Guus bij Cerbel Gundogs

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Linnie

Guus bij Cerbel Gundogs

Ongelezen berichtdoor Linnie » 29/12/10 15:48

Gisteravond zijn Guus en ik voor het eerst naar de priveles van Cerbel Gundogs geweest. Wat een verademing! :)
We beginnen uiteraard met de basis, dus volgen, blijven en hierkomen. En het ging niet verkeerd. Nu is dat hem allemaal al aangeleerd, maar op de vorige hondenschool was dit een waar drama. Ook Guus even los gegooid en wij gingen hem dan negeren, binnen de kortste keren loopt ie naast je... NOOIT geweten, ik was hem altijd als een bezetene aan het roepen :D
Toen Marianne de dummy op de grond neerlegde werd ie helemaal maf :twisted: en ging hem netjes halen :applaus:, maar rende daarna 3 ererondjes en moesten we hem lokken met een andere dummy :oops: Dat moet er nog uit... 8)
Vond het ook wel fijn dat ze zei dat ze zag dat ie het leuk vindt om bezig te zijn met me en dat ze veeeeel onstuimerige exemplaren gezien heeft :lol:

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 29/12/10 16:16

Heej wat leuk dat je de weg naar Marianne hebt gevonden! Wij beginnen in januari weer met een groepstraining. Met Juna zit ik dan in de Field Trial groep waarbij we echt gaan werken voor de FT's en WT's. Ik zit al vanaf het begin bij Marianne met Juna en heb het eerste jaar alleen prive training bij haar gedaan. Lekker alle aandacht voor jou en je hondje en pas als ze er geestelijk aan toe zijn wat concurrentie toevoegen :wink: Heel veel plezier maar dat lukt vast wel en wie weet zie ik je nog eens op een wedstrijd :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Linnie

Ongelezen berichtdoor Linnie » 29/12/10 17:00

Haha over een wedstrijd durf ik nog niet eens na te denken, maar wie weet blijkt Guus opeens een talent :D Voor nu ben ik al blij als hij volgt langs afleiding :lol: Volgende keer neemt Marianne een hond van haarzelf mee zodat we Guus leren dat niet iedere hond betekent dat je ernaartoe moet :roll:
Zo, jullie zitten even een niveautje hoger :D Leuk hoor als je al echt aan de slag kunt, volgens mij beleven de hondjes zoveel plezier hieraan.
Oh misschien weet jij meteen welke lijnlengte ik moet hebben. Ik kwam gister aan met mijn jachtlijn van 2m60 :D iets te lang. Dus ik zit nu te twijfelen tussen 1m70 en 1m20 :confused: En een fluit met 1 toon is goed genoeg? Of is 2 tonen handiger? Of gewoon een blokfluit ;)? haha

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 29/12/10 17:05

Succes........De lol is er in ieder geval bij beide partijen :klasse:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Linnie

Ongelezen berichtdoor Linnie » 29/12/10 17:09

rimanime schreef:Succes........De lol is er in ieder geval bij beide partijen :klasse:


Dank u! Ja, vind het gewoon jammer dat we over 2 weken pas weer gaan :D Heerlijk een uurtje alleen maar met je eigen hondje bezig zijn :klasse:

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 29/12/10 17:37

Dat is genieten toch? Zo lekker trainen met Guus. :D En die ererondjes heeft Lina ook een poosje gedaan, ik heb het er nu bijna helemaal uit. Ze doet het overigens niet met wild. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Linnie

Ongelezen berichtdoor Linnie » 29/12/10 17:41

Ja de trainster gaf al als tip om een lange lijn bij hem om te doen om hem binnen te halen. Wat een ondeugende dingen zijn het toch :D
En dan ook die staart verticaal in de lucht... :twisted:

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 29/12/10 17:49

Ja een lange lijn laten slepen, zodat je je voet erop kan zetten. Werkt goed hoor. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 29/12/10 17:53

Linnie schreef:Haha over een wedstrijd durf ik nog niet eens na te denken, maar wie weet blijkt Guus opeens een talent :D Voor nu ben ik al blij als hij volgt langs afleiding :lol: Volgende keer neemt Marianne een hond van haarzelf mee zodat we Guus leren dat niet iedere hond betekent dat je ernaartoe moet :roll:
Zo, jullie zitten even een niveautje hoger :D Leuk hoor als je al echt aan de slag kunt, volgens mij beleven de hondjes zoveel plezier hieraan.
Oh misschien weet jij meteen welke lijnlengte ik moet hebben. Ik kwam gister aan met mijn jachtlijn van 2m60 :D iets te lang. Dus ik zit nu te twijfelen tussen 1m70 en 1m20 :confused: En een fluit met 1 toon is goed genoeg? Of is 2 tonen handiger? Of gewoon een blokfluit ;)? haha
Ik gebruik zelf 2 lijnen: 1 jachtlijn van 1m20 en eentje van 60cm. Die laatste is gewoon praktisch soms, maar meestal gebruik ik de 120. Kwa fluit zweer ik bij de Acme 211 1/2, dit is een enkele fluit, waarbij ik voor de zit en het komen verschillende tonen gebruik. (zitten= 1 lange toon, komen = 2 korte tonen achter elkaar)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Linnie

