sleeplopen/trekken

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 06/10/12 17:51

Hoop dat de gekregen tips je gaan helpen !!
Mijn ervaring is dat je hond het wel leuk moet vinden om een sleepspoor te lopen 8)

Onze eerste kennismaking met speuren was obv sleepsporen, en Kay vond het gewoon echt niet leuk !!
Kay vertikte het ook om zijn neus aan de grond te houden, die was veel meer gewend om te zoeken (zoekaport) met zijn neus in de lucht... Een spelletje wat voor Kay zijn lust en zijn leven is !

Inmiddels speuren we naar mensen, en dat vind hij geweldig !!
Hierbij kan Kay op zijn eigen manier speuren (en ze ruiken de luchten heus wel, dus werken echt wel op de neus) maar hoeft hij niet contstant zijn neus op de grond te houden....
Een veel leukere bezigheid :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
timo junior
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06/04/10 09:19

Ongelezen berichtdoor timo junior » 07/10/12 10:09

We vinden het nog geen makkelijk spelletje.
Gisteren het geprobeerd met de tips een greppel kon ik niet vinden hier in de buurt dus weer gewoon op een grasveld.Maar ik geef het commando ''zoek sleep",laat hem eerst snuffelen waar het begin punt is maar na het commando gaat hij eigenlijk ''zoek apport'' dus gelijk zoeken en niet over het spoor.Misschien alleen he commando ''sleep'' oid .Nee dacht dat het makkelijk zou zijn :confused:

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 07/10/12 16:13

Kun je hem niet met je hand op het goede spoor houden? Dat je het aangeeft zeg maar hoe het spoor loopt? Hoe lang maak je het spoor?

Gebruikersavatar
timo junior
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06/04/10 09:19

Ongelezen berichtdoor timo junior » 07/10/12 16:42

Ik maak het spoor misschien 15 a 20 meter
Hoe bedoel je met je hand op het spoor ,ik heb het ook aan de lijk geprobeerd maar nog gaat hij gelijk zoeken

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 07/10/12 17:42

Wellicht is dat te lang en zou je eerst een korter stuk moeten proberen van een paar meter.
Jouw hand bij/voor zijn neus houden en daarmee aangeven wat je bedoeld. Tot hij het doorheeft zou ik er geen commando aan verbinden, ws raakt hij in de war door het woordje zoek :wink:


Terug naar “Jachttraining”