Mooie losloopgebieden in Nederland/Belgie

Plaats hier leuke wandelplekken.
marlies

Ongelezen berichtdoor marlies » 20/05/09 08:03

Op het Rozendaalseveld (bij Rozendaal, vlak bij arnhem)
is een losloopgebied voor de honden :) , op zondag wel vaak erg druk! :?

Jron

Ongelezen berichtdoor Jron » 13/03/10 10:47

Kijk eens hier die kwam ik net tegen: http://www.basic-hondentraining.nl/html ... onden.html

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 14/03/10 16:24

Bijna in alle wandelgebieden om Almere mag de hond los. En dat zijn er veel.

Zoals bijvoorbeeld: Linkerkant Almeerderstrand (aan het spoor); Bos der Onverzettelijken; Pampushout; Bos bij de Kemphaan; Het strand bij het Oor (rechterzijde)

Er is op de site van de Gemeente een speciale hondenkaart waar alle plaatsen exact worden aangegeven.

Wij kunnen hier in iedergeval onze lol op.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

fire

Ongelezen berichtdoor fire » 19/01/11 07:28

Het Groenendaelse bos in Heemstede. Niet echt een grote wandeling, maar toch wel een aardig stuk waar ze los kunnen lopen.

Afbeelding

Ik ben hier echt elke dag 2 keer te vinden.

Balou

Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1338
Lid geworden op: 06/03/11 13:42
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debby » 19/08/11 10:43

Kijk ook eens op http://www.hondenwandelclub.nl/losloopgebieden.html Losloopgebieden per provincie en stad
Groetjes Debby en een poot van Fayth

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 19/08/11 21:42

Omgeving Soest/Baarn?? Kijk eens op deze site.

http://www.ivn-eemland.nl/Natuurgebieden

Bij de omschrijving van de verschillende wandelgebieden vind je of de hond er los of aangelijnd is toegestaan. Tip: Lage Vuursche wandeling combineren met een heerlijk broodje in het Theehuis. :wink:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

maureen1989

Ongelezen berichtdoor maureen1989 » 20/12/11 22:32

Het Leesten in apeldoorn
is een groot losloop gebied.
alleen vertrouw ik het zelf niet meer, omdat er laatst rattengif is aangetroffen en 2 honden overleden.. :(

Gebruikersavatar
wendyp
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 21
Lid geworden op: 30/09/13 08:31
Locatie: kortemark

Ongelezen berichtdoor wendyp » 01/10/13 05:37

In Kortemark (Belgieà is er een wandeling tss Torhout - Kortemark - St-Henricus waar mijn honden altijd los gaan.. ze gaan daar heel graag heen want er is amper een mens te bespeuren..

wel even vermelden dat er een diepe gracht ligt op bepaalde stukken zodat je je hond wel in de gaten moet houden want labradors en water :roll:
Afbeelding

Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 273
Lid geworden op: 02/04/13 15:53
Locatie: Overijssel

Ongelezen berichtdoor Marga/Noa » 01/10/13 08:12

Van september tot april; bussloo, vlakbij Deventer, een groot plassengebied waar je heerlijk lang kunt lopen en waar de hond ook lekker kan zwemmen
Noa 09-09-2012

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 01/10/13 09:09

fire schreef:Het Groenendaelse bos in Heemstede. Niet echt een grote wandeling, maar toch wel een aardig stuk waar ze los kunnen lopen.

Afbeelding

Ik ben hier echt elke dag 2 keer te vinden.

Balou

Wij zijn hier ook regelmatig te vinden met onze Balou! :D Heerlijk gebied.
Verder heb je bij Cruquius nog een speciaal hondenlosloopgebied, "De Groene Weelde". Inclusief een klein meertje waar ze kunnen zwemmen.
Het Amsterdamse Bos is ook leuk, maar daar moet je oppassen dat het niet te druk is met hardlopers en fietsers.
Verder heb je bij Wilnis ook nog een dijk dwars door de weilanden waar je heerlijk kunt lopen. Als je uit de richting van Waverveen komt en je Wilnis binnenrijdt, kun je vrijwel direct linksaf een parkeerterreintje op. Dan moet je een bruggetje over en dan zit je op de dijk, volgens mij is er zelfs een route die je kunt lopen.