Ongelezen berichtdoor Linnie » 29/12/10 18:07

Lupos schreef:
Linnie schreef:Haha over een wedstrijd durf ik nog niet eens na te denken, maar wie weet blijkt Guus opeens een talent :D Voor nu ben ik al blij als hij volgt langs afleiding :lol: Volgende keer neemt Marianne een hond van haarzelf mee zodat we Guus leren dat niet iedere hond betekent dat je ernaartoe moet :roll:
Zo, jullie zitten even een niveautje hoger :D Leuk hoor als je al echt aan de slag kunt, volgens mij beleven de hondjes zoveel plezier hieraan.
Oh misschien weet jij meteen welke lijnlengte ik moet hebben. Ik kwam gister aan met mijn jachtlijn van 2m60 :D iets te lang. Dus ik zit nu te twijfelen tussen 1m70 en 1m20 :confused: En een fluit met 1 toon is goed genoeg? Of is 2 tonen handiger? Of gewoon een blokfluit ;)? haha
Ik gebruik zelf 2 lijnen: 1 jachtlijn van 1m20 en eentje van 60cm. Die laatste is gewoon praktisch soms, maar meestal gebruik ik de 120. Kwa fluit zweer ik bij de Acme 211 1/2, dit is een enkele fluit, waarbij ik voor de zit en het komen verschillende tonen gebruik. (zitten= 1 lange toon, komen = 2 korte tonen achter elkaar)


AH dank je! Ik ga het gelijk allemaal bestellen :)

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 29/12/10 19:53

Wat fijn dat de cursus nu wel aanspreekt. Geniet er maar van. En ik ken dat gevoel van... oh wanneer kunnen we weer.
:D
Heel veel succes 8)
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

Tilly
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8819
Lid geworden op: 29/12/05 20:56
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tilly » 29/12/10 19:58

Wat fijn dat het jullie beide aanspreekt.
Veel plezier :D :D
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*

Linnie

Ongelezen berichtdoor Linnie » 29/12/10 21:10

Dank jullie wel!

Ja, mocht ik aan een tweede labje beginnen, dan start ik hier direct mee. Dit vind ik veel leuker :D

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 30/12/10 00:07

Lupos schreef:
Linnie schreef:Haha over een wedstrijd durf ik nog niet eens na te denken, maar wie weet blijkt Guus opeens een talent :D Voor nu ben ik al blij als hij volgt langs afleiding :lol: Volgende keer neemt Marianne een hond van haarzelf mee zodat we Guus leren dat niet iedere hond betekent dat je ernaartoe moet :roll:
Zo, jullie zitten even een niveautje hoger :D Leuk hoor als je al echt aan de slag kunt, volgens mij beleven de hondjes zoveel plezier hieraan.
Oh misschien weet jij meteen welke lijnlengte ik moet hebben. Ik kwam gister aan met mijn jachtlijn van 2m60 :D iets te lang. Dus ik zit nu te twijfelen tussen 1m70 en 1m20 :confused: En een fluit met 1 toon is goed genoeg? Of is 2 tonen handiger? Of gewoon een blokfluit ;)? haha
Ik gebruik zelf 2 lijnen: 1 jachtlijn van 1m20 en eentje van 60cm. Die laatste is gewoon praktisch soms, maar meestal gebruik ik de 120. Kwa fluit zweer ik bij de Acme 211 1/2, dit is een enkele fluit, waarbij ik voor de zit en het komen verschillende tonen gebruik. (zitten= 1 lange toon, komen = 2 korte tonen achter elkaar)
Zelfde lijn (1.20 m), zelfde fluit, zelfde trainster, andere groep en natuurlijk een andere hond :D
Ik train nu 2 jaar bij Marianne. Toen ik met Ramses bij haar begon was hij bijna 2 en wilde geen dummy meer bij me brengen ondanks zijn ernorme werklust :( Het resultaat van ruim een jaar dezelfde aanwijzing: "Geef hem op zijn donder want hij neemt je in de maling!" (heb ik niet altijd naar geluisterd maar we kwamen ook niet echt verder).
Met veel geduld heeft hij zijn plezier en werklust terug gekregen (en ik ook). Marianne is top!
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Linnie

Ongelezen berichtdoor Linnie » 30/12/10 00:42

Ja wat je zegt Pandora, bij mijn vorige hondenschool moest ik Guus ook straffen voor alle ongewenst gedrag en gister bij Marianne niet, maar juist afleiden. Als hij bijvoorbeeld aan het vervelen was terwijl zij mij iets aan het vertellen was, hem even roepen 'kijken' en belonen.
Ja, ik heb er echt een goed gevoel bij :) Eindelijk!


Terug naar “Jachttraining”