wie speurt er hier met zijn/haar hond?

Plaats hier alles over flyball, behendigheid, doggydance en speuren.
Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 07/02/11 13:24

hier narcotica en explosieven

mijn immigrationdog is in november overleden maar daar heb ik 9 jaar mensen in trailers die naar engeland de veerboot op gingen gezocht.

een hond kun je alles aanleren te vinden wat een specifieke geur heeft en hoe gevoeliger de neus van je hond des te minder geur heeft ie nodig, dus muntjes opsporen is geen probleem.

simply heeft ook wel mensen afgezocht naar drugs en die reageerde al op wat kruimeltjes wiet in de naden van bv de zak van een spijkerbroek, dus veel geur heeft ze niet nodig.

mooiste van zoeken en speuren is dat de hond dat zelfstandig kan en zelfstandig moet oplossen, wij zijn alleen maar een lastige bijkomstigheid en zoals ik altijd zeg de chauffeur want als ze auto konden rijden kon ik zelfs thuisblijven als ze aan werk moesten hihi
al me kinders uitgevlogen

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 07/02/11 14:24

speurneus carola schreef:hier narcotica en explosieven

mijn immigrationdog is in november overleden maar daar heb ik 9 jaar mensen in trailers die naar engeland de veerboot op gingen gezocht.

een hond kun je alles aanleren te vinden wat een specifieke geur heeft en hoe gevoeliger de neus van je hond des te minder geur heeft ie nodig, dus muntjes opsporen is geen probleem.

simply heeft ook wel mensen afgezocht naar drugs en die reageerde al op wat kruimeltjes wiet in de naden van bv de zak van een spijkerbroek, dus veel geur heeft ze niet nodig.

mooiste van zoeken en speuren is dat de hond dat zelfstandig kan en zelfstandig moet oplossen, wij zijn alleen maar een lastige bijkomstigheid en zoals ik altijd zeg de chauffeur want als ze auto konden rijden kon ik zelfs thuisblijven als ze aan werk moesten hihi


idd het zelfstandige vind ik zo mooi om te zien,maar ook de trots als hij wat vindt en dan bij me komt voor de waardering :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 07/02/11 15:23

das niet voor waardering hihi, maar hij komt je uitlachen want dit is nou iets waar wij mensen een hond voor nodig hebben...voor het ruiken en vinden van geuren en dat weten ze donders goed 8)
al me kinders uitgevlogen

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 07/02/11 17:03

speurneus carola schreef:das niet voor waardering hihi, maar hij komt je uitlachen want dit is nou iets waar wij mensen een hond voor nodig hebben...voor het ruiken en vinden van geuren en dat weten ze donders goed 8)


:D shit weer een illusie minder :lol:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Mariska+Noa

Ongelezen berichtdoor Mariska+Noa » 08/02/11 12:15

Kan me toch iemand uitleggen hoe ik in het klein hiermee kan beginnen?? :)

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 08/02/11 12:22

het belangrijkste is dat je hond wil apporteren met hindernissen

dat is het eigenlijk, eerst houden we de hond tegen terwijl ie juist wil en dan laten we hem wegschieten, zo wordt de drift en de wil om het voorwerp te halen nog groter, later zal ie die drang goed kunnen gebruiken want dan wordt het moeilijker.

speel ff met de hond terwijl ie vastgehouden wordt en loop dan al uitdagend weg van de hond ri zoekgebied, laat af en toe ff zien maak geluidjes zodat de aandacht helemaal bij jou en dat speeltje blijft, maak af en toe bewegingen alsof je wat verstopt dus ff snel tijdens het lopen een x bukken, als je ergens ben waar je het speeltje achter kan leggen dat het toch open licht en net niet in het zicht. dan laat je duidelijk je handen zien dat er nix meer is en loop je terug naar je hond en dan gelijk de hond loslaten, want dan heeft ie nog de aandacht voor wat je gedaan hebt. heeft de hond geen aandacht meer dan heb je er te lang over gedaan, dus moet dat over en dan korter.

wanneer ie dat snapt maak je het verstoppen wat moeilijker, nog wel op dezelfde manier verstoppen, maar speeltje wat meer wegstoppen, wat gras erover of blaadjes

en wat verder weg wat meer slagen maken over het veld en door de bosjes zijn allemaal dingen om het wat moeilijker te maken.
al me kinders uitgevlogen

Jester en Timber

Re: wie speurt er hier met zijn/haar hond?

