Jibbe voor het eerst naar KCM bennekom op 31 mei!

Plaats hier alles over hondenshows.
Gebruikersavatar
Ri1987
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 12
Lid geworden op: 26/05/15 23:24

Jibbe voor het eerst naar KCM bennekom op 31 mei!

Ongelezen berichtdoor Ri1987 » 29/05/15 17:06

Na veel wikken en wegen heb ik 1,5 maand geleden Jibbe ingeschreven voor de KCM van de NLV. We zijn naar de ringtraining in Avenhorn geweest en nu is het al bijna zover! Zo spannend. :shock: Ik heb wel eerder gekeken bij shows, maar dit wordt voor mij en Jibbe de eerste keer dat we zelf meedoen. Nu ben ik natuurlijk ook pas 1,5 maand geleden begonnen met trainen en ik verwacht ook echt niet dat hij gaat winnen, als hij een goed keuringsrapport heeft ben ik al enorm blij!

Heeft er iemand nog tips en do en don'ts? Is het heel erg als de hond niet lang / mooi kan staan of dat hij zijn aandacht er niet bij kan houden?

Gaan er nog meer mensen van dit forum?
:blondpootje: Jibbe 31-07-2014 ( Stamboomnaam: Andor van Odijkershof)
:bruinpootje: Tygo 12-10-2005 ( Stamboomnaam: Tygo van Odijkershof)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Jibbe voor het eerst naar KCM bennekom op 31 mei!

Ongelezen berichtdoor Romke » 29/05/15 19:47

Gewoon de tips volgen die je bij de ringtraining hebt gekregen.
Rustig blijven, gewoon door ademhalen, vriendelijk tegen je hond blijven ook al loopt de stress op

Let op de keurmeester, als je weet dat jouw hond niet de hele tijd kan blijven staan, zorg dat hij dan iig goed staat als de keurmeester rond kijkt

Gebruikersavatar
Ri1987
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 12
Lid geworden op: 26/05/15 23:24

Re: Jibbe voor het eerst naar KCM bennekom op 31 mei!

Ongelezen berichtdoor Ri1987 » 29/05/15 21:40

Het staan wordt idd een uitdaging maar we gaan zeker ons best doen. Bedankt voor je tip!

Ik merk bij de E.G. training ook al dat als ik onzeker /gestresst ben dat Jibbe dat ook is :oops: Dan doet hij ook niet wat ik wil dat hij doet. Ik zal proberen mijn zen-modus aan te houden zondag, maar ik ken mijzelf ook, ik zal best wel nerveus zijn. Ik probeer mijzelf nu ook al toe te spreken, dat hij echt geen 1e hoeft te worden.

Hij is zondag ook pas 10 maanden oud, en we zijn nu 3 weken bezig met het staan trainen. Ik weet dat sommige er al veel langer mee bezig zijn. Het gaat nu voornamelijk om de ervaring voor ons beiden en als ik rustig kan blijven dan ben ik tevreden. Er doen 21 honden mee in zijn klasse dus top 25 haalt hij sowieso :wink:
:blondpootje: Jibbe 31-07-2014 ( Stamboomnaam: Andor van Odijkershof)
:bruinpootje: Tygo 12-10-2005 ( Stamboomnaam: Tygo van Odijkershof)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Jibbe voor het eerst naar KCM bennekom op 31 mei!

Ongelezen berichtdoor Romke » 30/05/15 15:14

Hahaaa... spanning is begrijpelijk, lastig dat honden dat feilloos oppikken.
Zeker niet met de 1e worden verwachting erheen gaan. Jeugdhonden zijn altijd erg grote groepen, met flinke concurrentie
Ga erheen met het idee een keer te horen wat een keurmeester vind hoe hij in elkaar zit, en genieten van de dag :)
Lekker makkelijk zeggen he....

Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1498
Lid geworden op: 25/06/08 13:19
Locatie: Katwijk zh
Contacteer:

Re: Jibbe voor het eerst naar KCM bennekom op 31 mei!

Ongelezen berichtdoor Netty » 30/05/15 20:13

Heb je een puppy kong? Die kan je gebruiken om hem in een mooie sta te zetten als de keurmeester zijn/haar eerste rondje loopt om alle honden te bekijken. Ook kan je die gebruiken als je voor de keurmeester staat. Probeer de aandacht van je hond bij je te houden als je in de ring moet wachten.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe

Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1498
Lid geworden op: 25/06/08 13:19
Locatie: Katwijk zh
Contacteer:

Re: Jibbe voor het eerst naar KCM bennekom op 31 mei!

Ongelezen berichtdoor Netty » 30/05/15 20:15

Ook wij zijn van de partij morgen. Wij hebben alleen Bliss ingeschreven.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe

Gebruikersavatar
Ri1987
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 12
Lid geworden op: 26/05/15 23:24

Re: Jibbe voor het eerst naar KCM bennekom op 31 mei!

