onverwacht de aap uithangen...

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

onverwacht de aap uithangen...

Ongelezen berichtdoor perelaar » 03/12/12 13:59

Harpo heeft gisteren tijdens een grote bosjacht nogal de aap uitgehangen - absoluut niet op post blijven, niet reageren op stopfluit, en ergst van al: achter andere honden aangaan terwijl die een apport doen.

Bizar, omdat hij het dit jaar erg goed gedaan heeft tot nu. Zelfs bij de vorige grote jacht, met ongeveer dezelfde mens/hond combinaties en hetzelfde jachtterrein. Hij apporteerde overigens wel OK; alleen niet de fazanten die voor hem bedoeld waren...

Ik heb hem uit ellende een timeout gegeven in de jeep, maar leuk is anders natuurlijk.

Waaraan zou zoiets nu liggen?
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Re: onverwacht de aap uithangen...

Ongelezen berichtdoor Lupos » 03/12/12 14:09

perelaar schreef:Harpo heeft gisteren tijdens een grote bosjacht nogal de aap uitgehangen - absoluut niet op post blijven, niet reageren op stopfluit, en ergst van al: achter andere honden aangaan terwijl die een apport doen.

Bizar, omdat hij het dit jaar erg goed gedaan heeft tot nu. Zelfs bij de vorige grote jacht, met ongeveer dezelfde mens/hond combinaties en hetzelfde jachtterrein. Hij apporteerde overigens wel OK; alleen niet de fazanten die voor hem bedoeld waren...

Ik heb hem uit ellende een timeout gegeven in de jeep, maar leuk is anders natuurlijk.

Waaraan zou zoiets nu liggen?


Ik zou zeggen: te veel vrijheid gehad bij het werken. Ik merk aan Juna dat ze na een aantal grote jachten kort op elkaar langzaam stouter wordt. Ik heb gelijk de teugels aangetrokken en korter gehouden waardoor ze de vrijheid niet teveel heeft gepakt. Maar als je hond echt gewoon doet waar hij zin in heeft is er ergens iets goed mis gegaan :?
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 03/12/12 14:19

Doen waar hij zin in had, zover is het gelukkig niet gekomen. Maar ik merkte duidelijk dat hij minder goed gehoorzaamde. Ik herken overigens ook wat je zegt ivm het stouter worden na een paar jachten.

Fout ligt overigens bij mij denk ik wel; heb de laatste tijd veel overwerk gehad, ziek geweest, dus minder tijd voor training...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 03/12/12 17:43

perelaar schreef:Doen waar hij zin in had, zover is het gelukkig niet gekomen.
euhm, hoe noem je dit dan?
Harpo heeft gisteren tijdens een grote bosjacht nogal de aap uitgehangen - absoluut niet op post blijven, niet reageren op stopfluit, en ergst van al: achter andere honden aangaan terwijl die een apport doen.


Gehoorzaam lijkt het me niet bepaald :wink: ook niet prettig voor de honden die wel werken trouwens... dus toch de touwtjes aantrekken lijkt me :)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 04/12/12 09:25

Ik heb hem onder controle gehouden na de eerste dat hij in de fout ging, maar prettig is het niet als je hem de hele tijd moet corrigeren.

Vandaar de timeout in de jeep, ook om de andere honden rust te gunnen :)
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006


Terug naar “Jachttraining”