Workingtest zaterdag 26 oktober in Laren (Gld)

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Workingtest zaterdag 26 oktober in Laren (Gld)

Ongelezen berichtdoor HennyH » 24/10/13 15:14

Zaterdag doe ik met Spirit voor het eerst mee in de B-klasse van een Workingtest. Het is in Laren (Gelderland) van de Chesapeake Bay Retriever club.

Ik ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen in deze moeilijker klasse dan de C. Hij heeft van de zomer een prachtig B-diploma gehaald maar ja, doet hij het dit keer ook weer zo goed? Het blijft natuurlijk wel een hond en als er andere luchtjes zijn of hij heeft niet zo'n zin die dag. Ja, dat kan ik voorjagen wat ik wil maar dan heb ik dikke kans dat Spirit het gewoon niet doet.

Gelukkig ga ik samen met een vriendin vrijdag naar een B&B in de buurt want anders hadden we zaterdagochtend al om 5 uur moeten vertrekken uit Groningen. Pfff, dat vroege opstaan is niet helemaal mijn ding. 8)
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 373
Lid geworden op: 23/10/12 19:17
Locatie: Helmond

Ongelezen berichtdoor NicoleGoossens » 24/10/13 15:22

Succes en veel plezier! Snap je helemaal wat dat opstaan betreft. :moe:
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 24/10/13 15:48

succes Henny! Ben benieuwd hoe het gaat :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

TimA
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 109
Lid geworden op: 16/06/10 22:20
Locatie: Wierden

Ongelezen berichtdoor TimA » 25/10/13 09:43

Succes alvast!
Wij zijn er ook met Jamie voor zijn eerste Working Test (C).

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 25/10/13 10:54

TimA schreef:Succes alvast!
Wij zijn er ook met Jamie voor zijn eerste Working Test (C).


Jullie ook heel veel succes gewenst!

Je zit dan in de groep bij mijn vriendin met haar Flatcoated Connor.
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Esther,Luca & Bess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 435
Lid geworden op: 28/03/08 20:44
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Esther,Luca & Bess » 25/10/13 14:40

Veel succes allemaal !! En... vooral veel plezier. Geniet ervan.
:blondpootje: Nicky ♀ ( 17-04-1991 - 28-05-2004 )
:zwartpootje: Basra ♂ ( 06-06-2004 - 20-02-2005 )
:zwartpootje: Luca ♂ (Woefdram's Indy x Fogel Hlara rider on the storm) 28-01-2005
:bruinpootje: Bess (Code de Honor ) 21-03-2007
:zwartpootje: Chase (de Kroosthappers Black Chase) 12-03-2011
:zwartpootje: Jade (de Kroosthappers Precious Jade) 17-03-2012
:zwartpootje: June (Precious Black gundogs sweet April ) 03-03-2016

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 25/10/13 23:09

Wij komen kijken
Afbeelding

bedankt Sharon !

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 27/10/13 09:37

Het is gelukt! Spirit heeft een heel mooi certificaat gehaald en ik ben heel trots op hem! Ik heb hieronder geprobeerd een verslag te maken van de proeven. Per onderdeel kun je maximaal 20 punten verdienen. Als je alles perfect doet heb je dus 100 punten.

Proef 1: In het bos
Een schot en blind apport in het bos, een schot en markeer op het bospad. Spirit apporteerde beide dummies probleemloos maar kreeg punten aftrek omdat hij tegen een boom ging plassen. 18 punten

Proef 2: Postgedrag
Langs de slootkant en bosrand liepen 2 helpers een zgn. drijfjacht. Links bij de slootkant een schot en dummy, rechts bij de bosrand een schot en dummy. De wind kwam vanaf de slootkant. Ik zet voor beide apporten Spirit in met een vooruit en terratoriumfluit vlak bij de dummy. Spirit werkte perfect dacht ik. Helaas punten aftrek omdat hij bij het tweede schot heel zacht piepte en omdat ik onnodig de terrratoriumfluit gebruikte bij de slootkant want daar was genoeg verwaaing. Was ik het niet helemaal mee eens want ik hef daarmee het vooruit op. Maar goed: 16 punten.

Proef 3: Nazoek
Een schot en blinde dummy links in de bosjes en rechts achter een dijkje eendenfluit met dummylauncher schiet de dummy in het water. Bij de plons mocht ik Spirit inzetten maar ik hoorde de dummylauncher voor een plons aan. Gaf niets, Spirit apporteerde prima. De blinde dummy liep hij overheen en ging nog even een plas doen voordat hij de dummy oppakte en naar me toe bracht.
16 punten.