Ongelezen berichtdoor Ri1987 » 30/05/15 23:09

@ Romke, haha ik verwacht ook zeker niet dat ik 1e word, ik ga er nu gewoon heen om het te ervaren. Wordt hij toevallig 1e? Dan is hij de beste hond ooit. Wordt hij laatste? Is hij nog steeds de beste hond ooit. Ik wil gewoon graag weten wat een keurmeester van hem vind, ik hoor van iedereen dat hij zo mooi is, dus ik dacht van nou laten we dan maar is kijken wat een keurmeester zegt. We moeten het tegen 20 anderen opnemen, is een kwart van de inschrijving van vorig jaar. Alsnog is er grote concurrentie, maar ik neem sowieso de beste hond ooit weer mee naar huis :P

@Netty, bedankt voor je reactie. Helaas heb ik geen puppy kong, met alles wat ik voor zijn neus houdt gaat hij gelijk zitten. En ook aandacht is niet zijn sterkste punt, gelukkig krijg ik heel veel gedaan met brokjes. Behalve het staan... We gaan het zien. Misschien kom ik jullie morgen wel tegen ;)
:blondpootje: Jibbe 31-07-2014 ( Stamboomnaam: Andor van Odijkershof)
:bruinpootje: Tygo 12-10-2005 ( Stamboomnaam: Tygo van Odijkershof)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Jibbe voor het eerst naar KCM bennekom op 31 mei!

Ongelezen berichtdoor Romke » 31/05/15 19:47

En??? Hoe was het?

Gebruikersavatar
Ri1987
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 12
Lid geworden op: 26/05/15 23:24

Re: Jibbe voor het eerst naar KCM bennekom op 31 mei!

Ongelezen berichtdoor Ri1987 » 31/05/15 20:19

Pff..... ik vond het spannend, Jibbe ook wel. Paradijs voor hem, al die speelmaatjes en dan mag je niet spelen. Hij was zijn gebruikelijke zelf, veel snuffelen en snel afgeleid. Maar dat is juist goed voor het leerproces ;) Ik heb eerst de Reuen Puppyklasse gekeken, daarna de Teven Puppyklasse. Zo had ik even goed beeld van wat er in de ring gebeurde.

Toen was onze klasse rond 11.00 uur aan de beurt. Jibbe vond de andere honden in en buiten de ring interessant, eerste keer rondlopen ging dan ook niet geweldig. Daarna moesten we vanwege de grote groep even buiten de ring wachten. Toen we daarna weer de ring in mochten had ik eindelijk een beetje aandacht van hem. Toen was het moment daar, we liepen richting de keurmeester en we gingen staan. Hij bleef in ieder geval staan maar bij het betasten/tandjes kijken stapte hij meerdere malen opzij. Dat was voor mij nieuw.

Daarna in rechte lijn heen en weer lopen en een rondje. Hierna sprak de keurmeester mij aan, dat ze begreep wat ik wilde bereiken met het koekje in mijn hand maar dat hij tijdens het loppen zijn hoofd te ver omhoog hield door het koekje wat ik in mijn handen had. Daarna nog een keer heen en weer gelopen zonder koekje.

De beoordeling: GOED

Pleasing temperament but body is lacking in depth & quality. Movement was difficult to access

Wat ik er uit maak is dat zijn temperament goed is. Maar dat zijn borstkas niet diep genoeg is en dat ze zijn beweging niet goed kon beoordelen. Ik weet alleen niet helemaal wat er met quality bedoeld word.
:blondpootje: Jibbe 31-07-2014 ( Stamboomnaam: Andor van Odijkershof)
:bruinpootje: Tygo 12-10-2005 ( Stamboomnaam: Tygo van Odijkershof)

Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1498
Lid geworden op: 25/06/08 13:19
Locatie: Katwijk zh
Contacteer:

Re: Jibbe voor het eerst naar KCM bennekom op 31 mei!

Ongelezen berichtdoor Netty » 31/05/15 21:42

Ri1987 schreef:Pff..... ik vond het spannend, Jibbe ook wel. Paradijs voor hem, al die speelmaatjes en dan mag je niet spelen. Hij was zijn gebruikelijke zelf, veel snuffelen en snel afgeleid. Maar dat is juist goed voor het leerproces ;) Ik heb eerst de Reuen Puppyklasse gekeken, daarna de Teven Puppyklasse. Zo had ik even goed beeld van wat er in de ring gebeurde.

Toen was onze klasse rond 11.00 uur aan de beurt. Jibbe vond de andere honden in en buiten de ring interessant, eerste keer rondlopen ging dan ook niet geweldig. Daarna moesten we vanwege de grote groep even buiten de ring wachten. Toen we daarna weer de ring in mochten had ik eindelijk een beetje aandacht van hem. Toen was het moment daar, we liepen richting de keurmeester en we gingen staan. Hij bleef in ieder geval staan maar bij het betasten/tandjes kijken stapte hij meerdere malen opzij. Dat was voor mij nieuw.

