikersavatar
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 195
Lid geworden op: 06/05/13 16:22
Locatie: Zeewolde

Re: Waarom hebben jullie voor een hond gekozen?

Ongelezen berichtdoor Tarzan » 26/07/14 12:14

Leuk om te lezen hoeveel steun jullie hebben aan je hond.
Dat geldt voor mij ook. Tarzan staat voor mij symbool voor het omkeermoment in mijn burnout. Vanaf dat hij bij ons woont ben ik steeds actiever en steeds minder moe geworden. Ik ben heel blij met hem.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)

LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 72
Lid geworden op: 02/02/14 20:15
Locatie: Limburg

Re: Waarom hebben jullie voor een hond gekozen?

Ongelezen berichtdoor LSNNE » 26/07/14 14:31

Hier ook de keuze voor een hond om mijn leven te veranderen. Er werd meerdere malen tegen me gezegd dat er echt iets moest gebeuren zodat ik uit de put kroop. En wat een liefde kan een hond geven. Ongelofelijk! Helaas heeft dit ook voor mij enige nadelen geleverd, waardoor ik nog steeds elke dag pijn in mijn spieren/gewrichten ervaar en onzekerheid over veel dingen. En ook mijn schouder begeeft het meerdere keren per jaar door het getrek (waardoor ik nu sinds maandag met een schouder uit de kom zit).. Maar desondanks is mijn leven veel mooier geworden en ik zou hem geen dag meer kunnen missen! :verliefd1:
Max 23-02-2013 :blondpootje:

_beertje_
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11/07/14 08:06

Re: Waarom hebben jullie voor een hond gekozen?

Ongelezen berichtdoor _beertje_ » 05/08/14 15:55

Van huis uit altijd wel honden gehad. toen mijn moeder ging samenwonen kwam er een herder daar in huis. dus het boomertje delfde het onderspit. wij in huis genomen helaas een jaar later laten inslapen (epilepsie). toen rakker gekomen. mijn man werkte parttime (deels afgekeurd) dus dat kon wel.

Nu is rakker er nog steeds en ik hoop nog een hele lange tijd. Maar na rakker komt er geen hond meer, ik ben alleen en werk fulltime (man overleden). Rakker is gegroeid in de situatie. andere hond doe ik dat niet aan. En aangezien ik nooit meer wil trouwen of samenwonen (hooguit latten) zal ik hierna alleen nog katten hebben. Maar ik geniet vollop van me blonde druktemaker en hoop daar nog heel wat jaartjes van te mogen genieten.

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Waarom hebben jullie voor een hond gekozen?

Ongelezen berichtdoor Brownie » 05/08/14 16:22

Ik wilde zelf graag een hond als maatje, vind het gewoon heel gezellig in huis. Daarnaast heeft ons zoontje dezelfde autistische stoornis als ik en gaan we Rebel trainen als autismemaatje. Momenteel valt het best zwaar, een kind van 4 met autisme, een echte peuter van 3 en een pup van 14 weken, maar het is nu investeren, om straks de vruchten te kunnen plukken.

Geen spijt, al denk ik soms wel eens, waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen :D
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

Lady-J
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 56
Lid geworden op: 20/06/14 21:14

Re: Waarom hebben jullie voor een hond gekozen?

Ongelezen berichtdoor Lady-J » 11/08/14 09:48

Romke schreef:Ik heb CPTSS, iemand stelde voor een hond te nemen, heb eerst 1 op proef gehad, om te kijken of het voor beide partijen ging.
Conclusie: had het tien jaar eerder moeten doen....
Wat een steun kan je aan een hond hebben, echt geweldig. En dan is het nog niet eens een officieel opgeleide hond. Die krijgen helaas alleen militairen.



Dat heb ik ook! En mede daarom voor een hond gegaan.. Alleen is het ook wel stressvol met 2 jonge kindjes en dan pup..
Heb jij de hond toen op karakter uitgekozen?

Ik wel en is gelukt ^_^ anders hadden we verder moeten kijken bij fokkers.
Karakter vond ik heel belangrijk in de match

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Waarom hebben jullie voor een hond gekozen?

Ongelezen berichtdoor Romke » 13/08/14 08:07

Lady-J schreef:Dat heb ik ook! En mede daarom voor een hond gegaan.. Alleen is het ook wel stressvol met 2 jonge kindjes en dan pup..
Heb jij de hond toen op karakter uitgekozen?

Ik wel en is gelukt ^_^ anders hadden we verder moeten kijken bij fokkers.
Karakter vond ik heel belangrijk in de match



Karakter heeft zeker meegespeeld, we hebben verder naar het totaal plaatje gekeken.
Kan me voorstellen dat alles bij elkaar ook weer stress vol kan zijn, maar uiteindelijk krijg je er veel voor terug!

