Puppy-jachttraining

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Puppy-jachttraining

Ongelezen berichtdoor sbientje » 09/02/13 15:01

Pom en ik zitten op puppyjachttraining. Gisteren eerste training gehad :) Vind het wel leuk om het hier een beetje bij te houden voor de geïnteresseerden. Leuk voor later ook haha..

We werden om 8.50 verwacht, een andere cursist die ook haar eerste les had, en Pom en ik. De andere starter is een Field Spaniel, en in de groep zitten verder nog 3 mannen. Twee van hen hebben een Duitse Staande (een korthaar en een langhaar) en de ander heeft een Heidewachtel. Allereerst was er een rondje waarin gevraagd werd hoe het deze week gegaan was, waar de cursisten tegenaan liepen tijdens het trainen of in het dagelijks leven. Daarna begon het echte werk.

We begonnen met volgen langs pilonnen. De heren mochten eerst, en wij konden even kijken. Bij het intakegesprek hadden we al de tip gekregen voor een klein bakje met wat brokjes erin als aandachttrekker (rammelaar-idee). Dit gebruikten we dus om de aandacht van de pup vast te houden. Wij als starters hoefden maar 3 pilonnen en dan een draai. Pom deed het werkelijk fantastisch.. ze liep naast me en keek constant omhoog. Aan het eind van het stukje kreeg ze een brokje en een flinke aai natuurlijk. Dat was al een goed begin, trots als een pauw!

Daarna gingen we het komen op de fluit oefenen. De trainster hield Pom vast, ik liep een eindje weg (25 meter ofzo), dan fluiten en als ze kwam, belonen. Omdat Pom natuurlijk nog maar een kleine baby is, had ze niet echt oog voor mij toen ik wegliep haha, maar toen ik de eerste keer floot keek ze wel op, en toen ik nog een keer floot kreeg ze me in de gaten en kwam heel hard op me afgerend. Zelfs netjes voor me zitten deed ze uitstekend. Wat een klein talentje :D De trainster zei wel dat het met een Labrador allemaal wat sneller gaat dan met een staande hond of een spaniel, omdat een retriever dichter bij de baas werkt en de andere honden een wat vrijere taak hebben, maar goed, lekker belangrijk hahaha!

Als laatste opdracht gingen we vooruit sturen. Of althans, de eerste beginselen daarvan. De heren waren al wat verder dus die deden alles van wat verder weg. Wij liepen naar een klein etensbakje, gooiden daar een brokje in, liepen weer weg (meter of 2). Pom moest naast mij zitten en dan met het commando 'vooruit' naar het bakje rennen. Daar mocht ze het brokje opeten en dan moest ik haar weer fluiten. Deze opdracht verliep een beetje rommelig, maar dat maakt verder niet uit, dat komt wel goed.

Al met al vond ik het hartstikke leuk, de eerste training en ik hoop dat het zo leuk blijft. Super om samen dingetjes te leren. Voor mij is het ook helemaal nieuw allemaal :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 09/02/13 15:12

Klinkt als heerlijk samen bezig zijn. :klasse:

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 09/02/13 16:58

Goed bezig sbien :applaus: :applaus:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 09/02/13 18:01

:klasse:
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 09/02/13 18:46

Leuk joh :klasse:

Hanneke

Gebruikersavatar
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 18/04/06 10:37
Locatie: Nieuwe Pekela
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Naomie » 09/02/13 18:48

leuk om jullie belevenissen te lezen! en fijn ( ikke ook trots!) dat Pom het zo goed doet samen met jou!
:verliefd1:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 10/02/13 08:31

Leuk om zo bezig te zijn Sabine! Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar Pom eigenlijk nu 8) 8)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 10/02/13 08:39

Lupos schreef:Leuk om zo bezig te zijn Sabine! Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar Pom eigenlijk nu 8) 8)
Haha, Pom wil best een keertje afspreken hoor (en ik ook wel :D)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 10/02/13 09:24

sbientje schreef:
Lupos schreef:Leuk om zo bezig te zijn Sabine! Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar Pom eigenlijk nu 8) 8)
Haha, Pom wil best een keertje afspreken hoor (en ik ook wel :D)
:applaus: :applaus:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1266
Lid geworden op: 21/09/08 10:08
Locatie: almere

