Welke hondensport doe jij graag met jouw hond?

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Welke hondensport doe jij graag met jouw hond?

Showen
1
2%
Jacht
24
45%
Gehoorzaamheid
10
19%
Flyball en andere actieve spelletjes
9
17%
Helemaal niets
9
17%
 
Totaal aantal stemmen: 53

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 17/07/10 21:25

Mijn keuze staat er niet bij, doe namelijk een combinatie van die dingen: jacht, showen en gehoorzaamheid :wink:

Ik vind het allemaal leuk om te doen, maar alleen de gehoorzaamheid nodig. Bob vind denk ik gehoorzaamheid het minst leuk. Jacht is één groot spel voor hem. Maar ik heb het idee dat Bob showen werkelijk leuk vind. Zowel tijdens de training als tijdens de werkelijke show. Hij is één en al aandacht en kwispelt bijna non stop.

Alle lessen zijn bij ons leuk :D . Maar van de jacht vind ik het leuk dat je lekker fysiek bezig bent. Showen vind ik vooral heeeeel gezellig. Altijd toch een soort van spanning en altijd leuk om te horen van anderen waar je zo hard voor getraind hebt. Vooral omdat Bob zo heerlijk aan het ontwikkelen is en je zo'n leuk patroon ziet in de keurverslagen.

Als ik 1 ding over zou moeten houden, zou ik kiezen voor de jacht. Gewoon omdat Bob dat het allerleukst vind en hij de hele dag zo voldaan is. Heerlijk als hij helemaal vies thuis komt, lekker onder de warme douche gemasseerd wordt en dan eindeloos slapen :verliefd1:

Ach, wat mij betreft zou ik elke dag wel een lesje hebben :D

Becky&Nero

Ongelezen berichtdoor Becky&Nero » 20/07/10 12:43

Ik heb met nero de puppycursus gedaan en gehoorzaamheid 1.
Nu zijn de we een basis cursus kalmerende signalen aan het doen, de hele cursus word meer aan de communicatie en de band gewerkt.Na deze cursus zijn we van plan om verder te gaan met speuren.
En thuis doen we zo nu en dan canine freestyle ( dog dancing ).
Zodra de muziek aan gaat is Nero niet meer te houden. :lol:

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 20/07/10 20:43

Hé Dogdancing. Daar heb ik nog weinig van gehoord. Klinkt leuk.

Leuk dat jullie allemaal zulke verschillende dingen doen. Mijn eerste selectie was ook alleen maar wat ikzelf kende. Gelukkig is er veel meer te doen. Eigenlijk zie je dat iedere hond op zijn manier lekker met het baasje bezig is. Dat is toch geweldig.

Bram zal nog wel blijven showen voorlopig, maar ik hou zeker in de gaten of hij het leuk blijft vinden. Want dat vind ik het allerbelangrijkste.

Ben nu wel extra benieuwd geworden naar de jachttraining, want daar lees ik alleen maar positief over. Staat ook Nummer 1 na al jullie reacties.

Dank jullie wel voor de toelichting en het vele stemmen. :klasse:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 20/07/10 21:02

EricaM schreef:Hé Dogdancing. Daar heb ik nog weinig van gehoord. Klinkt leuk.

Leuk dat jullie allemaal zulke verschillende dingen doen. Mijn eerste selectie was ook alleen maar wat ikzelf kende. Gelukkig is er veel meer te doen. Eigenlijk zie je dat iedere hond op zijn manier lekker met het baasje bezig is. Dat is toch geweldig.

Bram zal nog wel blijven showen voorlopig, maar ik hou zeker in de gaten of hij het leuk blijft vinden. Want dat vind ik het allerbelangrijkste.

Ben nu wel extra benieuwd geworden naar de jachttraining, want daar lees ik alleen maar positief over. Staat ook Nummer 1 na al jullie reacties.

Dank jullie wel voor de toelichting en het vele stemmen. :klasse:
Graag gedaan! :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 29/07/10 16:46

Ik heb maar "helemaal niets "ingevuld :( Co en ik doen niet aan een sport.
Tenminste ,niet in clubverband. maar wij gaan graag samen of met een heel stel ,de rugzak op en dan een wandeltocht lopen van een kilometertje of 10.

Lekker picknicken onderweg, een zwemwatertje meepakken ...

Maar ja ,het is nog steeds geen sport he? :D
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 29/07/10 17:00

Wil enCo schreef:Ik heb maar "helemaal niets "ingevuld :( Co en ik doen niet aan een sport.
Tenminste ,niet in clubverband. maar wij gaan graag samen of met een heel stel ,de rugzak op en dan een wandeltocht lopen van een kilometertje of 10.

Lekker picknicken onderweg, een zwemwatertje meepakken ...

