Ideale bal!

Plaats hier alles over flyball, behendigheid, doggydance en speuren.
Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 01/08/11 21:54

Maar blijven ze op water drijven? Want op land wil ik geen ballen gooien.

Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1338
Lid geworden op: 06/03/11 13:42
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debby » 01/08/11 23:06

Die van de Hema blijven drijven :D
Groetjes Debby en een poot van Fayth

Jelmer-vr

Ongelezen berichtdoor Jelmer-vr » 02/08/11 10:37

Saskia.Bernadette schreef:
Jelmer-vr schreef:Fido had ze na een uur al kapot :cry:
:shock: Echt waar? Dat is zelfs mijn jack pitt-russell niet gelukt............ Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen zeg?



Haha nou ik dacht, ik haal die ballen ook even voor 'm :)
Dacht als niemand ze stuk krijgt, zal die kleine doerak het ook niet lukken.

Nou 'n uurtje lag meneer op zn kleedje buiten in de zon te spelen..
Hij lag vlakbij en opeens begon ie te schudden met die bal in zn bek..

Had ie de helft er gewoon af!

Dat gekleurde erom heen heb ik er na 5 minuten al af moeten halen omdat meneer dat stuk ging..

Haha, volgens mij krijgt hij alles kapot!!

Het enige wat echt goed spul is wat hij ECHT NIET stuk kan krijgen is het kong spul, en de snoepjesbal van Eukaneuba .. :D
Verder leeft het niet lang bij 'm 8)

Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 03/08/11 16:36

Kong kwamen hier juist wel stukjes af... Speelt ze verder ook niet mee trouwens.

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 03/08/11 17:57

Die vande Blokker blijven drijven. Waarom wil je op het land geen ballen gooien?

BeerBalou

Ongelezen berichtdoor BeerBalou » 05/08/11 09:39

Ik lees even mee.
:oops: 8) Hier een rassloper

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 05/08/11 13:16

Roxy11 schreef:Die vande Blokker blijven drijven. Waarom wil je op het land geen ballen gooien?
Is te belastend voor de gewrichten, ze krijgen er snel blessures van.
Niet als je een hond hebt die er rustig achteraan hobbelt.... de bal oppakt... en terug komt sjokken maar wel als je een ballenidioot hebt (zoals Ramses) die full speed op die bal afstormt, vol in de ankers gaat, over de kop vliegt en in die salto de bal oppakt en dan terug komt sjezen voor de volgende ronde. Dat soort idioten kunnen beter zwemmend een bal gaan halen 8)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 06/08/11 08:12

Pandora schreef:
Roxy11 schreef:Die vande Blokker blijven drijven. Waarom wil je op het land geen ballen gooien?
Is te belastend voor de gewrichten, ze krijgen er snel blessures van.
Niet als je een hond hebt die er rustig achteraan hobbelt.... de bal oppakt... en terug komt sjokken maar wel als je een ballenidioot hebt (zoals Ramses) die full speed op die bal afstormt, vol in de ankers gaat, over de kop vliegt en in die salto de bal oppakt en dan terug komt sjezen voor de volgende ronde. Dat soort idioten kunnen beter zwemmend een bal gaan halen 8)


:lol: :lol: :lol: Herkenbaar, hier nog zo eentje!
Dankje Brigitte, ik wist niet dat belastend was voor de spieren... is eigenlijk ook wel logisch. Ik heb er nooit over nagedacht :klasse:
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 15/08/11 11:26

Ik zal er rekening mee gaan houden.
Wel jammer voor Roxy, want die vindt het prachtig als ik een balletje gooi.

Stokken gooiden we al niet, daar weet ik de gevaren van. Dan kan ze haar hele mond open halen.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 15/08/11 11:33

Het hangt er ook vanaf hoe de hond stopt bij de bal, sommigen zijn echt razende roelanden die heel wild zijn (over de kop gaan etc.)

Mijn flyball honden kunnen niet leven zonder ballen hoor. En ik gooi ze dus ook gewoon.

Bij het ophalen van wild of dummies moeten ze ook remmen en stoppen. Het is ook iets waar ze wat handigheid en ervaring mee moeten krijgen. Je kunt nooit helemaal voorkomen dat een hond zich ooit blesseert, maar een beetje fun in een hondenleven moet kunnen toch? :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 15/08/11 11:50

Die gek hier kan ook echt niet zonder zn tennisballen, maar we gooien er niet meer mee op het land. Hij racet als een malloot achter die bal aan, om daarna een soort u-turn te maken, vol in de slip te gaan en dan met dezelfde rotgang weer terug te komen. Hij heeft HD én ED, dus dat gaan we niet meer doen op het land.
Hij sjouwt wel altijd een bal of airkong mee met de wandeling. :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 15/08/11 11:59

Els schreef:Die gek hier kan ook echt niet zonder zn tennisballen, maar we gooien er niet meer mee op het land. Hij racet als een malloot achter die bal aan, om daarna een soort u-turn te maken, vol in de slip te gaan en dan met dezelfde rotgang weer terug te komen. Hij heeft HD én ED, dus dat gaan we niet meer doen op het land.
Hij sjouwt wel altijd een bal of airkong mee met de wandeling. :D

Als een hond al blessures/kwalen heeft vind ik het ook heel logisch dat je er rekening mee houdt hoor. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 15/08/11 12:12

In het water gooien we met de Wubba, dat is ook wel een leuk ding.

Het is belangrijk dat we Roxy bezig houden tijdens de wandeling, anders gaat die smiegt er vandoor (o.a. achter joggers aan). Dus af en toe met een balletje gooien was een mooie afleiding. Maar uiteraard vinden we haar gewrichten belangrijker.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 15/08/11 21:02

Saskia.Bernadette schreef:Het hangt er ook vanaf hoe de hond stopt bij de bal, sommigen zijn echt razende roelanden die heel wild zijn (over de kop gaan etc.)

Mijn flyball honden kunnen niet leven zonder ballen hoor. En ik gooi ze dus ook gewoon.

Bij het ophalen van wild of dummies moeten ze ook remmen en stoppen. Het is ook iets waar ze wat handigheid en ervaring mee moeten krijgen. Je kunt nooit helemaal voorkomen dat een hond zich ooit blesseert, maar een beetje fun in een hondenleven moet kunnen toch? :wink:
Precies, hangt van de hond af! Met honden die heel wild zijn... beter niet, zeker niet zolang ze niet volgroeid en volledig ontwikkeld zijn.
Met Pandora is en was er geen enkele reden om dit niet te doen, die hobbelde achter die bal aan, pakte hem op en bracht hem terug, na een paar keer had ze er genoeg van. Geen blessure gevaar.
Ramses was en is een heel ander verhaal: he-le-maal bal-o-fiel! :wave:
Die krijgt een waas voor zijn ogen, gaat full speed op de bal af, een meter voor de bal zet hij zijn vier poten gestrekt naar voren, vliegt over de kop omdat hij niet op tijd kan remmen maar toch de bal pakt, sjeest terug naar mij, gooit die bal voor mijn voeten en gaat dan heel blij staan stuiteren voor de volgende ronde. Blessures bijna onvermijdelijk.
Ramses heeft verkalking van zijn bicepspezen en arthrose in zijn schouders, waarschijnlijk hebben we zijn probleem verergerd met balspelletjes. Niet leuk!

Tuurlijk, een hond moet plezier kunnen maken maar sommige honden moet je tegen zichzelf beschermen.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!


Terug naar “Hondensporten”