Iemand wandeltips Friesland?

Plaats hier leuke wandelplekken.
Jorinde
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1344
Lid geworden op: 27/06/08 17:08
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Iemand wandeltips Friesland?

Ongelezen berichtdoor Jorinde » 07/08/09 18:55

Volgende week vrijdag ga ik met Brownie een weekje naar Friesland, we verblijven daar op buitenplaats Wiid, bij Eernewoude.

Wie heeft er voor ons wandeltips (en eventueel een adres/postcode voor de tomtom? :D ). Het liefst ergens waar hij gewoon los mag lopen...Ik las in een boekje dat er niet zoveel plaatsen zijn in Friesland waar de hond los mag lopen, klopt dat?

En zijn er ook plekken waar hij lekker kan en mag zwemmen?
Groetjes Jorinde en :bruinpootje: van Brownie

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 08/08/09 11:11

Ik heb een linkje voor je gevonden met de losloopgebieden hier.

http://home.tiscali.nl/okkequinten/losl ... esland.htm

Op Lauwersoog heb je idd het hondenstrand, dat is even leuk maar verder imo niet veel.
Plus dat als het veel heeft geregend je echt laarzen aan moet daar anders raken je schoenen erg doorweekt.
Daar heb je ook het Ballastplaatbos, dat gebied is op zich niet erg groot maar als je een beetje tussendoor gaat lopen kun je er wel leuk wandelen.
Een adres heb ik daar niet van maar het ligt achter het restaurant "Suyderoogh", hier is ook een klein zwemstrandje bij.
Mijn honden vinden het geweldig daar.
Let wel op teken als je tussendoor gaat wandelen, Sam loopt er altijd wel een op :(
Gelukkig zijn ze roodachtig daar, dus goed te zien op zijn zwarte vacht.

De Kleine wielen ligt vlak bij Leeuwarden, het is een leuk gebied wmb, behalve als half Leeuwarden met mooi weer daar ineens zijn hond uit moet laten :?
Bij wat slechter weer kun je daar goed lopen iig, het hondengedeelte is ook niet erg groot maar qua water kunnen ze zich daar prima vermaken.

Het Oranjewoud in Heereveen ken ik niet, het klinkt op zich wel goed :wink:
Ook in het Drents friese wold schijnt het leuk wandelen te zijn, volgens mij is Mariëlle van Yari daar geweest in haar vakantie.

Veel plezier iig in ons mooie Friesland :)

Gebruikersavatar
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1824
Lid geworden op: 10/12/03 18:18
Locatie: Tjalleberd
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Sascha » 08/08/09 11:16

Oranjewoud is een prachtig uitlaat gebied voor baas en hond :)
Afbeelding

Jorinde
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1344
Lid geworden op: 27/06/08 17:08
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Jorinde » 10/08/09 10:46

Heel erg bedankt voor de tips!
Groetjes Jorinde en :bruinpootje: van Brownie

Gebruikersavatar
kersemakers46
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 278
Lid geworden op: 25/01/09 19:48
Locatie: Ulestraten (zuid-Limburg)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor kersemakers46 » 10/08/09 11:20

hoi ik heb net even meegelezen,wij gaan de laatste week van aug. ook hier naartoe .veel plezier
Afbeelding

Jorinde
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1344
Lid geworden op: 27/06/08 17:08
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Jorinde » 12/08/09 09:13

kersemakers46 schreef:hoi ik heb net even meegelezen,wij gaan de laatste week van aug. ook hier naartoe .veel plezier


Jullie ook alvast heel veel plezier!
Groetjes Jorinde en :bruinpootje: van Brownie

greetjew

Ongelezen berichtdoor greetjew » 16/08/09 16:14

Drents Friese Wold is inderdaad prachtig en echt heel erg groot! Ballastplaatbos op lauwersoog is ook heel leuk, alleen wel een stukje rijden voor jullie vanaf earnewoude :)

Jorinde
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1344
Lid geworden op: 27/06/08 17:08
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Jorinde » 27/08/09 09:42

Ik ben naar de Kleine Wielen geweest, dat was erg leuk! Daar heeft Brownie ook voor het eerst helemaal trap gelopen (hij ging meestal 3/4 en dan liep hij weer naar beneden :D :lol: ), omdat we het water over gingen met een hoge brug. Ik heb foto's gemaakt maar die moet ik nog op de computer zetten.

Ik wilde ook erg graag nog naar het Drents Friese Wold, maar het was veel te warm! :( En met dat warme weer had ik ook geen zin om een uur in de auto te zitten naar Lauwersoog, want dat leek me ook erg leuk.

Evengoed hebben we erg genoten, het was een prachtige omgeving en een heerlijk huisje. Brownie was helemaal gelukkig dat hij de hele dag buiten kon keutelen zo langs het water, eendjes voorbij zwemmend, konijnenkeutels etend. :D :lol:
Groetjes Jorinde en :bruinpootje: van Brownie

fmsijtsma

Ongelezen berichtdoor fmsijtsma » 27/08/09 23:54

Jorinde schreef:Ik ben naar de Kleine Wielen geweest, dat was erg leuk! Daar heeft Brownie ook voor het eerst helemaal trap gelopen (hij ging meestal 3/4 en dan liep hij weer naar beneden :D :lol: ), omdat we het water over gingen met een hoge brug. Ik heb foto's gemaakt maar die moet ik nog op de computer zetten.

Ik wilde ook erg graag nog naar het Drents Friese Wold, maar het was veel te warm! :( En met dat warme weer had ik ook geen zin om een uur in de auto te zitten naar Lauwersoog, want dat leek me ook erg leuk.

Evengoed hebben we erg genoten, het was een prachtige omgeving en een heerlijk huisje. Brownie was helemaal gelukkig dat hij de hele dag buiten kon keutelen zo langs het water, eendjes voorbij zwemmend, konijnenkeutels etend. :D :lol:

Wat goed dat Brownie de gehele trap heeft aangedurft. Die trap is best stijl en heeft van die enge open tredes... :wink:

Fijn dat jullie zo hebben genoten van jullie vakantie. :)

Jorinde
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1344
Lid geworden op: 27/06/08 17:08
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Jorinde » 28/08/09 08:39

fmsijtsma schreef:
Jorinde schreef:Ik ben naar de Kleine Wielen geweest, dat was erg leuk! Daar heeft Brownie ook voor het eerst helemaal trap gelopen (hij ging meestal 3/4 en dan liep hij weer naar beneden :D :lol: ), omdat we het water over gingen met een hoge brug. Ik heb foto's gemaakt maar die moet ik nog op de computer zetten.

Ik wilde ook erg graag nog naar het Drents Friese Wold, maar het was veel te warm! :( En met dat warme weer had ik ook geen zin om een uur in de auto te zitten naar Lauwersoog, want dat leek me ook erg leuk.

Evengoed hebben we erg genoten, het was een prachtige omgeving en een heerlijk huisje. Brownie was helemaal gelukkig dat hij de hele dag buiten kon keutelen zo langs het water, eendjes voorbij zwemmend, konijnenkeutels etend. :D :lol:

Wat goed dat Brownie de gehele trap heeft aangedurft. Die trap is best stijl en heeft van die enge open tredes... :wink:

Fijn dat jullie zo hebben genoten van jullie vakantie. :)


Ja he?! Echt super stoer van mijn watje! Ik dacht; dat gaat hij nevernooit doen, maar mooi wel! Ik was helemaal trots. :D
Groetjes Jorinde en :bruinpootje: van Brownie


Terug naar “Wandeltips”