Apport met eend

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Gebruikersavatar
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 680
Lid geworden op: 14/02/10 16:35
Locatie: Hoogeveen

Apport met eend

Ongelezen berichtdoor Ellenn. » 08/05/11 16:51

Ten eerste vind Narda het soms nog een beetje lastig om de eend te pakken, ze weet niet zo goed hoe en gaat er rustig mee om.. dat komt wel..
Het was vanmorgen ontzettend warm dus echt veel puf had ze niet, vind haar een beetje sloom, en het volgen kan beter, maar vond het al heel goed met die zware eend in haar bek.
Zie filmpje maar gewoon..

http://www.youtube.com/watch?v=QKIj6NjNQPQ

O, en JA ik heb haar goed beloond ( was mn vriend :P )

Makkelijk apport, licht in de struikjes gegooid, makkelijk te zien.

http://www.youtube.com/watch?v=DB8jIbFCvSU

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 10/05/11 08:57

Ik vind het er netjes uitzien hoor! Ze pakt de eend echt keurig netjes :klasse: en wild omgaan met wild wordt niet echt geambieerd in de wedstrijden, dus daar hoeft niks aan verbeterd te worden :wink:
Wel zou ik, als je een dwangapport doet (dus eend in de bek geven en gaan volgen), de eend goed aangeven, nu volgt ze je met een eend die slingerend aan zijn nek in haar bekje bungelt. Ik dacht eerst dat ze het misschien niet in het midden kon pakken, maar bij de zoekapport pakt ze de eend zelf goed op, dus zou ik hem bij het dwangapport niet in de nek laten dragen :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 680
Lid geworden op: 14/02/10 16:35
Locatie: Hoogeveen

Ongelezen berichtdoor Ellenn. » 10/05/11 11:35

Dankje!
Nee dat klopt, ze wilde hem zo niet goed van mij aanpakken, en dus gaf ik hem verkeerd aan.. jammer, had even door moeten zetten.
Maar daar gaan we nog op trainen. Zelf pakte ze hem goed aan inderdaad ;)
Alleen de eend vind ze wat lastig, ze treuzelt een beetje met het pakken..

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 10/05/11 11:50

Ellenn. schreef:Dankje!
Nee dat klopt, ze wilde hem zo niet goed van mij aanpakken, en dus gaf ik hem verkeerd aan.. jammer, had even door moeten zetten.
Maar daar gaan we nog op trainen. Zelf pakte ze hem goed aan inderdaad ;)
Alleen de eend vind ze wat lastig, ze treuzelt een beetje met het pakken..
dat treuzelen is vaak ook het onbekende, dus een beetje wennen nog aan het vastpakken en veren in je bekkie. Maar waarom kies je voor dwangapport als ze het zelf wel goed pakt?
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 680
Lid geworden op: 14/02/10 16:35
Locatie: Hoogeveen

Ongelezen berichtdoor Ellenn. » 10/05/11 15:39

Omdat ze het dus niet zo wilde pakken als ik met haar ging lopen, met apport op afstand wel. Maar dichtbij durft ze niet goed ofzo..
Dus wilde ik het in haar bek stoppen en zo verder lopen, maar ze wilde het niet goed aanpakken.

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 10/05/11 19:16

Wat loopt ze mooi met je mee zeg. Zo heerlijk rustig. En zittend afgeven. Super leuk om te zien. Knappe Narda. :D
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

Tilly
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8819
Lid geworden op: 29/12/05 20:56
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tilly » 19/05/11 22:41

Goed gedaan Narda :D
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*

Joco
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 27/02/05 08:51
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Joco » 21/05/11 11:56

Knap gedaan :applaus:

Lupos schreef:Ik vind het er netjes uitzien hoor! Ze pakt de eend echt keurig netjes :klasse: en wild omgaan met wild wordt niet echt geambieerd in de wedstrijden, dus daar hoeft niks aan verbeterd te worden :wink:
Wel zou ik, als je een dwangapport doet (dus eend in de bek geven en gaan volgen), de eend goed aangeven, nu volgt ze je met een eend die slingerend aan zijn nek in haar bekje bungelt. Ik dacht eerst dat ze het misschien niet in het midden kon pakken, maar bij de zoekapport pakt ze de eend zelf goed op, dus zou ik hem bij het dwangapport niet in de nek laten dragen :wink:


Precies :klasse:


Terug naar “Jachttraining”