Constant zieke pup

Post hier ervaringen met fokkers.
Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 06/06/12 10:50

Noah/Bruce schreef:Het heeft geen zin om elkaar met verwijten te gaan bestoken over wat Marjolijn nu wel en niet heeft moeten doen, wij hebben allemaal een groot nadeel en dat is dat we mensen zijn, die zijn er in soorten en maten, ik heb zelf ook altijd de neiging om van het goede in een mens uit te gaan, vaak gaat dat goed en soms wordt je met de neus op de feiten gedrukt.



Hier ben ik het helemaal mee eens :klasse:

Sterkte met Kara en ik hoop dat jullie er snel achter komen wat er met het meidje aan de hand is.

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 06/06/12 21:24

Ik denk niet dat je foutief geinformeerd bent over de snap test, er bestaan gewoon verschillende meningen over. De ene DA zweert erbij en de andere heeft hem bij wijze van spreken nog niet eens in de praktijk :)

Mbt de voedselintollerantie van Kara zou je de DA in Eygelshoven willen aanraden. Haar andere zienswijze in de klachten van Max zijn voor ons van onschatbare waarde geweest en een goede aanvulling op de dingen die onze eigen DA heeft geprobeerd. Zij werkt ook met homeopatische middelen, maar die worden niet vergoed door je zorgverzekering.

Ik kan mij goed voorstellen dat je je besodemieterd voelt door de fokker. Het is natuurlijk heel makkelijk om te wijzen op zaken die je wellicht anders had kunnen doen, maar inderdaad: wij zijn mensen en maken dus wel eens fouten. Ik denk ook niet dat je het een fout kan noemen. Hoe ik uit je berichten opmaak, ben je dol op Kara en wil je het beste voor haar.
En by the way....je bent niet de enige die deze ''fout'' heeft gemaakt. Hier zit er nog eentje 8)
Max heeft nog niets eens een stamboom! Wel voor de duidelijkheid, Max komt beslist niet van een broodfokker. Hij komt een gezin met een teefje en een reutje die nog nooit iets met elkaar 'gedaan' hadden...totdat er opeens oeps-puppies op komst waren. Deze mensen hadden van het hele puppiegebeuren niet veel verstand en zodra de DA had aangegeven dat de hondjes er klaar voor waren, zetten ze een advertentie op MP. Zonder ons fatsoenlijk te hebben ingelezen, hebben wij gereageerd. Wij wilden per se een zwarte reu met pit en die hebben wij gekregen :twisted: Gelukkig is Max meestal gezond, uitgezonderd het feit dat hij ontstekingsgevoelig is.
Maar dat gedrag :shock: ..... Wij hadden gewoon geen ervaring om zo'n pittig ventje op te voeden. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en zijn wij dolgelukkig met onze lieverd. Wel blijft hij een hondje met een -wel- dunne gebruiksaanwijzing en kleine aandachtspunten, veroorzaakt door onze eigen onwetendheid :oops:
Momenteel zijn wij in afwachting op onze tweede pup en deze keer hebben wij het heel anders aangepakt. Dit voelt veel beter en wij hebben het idee dat wij nu beslagen ten ijs gaan met onze nieuwe pup.

Tenslotte, dat wandelen dat je aangeeft, dat kunnen wij wel regelen 8)
Wij zijn ook wel op zoek naar een wandelmaatje om het bos onveilig mee te maken :wink:
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 372
Lid geworden op: 06/09/11 09:21
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Dutchlabs » 07/06/12 05:32

Ik weet niet wat jullie bedoelen met een snaptest....maar ik heb gehoord dat giardia 1 a 2 dagen slaapt en dus dat je van drie dagen ontlasting op moet vangen en dat wordt dan getest.

Terug te komen op je eerste verhaal daar schrijf je terug brengen bang dat ze haar in laat slapen..... :cry:
Hier krijg ik een koude rilling van. En dit betekend dat je helemaal geen vertrouwen gehad heb in je fokker.
Ook ik ken haar niet, wil dat graag zo houden.
Maar je schrijft dat je lang getwijfeld heb...mag ik vragen waarom?

En is haar pancreas ook onderzocht....?
Er schijnt van Carnibest speciaal voer te zijn voor der pancreas...wie weet kun je dat ook proberen.....heel veel succes met der hoop dat ze gauw vinden wat het is....want dit lijkt me ook niet goed inderdaad voor haar opgroei fases...logisch dat ze achterblijft.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 07/06/12 09:05

Dutchlabs schreef:Ik weet niet wat jullie bedoelen met een snaptest....maar ik heb gehoord dat giardia 1 a 2 dagen slaapt en dus dat je van drie dagen ontlasting op moet vangen en dat wordt dan getest.

Terug te komen op je eerste verhaal daar schrijf je terug brengen bang dat ze haar in laat slapen..... :cry:
Hier krijg ik een koude rilling van. En dit betekend dat je helemaal geen vertrouwen gehad heb in je fokker.
Ook ik ken haar niet, wil dat graag zo houden.
Maar je schrijft dat je lang getwijfeld heb...mag ik vragen waarom?

En is haar pancreas ook onderzocht....?
Er schijnt van Carnibest speciaal voer te zijn voor der pancreas...wie weet kun je dat ook proberen.....heel veel succes met der hoop dat ze gauw vinden wat het is....want dit lijkt me ook niet goed inderdaad voor haar opgroei fases...logisch dat ze achterblijft.


Dat zou inderdaad volgens mij DA de beste methode zijn om te testen op Giardia. Een snaptest echter moet je meer zien als een soort van zwangerschapstest. In dit geval neem je ontlasting mee en dat meten zij. Dus een momentopname, zoals zij ook urine testen. Omdat Giardia niet continue aanwezig is, is de kans groot dat je giardia mist terwijl het er wel zit.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Becky&Nero
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 384
Lid geworden op: 25/07/10 21:42
Locatie: Eygelshoven (Kerkrade, limburg )
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Becky&Nero » 08/06/12 18:22

Ik weet precies hoe je je voelt en wat je nu meemaakt. Waarom, ik heb bijna zelfde gehad met Nero. Ik ga even pb naar je sturen. :)
Groetjes Becky&Nero


Terug naar “Fokkers”