Mousy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 209
Lid geworden op: 16/08/09 16:28
Locatie: Boxmeer

Re: Waarom hebben jullie voor een hond gekozen?

Ongelezen berichtdoor Mousy » 24/08/14 18:53

Lang geleden,wilden we graag een kind,en tja,dat heb je niet voor het zeggen.Na een miskraam werd het voor mij duidelijk dat het niet voor ons bestemd was.Dus helaas,maar we wilden ook graag een hond,en ja die kun je kopen.Zo gezegd,zo gedaan.We hadden 4 weken onze puppie,en ja,je raadt het al,ik was 5 weken zwanger!!!12 jaar lang genoten we van onze Golden Retriever en de dochter is er mee opgegroeid.Het is altijd goed gegaan,en ik wist voorheen niet dat ik zoveel liefde voor een dier kon voelen.Hij gaf me de mooiste jaren van mijn leven en ik was intens gelukkig.En toen ik hem moest laten gaan was het verdriet onbeschrijflijk groot.Liefde doet pijn!Toch weer een hond gekocht,en nu een zwarte Labrador:Wammes.Zo n intens lief dier wat een goedzak,en wat een geweldig dier.Nog groter werd mijn liefde voor dit ras,en nog groter was de pijn bij het verlies van onze 2e hond.Ik huilde een rivier aan tranen.En toen kwam Floyd,weer een zwarte Labrador in ons leven,en die is nu 5 jaar,ook een hele leuke hond,maar een heel ander karakter dan Wammes.Maar goed ook,denk ik.Ik houd ook van hem waanzinnig veel,maar toch anders.We wandelen wat af samen,hij is mijn maatje en mijn vriend.Als ik maar buiten ben met hem in de natuur,dan ben ik vreselijk gelukkig.Daar kan geen feest tegen op!!!Hij is mijn laatste hond,want als hij 12 zou worden,dan ben ik achter in de 60,en al zou ik het willen,mijn verstand dat het zo goed is.Ik draag dan 3 geweldige honden in mijn hart en die neem ik ooit mee op mijn eigen laatste reis.Voor altijd!!!

Binta
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 28/06/15 12:29

Re: Waarom hebben jullie voor een hond gekozen?

Ongelezen berichtdoor Binta » 05/07/15 11:23

Wij hebben voor Binta gekozen omdat we ten eerste altijd al vraag een hond wilden.
Voorheen kon dat niet om dat we beide hele dagen werkten en ze dan te veel alleen zou zijn.
Toen we begonnen met het stichten van een gezin wilden we dat ons gezin wat kinderen betreft eerst compleet zou zijn en we daar rust in zouden hebben en dus voldoende tijd zouden hebben om een hond op te voeden.
Onze dochter werd geboren (inmiddels 7 jaar) en een paar jaar later wilden we graag nog een kindje, dit duurde maar en duurde maar en na een 2 jaar werd mij een kijkoperatie geadviseerd omdat de gynaecoloog vermoedde dat Ik endometriose zou hebben. 7januari 2014 stond mijn operatie gepland.
Maar tot.onze grote schrik werd er 3 januari teelbalkanker ontdekt bij mijn man.....hij werd de zelfde dag nog geopereerd, Ons leven stond dubbel op zijn kop.
Na goed nadenken hebben we mijn operatie toch doorlaten gaan en is mijn moeder bij mij gebleven in het ziekenhuis want mijn man kon niet mee.
Mijn uitslag was niet best, een spontane zwangerschap was uitgesloten en met ivf minimale kansen..... Van te.voren hadden we afgesproken geen moeilijk traject in te gaan, we waren bijna 40, hebben een prachtige dochter die een nog veel groter wonder blijkt te zijn dan we al dachten.
Na twee weken wachten op alle uitslagen van mijn man , de twee langste en gekmakende weken ooit kwamen gelukkig de goede uitslagen, het was de milde vorm en er waren geen uitzaaiingen!!!
Geen chemo's en andere ellende dus. Door het oog van de naald gekropen dus!
Na even tot rust te zijn gekomen besloten we de tweede helft van 2014 beter te maken dan de eerste helft en aangezien we wisten waar we qua gezinsuitbreiding aan toe waren en ik 5 ochtenden was gaan werken ipv 3 hele dagen besloten we dat we dolgraag een hond wilden opnemen in ons gezin.
Dit omdat er.duidelijkheid en rust was maar ook om onzelfstandige weer van de bank te krijgen. In mei kwam onze schat! :verliefd1: in september zijn we ook nog getrouwd, in het kader 'we leven nu en beseffen meer dan ooit tevoren dat we echt voor altijd bij elkaar willen zijn'
:bruinpootje: Binta (Sunny diamond of Dalwhinnie )19-5-2014


Terug naar “Discussiehoek”