Daarna in rechte lijn heen en weer lopen en een rondje. Hierna sprak de keurmeester mij aan, dat ze begreep wat ik wilde bereiken met het koekje in mijn hand maar dat hij tijdens het loppen zijn hoofd te ver omhoog hield door het koekje wat ik in mijn handen had. Daarna nog een keer heen en weer gelopen zonder koekje.

De beoordeling: GOED

Pleasing temperament but body is lacking in depth & quality. Movement was difficult to access

Wat ik er uit maak is dat zijn temperament goed is. Maar dat zijn borstkas niet diep genoeg is en dat ze zijn beweging niet goed kon beoordelen. Ik weet alleen niet helemaal wat er met quality bedoeld word.


Misschien is jouw hondje het rankere type? waarschijnlijk valt ze dus niet op dit type.

Voor de rest goed gedaan hoor. Het was toch je eerste show.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe

Gebruikersavatar
Ri1987
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 12
Lid geworden op: 26/05/15 23:24

Re: Jibbe voor het eerst naar KCM bennekom op 31 mei!

Ongelezen berichtdoor Ri1987 » 31/05/15 21:54

Jibbe is inderdaad slank. Dat zou het inderdaad kunnen zijn, en hij is natuurlijk nog maar 10 maanden. We hebben nu ervaring, en misschien dat een volgende keurmeester weer heel anders naar hem kijkt. Ik wil graag in het najaar nog een keer naar een show. Daarna zien we wel weer. Ik heb in ieder geval een topdag gehad!

Nu eerst maar eens concentreren op het examen van de Elementaire Gehoorzaamheid wat we moeten doen over 2 weken. Dus nog hard aan de bak met het leren volgen zonder koekjes in mijn hand. Dan nemen we even een welverdiende break en kunnen we verder werken aan zijn staan voor de volgende show.
:blondpootje: Jibbe 31-07-2014 ( Stamboomnaam: Andor van Odijkershof)
:bruinpootje: Tygo 12-10-2005 ( Stamboomnaam: Tygo van Odijkershof)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Jibbe voor het eerst naar KCM bennekom op 31 mei!

Ongelezen berichtdoor Romke » 01/06/15 21:18

Wat dit je hele verslag? Wel heel kort...
Lastig als ze zo'n aandacht voor anderen hebben, gewoon lekker door oefenen. Toch weer een ervaring rijker

Als ik jou was zou ik het staan elke dag even doen, dat leert veel sneller dan weken niet en dan ineens veel
In september is de clubmatch van de andere rasvereniging, de LKN, miss is het leuk daarheen te gaan

Gebruikersavatar
Ri1987
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 12
Lid geworden op: 26/05/15 23:24

Re: Jibbe voor het eerst naar KCM bennekom op 31 mei!

Ongelezen berichtdoor Ri1987 » 03/06/15 22:50

Ja dit was het hele verslag, een kennis van mij die zelf ook labradors fokt gaf ook aan dat zijn beoordeling ook kwam door de engelse keurmeester. Die houden niet echt van fijne honden. Ik heb Jibbe nu even paar daagjes rust gegeven, hij was helemaal op zondag. Zelfs maandag was hij nog doodop. Dus we hebben lekker rustig aan gedaan en niet geoefend met staan. Ik ben nu voornamelijk aan het oefenen voor zijn E.G. examen die is op 13 juni. Ik was zo op staan aan het oefenen dat zijn beste oefening voor de E.G. nu niet zo goed meer gaat. Dus eerst focussen daarop en dan ga ik weer verder met trainen voor show.
:blondpootje: Jibbe 31-07-2014 ( Stamboomnaam: Andor van Odijkershof)
:bruinpootje: Tygo 12-10-2005 ( Stamboomnaam: Tygo van Odijkershof)

Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1498
Lid geworden op: 25/06/08 13:19
Locatie: Katwijk zh
Contacteer:

Re: Jibbe voor het eerst naar KCM bennekom op 31 mei!

Ongelezen berichtdoor Netty » 03/06/15 23:29

Ri1987 schreef:Ja dit was het hele verslag, een kennis van mij die zelf ook labradors fokt gaf ook aan dat zijn beoordeling ook kwam door de engelse keurmeester. Die houden niet echt van fijne honden. Ik heb Jibbe nu even paar daagjes rust gegeven, hij was helemaal op zondag. Zelfs maandag was hij nog doodop. Dus we hebben lekker rustig aan gedaan en niet geoefend met staan. Ik ben nu voornamelijk aan het oefenen voor zijn E.G. examen die is op 13 juni. Ik was zo op staan aan het oefenen dat zijn beste oefening voor de E.G. nu niet zo goed meer gaat. Dus eerst focussen daarop en dan ga ik weer verder met trainen voor show.



je zou een foto van Jibbe kunnen plaatsen en als je toch misschien verder wil met showen kan je ook kijken bij wat kynologenclubs in de buurt of ze shows houden.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Jibbe voor het eerst naar KCM bennekom op 31 mei!

Ongelezen berichtdoor Romke » 06/06/15 20:43

Succes met de trainingen!


Terug naar “Shows”