Ongelezen berichtdoor riwka » 10/02/13 12:12

Leuk om te lezen!!! Doet je hondje het een keer goed wordt er gelijk maar even bij gezegt dat een lab dichter bij de baas werkt puf ze doet het gewwon super!!!!
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 10/02/13 16:58

riwka schreef:Leuk om te lezen!!! Doet je hondje het een keer goed wordt er gelijk maar even bij gezegt dat een lab dichter bij de baas werkt puf ze doet het gewwon super!!!!
ach, ik ga er maar vanuit dat dat was zodat die anderen de moed niet verliezen :lol: voor hun ook niet leuk ;)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 11/02/13 13:14

Lupos schreef:
sbientje schreef:
Lupos schreef:Leuk om zo bezig te zijn Sabine! Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar Pom eigenlijk nu 8) 8)
Haha, Pom wil best een keertje afspreken hoor (en ik ook wel :D)
:applaus: :applaus:


:cry: ik wil ook
Afbeelding

bedankt Sharon !

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 11/02/13 16:03

Yes!! Een nieuw Pom-vervolg... Heerlijk.. :D En wat gaaf dat ze het al zo goed doet! Knappe Pom :verliefd1:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 15/02/13 13:11

Vandaag zijn we weer naar de training geweest. Ik vind het echt superleuk en Pom doet het best wel prima tot nu toe. Als eerste gingen we een beetje door het bos lopen, dus van het pad af. De trainster zei dat dat belangrijk is zodat hondjes overal op lopen. Nou, dit was een opdracht die je aan Pom wel kan overlaten. Die loopt overal gewoon doorheen. Zo ook nu. Was wel leuk om te zien, het andere pupje was veel voorzichtiger en zocht meer een wat handigere route, terwijl Pom overal doorheen hobbelt. Daarna gingen we volgen. Dit ging wel okee, kleine stukjes gaan goed maar ze kan zich nog niet zo lang concentreren. Is niet erg, dat komt vanzelf :D

Daarna was het tijd voor het voorkomen op de fluit. Dit keer niet op een pad, maar weer door het bos. Weer kon je goed zien dat de andere pup een paadje zocht wat goed begaanbaar was. Pom doet niet aan omlopen. Ze zat bij de trainster, ik maakte een geluidje. Ze keek naar me en ik floot en in 1 streep kwam ze aangestormd. Door de bramen, 1 rechte lijn hahaha. Grappig om te zien! En ze doet het heel knap :)

Tussen de oefeningen door is ze erg ongeduldig, wachten is nog niet haar sterkste punt :D Dat komt ook allemaal wel. Vervolgens gingen we verder met de zitfluit. Dat hadden we nog niet gedaan, dus dat was ff uitvinden hoe aan te pakken. Heeft nog wat werk nodig maar we gaan gewoon van de week oefenen!

De laatste opdracht was niet echt een opdracht. De trainster had een eend meegebracht. De andere cursisten mochten hem al even vasthouden (de honden dan), maar Pom en haar collegapuppie hoefden alleen even te ruiken. Dat ging goed, Pom had wel interesse en heeft de eend uitvoerig besnuffeld. Daarna heeft ze geprobeerd de eend tot leven te wekken met een spelbuiging. Dat werkte niet haha, maar de oefening was goed geslaagd. In latere weken komt er nog ander wild mee.

Pom is nu moe, daar heb ik de rest van de dag weinig last meer van gok ik ;) We hebben weer genoeg handvatten om van de week wat dingen te oefenen samen :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Jayben
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 161
Lid geworden op: 30/08/11 04:09
Locatie: Dodrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Jayben » 15/02/13 13:16

Knappe Pom! Daar kan Pippa nog wat van leren! Helaas geven ze hier in de omgeving nergens puppyjacht.


Terug naar “Jachttraining”