Volgens mij komen er weinig mensen van dit forum uit deze omgeving, maar goed, ik plaats het toch maar. :D
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 01/10/13 09:11

-Marianne schreef: Wij zijn hier ook regelmatig te vinden met onze Balou! :D Heerlijk gebied.
Verder heb je bij Cruquius nog een speciaal hondenlosloopgebied, "De Groene Weelde". Inclusief een klein meertje waar ze kunnen zwemmen.
Het Amsterdamse Bos is ook leuk, maar daar moet je oppassen dat het niet te druk is met hardlopers en fietsers.
Verder heb je bij Wilnis ook nog een dijk dwars door de weilanden waar je heerlijk kunt lopen. Als je uit de richting van Waverveen komt en je Wilnis binnenrijdt, kun je vrijwel direct linksaf een parkeerterreintje op. Dan moet je een bruggetje over en dan zit je op de dijk, volgens mij is er zelfs een route die je kunt lopen.

Volgens mij komen er weinig mensen van dit forum uit deze omgeving, maar goed, ik plaats het toch maar. :D


Bowie en ik zijn regelmatig op de Groene Weelde te vinden.
Misschien eens afspreken als Bowie's huid weer genezen is?

Is je banner een foto die op de Groene Weelde gemaakt is?

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 01/10/13 10:02

Bowie schreef:
-Marianne schreef: Wij zijn hier ook regelmatig te vinden met onze Balou! :D Heerlijk gebied.
Verder heb je bij Cruquius nog een speciaal hondenlosloopgebied, "De Groene Weelde". Inclusief een klein meertje waar ze kunnen zwemmen.
Het Amsterdamse Bos is ook leuk, maar daar moet je oppassen dat het niet te druk is met hardlopers en fietsers.
Verder heb je bij Wilnis ook nog een dijk dwars door de weilanden waar je heerlijk kunt lopen. Als je uit de richting van Waverveen komt en je Wilnis binnenrijdt, kun je vrijwel direct linksaf een parkeerterreintje op. Dan moet je een bruggetje over en dan zit je op de dijk, volgens mij is er zelfs een route die je kunt lopen.

Volgens mij komen er weinig mensen van dit forum uit deze omgeving, maar goed, ik plaats het toch maar. :D


Bowie en ik zijn regelmatig op de Groene Weelde te vinden.
Misschien eens afspreken als Bowie's huid weer genezen is?

Is je banner een foto die op de Groene Weelde gemaakt is?

Wat grappig, dat had ik niet verwacht! Dat lijkt mij erg leuk. :D

Nope, al lijkt het er inderdaad wel op. Die foto is gemaakt in een klein losloopgebied in Nieuw-Vennep. :)
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 01/10/13 18:40

-Marianne schreef:
Nope, al lijkt het er inderdaad wel op. Die foto is gemaakt in een klein losloopgebied in Nieuw-Vennep. :)


Is dat het losloopgebied vlakbij de snelweg ?
Elke keer als ik naar een vriend van mij rij dan denk ik ... Ik wil daar ook eens lopen maar vraag me af of het de moeite waard is ?
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 01/10/13 20:05

Kay schreef:
-Marianne schreef:
Nope, al lijkt het er inderdaad wel op. Die foto is gemaakt in een klein losloopgebied in Nieuw-Vennep. :)


Is dat het losloopgebied vlakbij de snelweg ?
Elke keer als ik naar een vriend van mij rij dan denk ik ... Ik wil daar ook eens lopen maar vraag me af of het de moeite waard is ?

Het ligt niet aan de snelweg, dus ik denk dat dat een andere is.
Waar ergens ligt dat gebied dat jij bedoelt, dan?
Dit gebied ligt tussen de N207, Hoofdweg en Getsewoudweg in. Ik denk dat het nog een vrij nieuw gebied is, aangezien ik het niet op Google Maps kan vinden.
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

Gebruikersavatar
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 169
Lid geworden op: 11/02/13 17:14

Ongelezen berichtdoor JongM » 03/10/13 21:01

Wij zijn ook vaak in de Drunense Duinen te vinden in Waalwijk. (nabij de Efteling dus) Heerlijk gebied!!!
Al eerder vermeld loslooproute bij restaurant de Roestelberg, hier kom je een water tegen.
Een andere is bij restaurant de drie Linden...ook hier een loslooproute. (allemaal makkelijk met paaltjes te vinden met afdruk hond)

Pas in de Soester duinen geweest. Heel grappig; met de Heuvelrug app op mijn mobiel een route kunnen volgen. Via GPS en kom je bij een paaltje met nummer, dan gaat een audio afspelen met info. Best grappig en leerzaam.

Ik kijk ook veel op; www.hondenlosloopgebied.nl en www.doggies.nl


Terug naar “Wandeltips”