Maar ja ,het is nog steeds geen sport he? :D


Wandelen is een officiele sport hoor. De Wandelsport. Heeft zelfs een eigen sportbond. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 29/07/10 17:33

:feest2: Wij doen ook aan sport! :D
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 29/07/10 18:14

Wil enCo schreef::feest2: Wij doen ook aan sport! :D
:D :applaus:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

pelia33

Ongelezen berichtdoor pelia33 » 29/07/10 18:32

Ik doe met Noppes jachttraining en sinds kort ook speurtraining.
heb jachttraining ingevuld maar ze vind het alletwee erg leuk!
Noppes is echt een hond die voor je wilt werken en heeft daar super veel plezier in! Verder zwemt ze veel en is ze het water niet uit te slaan hihi en doe ik veel zoekspelletjes met haar als we thuis zijn.
noppes heeft een 'druk' leven, naast de training speelt ze ook elke dag nog in mijn hondenspeeltuin met andere honden, ze is een hele vrolijke hond en heeft het super naar haar zin, haar staart draait dan ook de hele dag haar achterste uit hahahaha. :klasse: :D

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 29/07/10 23:34

pelia33 schreef:Ik doe met Noppes jachttraining en sinds kort ook speurtraining.
heb jachttraining ingevuld maar ze vind het alletwee erg leuk!
Noppes is echt een hond die voor je wilt werken en heeft daar super veel plezier in! Verder zwemt ze veel en is ze het water niet uit te slaan hihi en doe ik veel zoekspelletjes met haar als we thuis zijn.
noppes heeft een 'druk' leven, naast de training speelt ze ook elke dag nog in mijn hondenspeeltuin met andere honden, ze is een hele vrolijke hond en heeft het super naar haar zin, haar staart draait dan ook de hele dag haar achterste uit hahahaha. :klasse: :D


Een echte labrador dus :D
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

rubia

Ongelezen berichtdoor rubia » 15/08/10 01:51

ik ben trots op mijn hond ruba zij was de beste slangen zoeker ooit gezien
en nooit gebeten.mijn andere hond golden retriever is al twee keer gebeten door een slang behalve de lap die pakte ze meteen :klasse: wat een hond ik mis er elke dag, ik woon in Spanje niet in Nederland :oops:
alleen pas ik wel op voor wilde zwijnen en giftige padden en zeer gevaarlijk duizendpoot die killen de honden in een handomdraai,

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Ongelezen berichtdoor corretje » 15/08/10 14:13

Met Diezel heb ik pupcursus gedaan voor honden vanaf 4 maand en gehoorzaamheid.Daar vond meneer niets aan. We deden toen ook al jachttraining met hem. Hij is een hond die echt van actie houdt. Dus jachttraining vindt hij ook geweldig. Maar ook als we aan het wandelen zijn dan zijn bal apporteren. Niets is dan belangrijker dan de bal voor hem.
Kira vindt jachttraining ook erg leuk, maar vooral de aandacht en de snoepjes die ze van iedereen krijgt :D Ze gaat gewoon lekker haar eigen gang en als ze mee mag naar de training ook. Alles op haar dooie gemakje zoals ze altijd al is en doet

Tanja
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 20/02/08 16:14
Locatie: Valkenswaard

Ongelezen berichtdoor Tanja » 16/08/10 18:01

Ik heb gehoorzaamheid ingevuld, maar doe ook nog aan behendigheid. Banjer vindt gehoorzaamheid heel leuk, maar behendingheid is toch echt favoriet. Toen ik zelf geblesseerd was (zweepslag), ben ik toch met hem naar de kursus gegaan, maar hij begreep niet dat hij niet de hele les mee kon doen. Bij de afsluitende les (een soort wedstrijd met verschillende parcoursen), heeft een van mijn medekursisten met hem gelopen, en hij wist toen van gekkigheid niet meer wat hij het eerste moest doen :D.
Groetjes, Tanja

Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...

Veensje

Ongelezen berichtdoor Veensje » 28/11/10 15:51

Ik heb met Fleur gehoorzaamheid gedaan, en doe nu aan behendigheid ook heb ik wat doggydance dingen met haar gedaan. Ze vind eigenlijk alles leuk zolang ze maar samen met mij op pad mag.

kimmeding

Ongelezen berichtdoor kimmeding » 01/12/10 21:13

Helemaal niets...

Helaas.

Ik zou puppycursus willen gaan doen en dan verder de basis in maar omdat het hier 3 avonden in de week een uur praktijk en een half uur theorie is kan ik het simpel weg niet doen omdat ik ook nog een dochter heb die dan slaapt.

Oh ik zou graag van alles willen doen maar mijn tijd komt nog wel.


Terug naar “Polls”