Proef 4: Walk up
Een schot en blinde dummy in de sloot recht achter ons, een stukje volgen en dan een schot met markeer. Helaas mistte hij de markeer en liet zich niet opnieuw inzetten. Het was onze laatste proef en Spirit had niet zoveel zin meer in werken. Ingezet voor de dummy uit de sloot en Spirit loopt helemaal schuin bij me vandaan en luistert niet meer goed. Maar taladie talada, zo loopt hij langs de slootkant en op de plek van de dummy roep ik: Zoek apport en ach ja, die dummy haalt hij nog wel even op. 6 punten voor de moeite.

Proef 5: Waterwerk
Bij een lange smalle vijver een over waterapport en bij het terugzwemmen rechts vanuit de bosjes een eendenfluit en dummy in het water. Spirit opnieuw ingezet en hij komt via het land terug met de dummy en helaas laat hij die vlak voor mijn voeten vallen. Jammer zei de keurmeester, anders had je volle bak gehad. Toch nog 19 punten.

Totaal 75 punten waarmee ik een me plaats als nummer 18 van de 36 deelnemers. Dat is toch niet slecht voor een eerste B1 Workingtest!!
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 27/10/13 11:28

Super gedaan Henny!! Gefeliciteerd! Jammer van die markeer, maar die was ook erg pittig en moeilijk te zien.


Bij mij ging het wat minder goed haha.
Bij proef 2 heb ik 1 dummy gemist en het zou anders een dirigeerfestijn worden om die dummy binnen te krijgen. En ik hoopte dat dat in de b1 nog niet nodig was, zover ben ik nog niet. Dus die dummy bewust laten liggen,de ander ging wel vlot.

Bij proef 5 enorme pech. Verloren apport aan de overkant van het water was zo gevonden. Toen hij naar me toe zwom zou er dus een eendenlokfluit te horen moeten zijn. Maar op het land ernaast was een tractor bezig het land te bewerken met veel kabaal waardoor Flits helemaal niks gehoord had. En hij kon de dummy ook niet zien vallen tijdens het zwemmen want de dummy viel links achter hem. En de plons hoorde hij dus ook niet. Die tweede dummy werd voor hem dus een blind. Hij heeft heel erg z'n best gedaan om die te vinden, maar hij had echt geen flauw idee. Wel super gewerkt, maar niet binnen gekregen. Maar de keurmeester was heel aardig en zei dat het niet aan de hond lag en we gewoon pech hadden, maar zij had daar helaas ook geen invloed op.

Bij proef 4 had ik ook de markeer niet binnen. Die was erg pittig, hij is wel in de buurt geweest en tekende ook een paar keer op oude valplekken, maar helaas niet gevonden. En ga hem ook hier niet dirigeren, dat kan hij nog niet aan en wordt hier erg onzeker van.

Maar opzich heeft Flits voor zijn kunnen best goed gewerkt!! Volgend jaar weer verder!

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 27/10/13 11:30

Netjes! Jammer van dat plassen haha, wat een zeikerdje ;)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 27/10/13 12:04

Supergoed. Wij waren kijken en volgens mij heb ik jou ook gezien Henny. Zat jij in de buurt van de kantine? Er kwam toe toch ook ineens wind en de eikels vlogen uit de bomen en daar maakten we nog grappen over. Volgens mij was Chester ook niet bepaald vriendelijk tegen jouw hond :oops: ik deed niet mee maar was aan het kijken. Heb Lucie wel gezien en gesproken. Was weer leuk
Afbeelding



bedankt Sharon !

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 27/10/13 12:39

Jutta schreef:Supergoed. Wij waren kijken en volgens mij heb ik jou ook gezien Henny. Zat jij in de buurt van de kantine? Er kwam toe toch ook ineens wind en de eikels vlogen uit de bomen en daar maakten we nog grappen over. Volgens mij was Chester ook niet bepaald vriendelijk tegen jouw hond :oops: ik deed niet mee maar was aan het kijken. Heb Lucie wel gezien en gesproken. Was weer leuk


Ja, dat kan kloppen. Ik zat toen net even te bellen naar huis omdat ik klaar was met de proeven maar mijn vriendin moest toen nog de proef achter de parkeerplaats doen. Spirit maakte inderdaad even een beetje ruzie met een zwarte reu want hij zat aan een grote paal vast. Jammer dat we elkaar niet meer gesproken hebben.
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 28/10/13 09:37

Ja ik twijfelde ook even maar wij liepen daarna ook weer door. Ja mijn zwarte kan weleens heel lelijk doen. Wie weet gaan ze als ze een keertje elkaar zo maar tegenkomen heel leuk spelen. Aan de riem is Chester niet altijd zo vriendelijk. Spirit is wel ook een leukerd hoor. Hij lag zo lekker te pitten.
Volgende keer beter.
Afbeelding



bedankt Sharon !


Terug naar “Jachttraining”