Wandelen in Limburg (NL) en net over de grens in Belgie

Plaats hier leuke wandelplekken.
saartjeee

Wandelen in Limburg (NL) en net over de grens in Belgie

Ongelezen berichtdoor saartjeee » 09/03/11 22:25

Ik heb zojuist een leuke website ontdekt, misschien dat iemand hem al kent? Maar ik plaats hem toch even :D

Voor degene die in Limburg wonen, hier op vakantie gaan en de rest natuurlijk ;-)
Dit is een website met allemaal wandelroutes in Limburg en een aantal wandelingen net over de grens in België (zoals Teuven, Hombourg, Eupen, e.d.) Wie weet vindt je een leuke route?? :D

En als iemand al eentje ervan gelopen heeft, let me know.. want ik ben wel benieuwd welke natuurlijk echt de moeite waard zijn :) Het zijn er zoooooooveel !!

http://www.wandelgidszuidlimburg.com/index.html

Iefke

Ongelezen berichtdoor Iefke » 09/03/11 22:30

Wij hebben daar wel eens gelopen, pas in Januari nog twee routes omgeving Valkenburg, altijd leuk daar met die heuvels, voor hond en baas. 8)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 09/03/11 22:39

zo dat zijn er veel! ik ga er zeker eens een paar doen! misschien een weekendje limburg doen
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

saartjeee

Ongelezen berichtdoor saartjeee » 09/03/11 23:15

Jaaa zijn er echt gigantisch veel.. ik was eigenlijk op zoek naar een leuk boekje om dan mee te nemen, met misschien ergens een tussenstop om wat te drinken/eten en dan weer verder!
Als Senna oud genoeg is, maar vond het leuk me te oriënteren! ;-)

Kwam ik deze site tegen, is net zo makkelijk.. even uitprinten en meenemen.. en ze geven ook leuke tussenstops aan :D

saartjeee

Ongelezen berichtdoor saartjeee » 09/03/11 23:17

Iefke schreef:Wij hebben daar wel eens gelopen, pas in Januari nog twee routes omgeving Valkenburg, altijd leuk daar met die heuvels, voor hond en baas. 8)


Jaaaa.. hond en baas, hahaha.. goed voor de conditie, schaamde me laatst kapot toen ik boven aan een berg stond en ik spierpijn kreeg :lol:
Dat wordt toch echt weer trainen en oefenen!!!!!!!!!! 8)

gitte

Ongelezen berichtdoor gitte » 10/03/11 09:56

Daar zitten een aantal hele bekende vergezichten bij.
Wat wonen we toch mooi,hè!

Mariska+Noa

Ongelezen berichtdoor Mariska+Noa » 10/03/11 12:10

Misschien dan toch eens tijd voor een Limburgse forumwandeling? ;)

saartjeee

Ongelezen berichtdoor saartjeee » 10/03/11 12:28

Mariska+Noa schreef:Misschien dan toch eens tijd voor een Limburgse forumwandeling? ;)


Ja, ja, ja!!! :wink:
Misschien van de zomer ergens? hihi

Zou het leuk vinden als Senna ook al mee kon :oops: !

Lijkt me zeker een leuk idee!

Iefke

Ongelezen berichtdoor Iefke » 10/03/11 14:26

ja ik doe zeker mee, als Vida dan wat ouder is, super leuk 8)

kris

Ongelezen berichtdoor kris » 13/03/11 20:44

Wij hebben zelf het boekje "Gulpener caferoutes" aangeschaft, hier staan er leuke routes in met adressen van verschillende cafeetjes en restaurantjes. Zo kun je makkelijk eerst navragen of de hond mee naar binnen mag! Wij hebben zelf van Vijlen naar Holset gelopen een mooie route en een erg leuk restaurantje in Holset waar we heerlijk gelunched hebben. Op het overgrote deel van de route heeft Sem lekker los gelopen (geen idee of dat mocht) maar we zijn bijna niemand tegenkomen dus dat ging goed.

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 13/03/11 20:49

kris schreef:Wij hebben zelf het boekje "Gulpener caferoutes" aangeschaft, hier staan er leuke routes in met adressen van verschillende cafeetjes en restaurantjes. Zo kun je makkelijk eerst navragen of de hond mee naar binnen mag! Wij hebben zelf van Vijlen naar Holset gelopen een mooie route en een erg leuk restaurantje in Holset waar we heerlijk gelunched hebben. Op het overgrote deel van de route heeft Sem lekker los gelopen (geen idee of dat mocht) maar we zijn bijna niemand tegenkomen dus dat ging goed.


Die klinkt bekend. :wink:

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 13/03/11 21:16

Ja, wij gaan mee :)
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Dees en Floor
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2896
Lid geworden op: 02/02/07 19:40

Ongelezen berichtdoor Dees en Floor » 14/03/11 13:26

Nr. 27 is mijn favoriet, de theetuinroute! Een aanrader, met een leuke stop bij een theetuin. De theetuin is wel alleen in vanaf april in het weekend open en op feestdagen en schoolvakanties.

http://www.vrijheerlijkheid.nl/index.htm
Afbeelding

:zwartpootje: Floortje 25-04-2006

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 14/03/11 16:31

Dees en Floor schreef:Nr. 27 is mijn favoriet, de theetuinroute! Een aanrader, met een leuke stop bij een theetuin. De theetuin is wel alleen in vanaf april in het weekend open en op feestdagen en schoolvakanties.

http://www.vrijheerlijkheid.nl/index.htm
ohhh ja daar ben ik ook eens geweest met wat forummers :) dat was idd heerlijk!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

saartjeee

Ongelezen berichtdoor saartjeee » 14/03/11 20:26

Dees en Floor schreef:Nr. 27 is mijn favoriet, de theetuinroute! Een aanrader, met een leuke stop bij een theetuin. De theetuin is wel alleen in vanaf april in het weekend open en op feestdagen en schoolvakanties.

http://www.vrijheerlijkheid.nl/index.htm


Daar ben ik ook eens geweest.. echt heel leuk als tussenstop en lekker even te relaxen!! :roll: Leuke plek en aardige mensen :)


Terug naar “Wandeltips”