Ongelezen berichtdoor Jester en Timber » 16/02/11 23:11

roef schreef:tja en toen hielden ze er mee op op de hondenschool,met treibbal.wegens teruglopende belangstelling. er was nog maar 1 deelnemer over en dat was ik zei de die hard :D

nou niet getreurd want ik vind een hoop leuk om te doen en roef gelukkig ook,dus vandaag een proefles(prive :klasse: :klasse: ) speuren gehad.
en owww dat is echt heel erg leuk!!stiekem leuker nog als treibbal :oops: :lol:



Volgens mij train je bij Dogmania. :)
Is de cursus speuren al begonnen. :confused:

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: wie speurt er hier met zijn/haar hond?

Ongelezen berichtdoor roef » 17/02/11 08:40

Jester en Timber schreef:
roef schreef:tja en toen hielden ze er mee op op de hondenschool,met treibbal.wegens teruglopende belangstelling. er was nog maar 1 deelnemer over en dat was ik zei de die hard :D

nou niet getreurd want ik vind een hoop leuk om te doen en roef gelukkig ook,dus vandaag een proefles(prive :klasse: :klasse: ) speuren gehad.
en owww dat is echt heel erg leuk!!stiekem leuker nog als treibbal :oops: :lol:



Volgens mij train je bij Dogmania. :)
Is de cursus speuren al begonnen. :confused:


ik heb nu 2 lessen gehad,het is in de plaats van treibbal gekomen.
a.s. zaterdag om half 2 ga ik weer.
anders moet je margreet even bellen.
hopelijk is het weer nu beter en kunnen we lekker naar het kuinderbos :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Jester en Timber

Ongelezen berichtdoor Jester en Timber » 17/02/11 09:17

Train je altijd op zaterdag?

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 17/02/11 09:29

treibbal was op zaterdag,maar gehoorzaamheid had ik op de maandag avond.
ik denk dat het speuren ook op zaterdag blijft.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Jester en Timber

Ongelezen berichtdoor Jester en Timber » 17/02/11 09:40

OK, ik had begrepen dat er nieuwe groepen zouden komen.
Ik zal vrijdagmorgen Margreet wel eens vragen.

Succes met het speuren!

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 17/02/11 14:28

Ik weet niet of dit telt, maar ik/de honden speuren niet op een cursus o.i.d. maar gewoon met ondergetekende :) Hartstikke leuk om te doen en te zien. We proberen in het weekend ieder een hond apart te nemen. Lola is een stuk fanatieker, maar Action heeft een betere neus :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 17/02/11 14:59

ja dat vind ik net zo goed tellen als een cursus.
ik weet niet hoeveel lessen ik ga volgen en waar het schip gaat stranden,roef vind het geweldig en ik ook.
ik heb leren lapjes gekregen en nu leert roef dat er 2 lapjes ergens verstopt zijn en zo breiden we dat uit,dus 1 uur in de week hebben we les en de rest van de week oefenen we.
roef ziet het als 1 groot geweldig spel :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 20/02/11 10:26

Net op discovery brandweerhonden in opleiding gezien...
Eerst zag je hoe de honden wild gemaakt werden van kerosine, als de hond kerosine rook moest hij gaan zitten en werd hij beloond met een speellap. Wat een enthousiastme in die labradors zeg :verliefd1:

Op het eind van de training moest de hond in een woonkamer die volledig in vlammen was opgegaan aangeven waar de kerosine (en dus brandstichting) is begonnen, ZO gaaf om te zien :applaus:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 20/02/11 10:58

ja prachtig he :)
ik sta er ook versteld van hoe goed roef kan ruiken,ik maak het speuren soms wat lastiger door een leren lapje ergens onder te stoppen met een papiertje met vanillearoma erbij.maar hij laat zich echt niet foppen :klasse: (her en der liggen die papiertjes zonder lerenlapje erbij)
hoe goed een honden neus ruikt daar kunnen we alleen maar naar raden denk ik :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012


Terug naar “Hondensporten”