Is jouw labje geduldig?

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Is jouw labje geduldig?

Ja
17
30%
Soms wel/niet
25
44%
Neen
15
26%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Is jouw labje geduldig?

Ongelezen berichtdoor Miske » 15/02/11 12:44

Olly is een zeer geduldig typetje.

Gooi ik iets weg, dan gaat ze er pas achter als ik dat zeg (geen gejank/gespring/geblaf, ...).

Leg ik haar ergens af met afleiding en ga ik uit haar zicht weg, dan blijft ze keurig liggen (gisteren 1,5u lang tijdens het bloedgeven terwijl er naast haar pannenkoeken gegeten worden, een hoop kids staan te spelen, mensen staan aan te schuiven, flesjes water aangereikt en later weer weggegooid worden, ...).

Soms lopen we achter heel traag lopende mensen aan en kunnen we niet voorbijsteken; Olly loopt geduldig en traag verder tot ze voorbij kan steken, en gaat niet mensen wegduwen ofzo.

Ook vergeet ik wel eens iets binnen als we al helemaal uitgedost in de gang staan om te gaan wandelen; mevrouwtje blijft heel rustig zitten/staan en wachten, ook al weet ze dat we naar het bos gaan ofzo.

Als we gaan wandelen, komt Olly ook op commando hier binnen haar koppie aanbieden zodat ik haar hals- en leiband kan aandoen en vliegt ze ook zo door haar tuig, maar ze is zeker niet wild/ongeduldig/pieperig/springerig.

Kortom, ik heb denk ik een heel geduldig/steady hondje getroffen, en daar ben ik eigenlijk heel blij om :applaus: .

Hoe zit dat bij jullie labjes?
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 15/02/11 12:59

ik heb ook een braaf steady meiske :verliefd1:
Alleen met eten kost het haar soms moeite. Dan geef ik haar een commando en kan ze wel eens gaan zitten klappertanden als ze echt honger heeft :lol:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 15/02/11 13:03

Lupos schreef:ik heb ook een braaf steady meiske :verliefd1:
Alleen met eten kost het haar soms moeite. Dan geef ik haar een commando en kan ze wel eens gaan zitten klappertanden als ze echt honger heeft :lol:


Dat valt bij Olly ook super mee, gelukkig maar; ze blijft gewoon lekker zitten. Ze begint zelfs niet als ze geen duidelijke "yes" heeft gekregen. Nochtans is het echt een superschrokopje hoor :). Dan lijkt het net alsof ze al weken geen eten meer heeft gehad, hahaha!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 15/02/11 13:10

Ondanks Tabor nog een klein ventje is kan ie al wachten als de besten! Zelfs met voer e.d. Hij wordt wel dol enthousiast en springt dan een rondje van enthousiastme wanneer hij dit in de woonkamer krijgt (gooi ik het om hem heen terwijl hij keurig netjes wacht!!! tot ik zeg toemaar en dan mag ie lekker eten).
En verder met nieuwe mensen en hondjes is hij erg nieuwsgierig, maargoed het is dan ook nog een kleine vent;) Terwijl op de cursus man hij zo ontzettend netjes wacht terwijl ieder ander daar ook bezig is!!! Dus dan ook genoeg afleiding van mensen en honden... Maar dat doet ie dus echt SUPER TOP :verliefd1:

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 15/02/11 13:19

maupie wordt steeds ongeduldiger eigenlijk. Ze was al nooit echt steady, maar nu wil ze niet eens meer blijven zitten als ik 5 meter wegloop. Nou ja, het maakt me ook weinig uit :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 15/02/11 14:56

Doran is super steady :verliefd1: zelfs met eten :D
Luna en Max ook wel eigenlijk, 99 van de 100 keer :lol:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Gebruikersavatar
Labje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9709
Lid geworden op: 12/12/02 12:03
Locatie: Hoorn NH

Ongelezen berichtdoor Labje » 15/02/11 15:08

Yentl en Bieke ook steady, dus heel geduldig. :)
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke
Afbeelding

hobie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 147
Lid geworden op: 18/08/10 19:38
Locatie: Knokke-Heist

Ongelezen berichtdoor hobie » 15/02/11 17:13

Joeki soms wel soms niet. Op hondenschool doet ze de oefeningen als de beste, zelfs beter dan de groep hoger, het wachten tussen de oefeningen echter, dat is zo moeilijk.
Als ik haar eten geef kan ik er haar wel vijf minuten voor laten zitten, een wandelingetje uit het zicht door de living maken, daar komt ze niet aan voor ze mag, hoewel het een gigantische slokop is die het niet snel genoeg kan binnenspelen.

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 15/02/11 18:28

Basco is absoluut niet rustig :D
Als ik met zijn eten bezig ben staat hij te piepen, kwijlen en trappelen. Ik wacht wel tot hij rustig is en dan krijgt hij pas eten.
Met een bal spelen het zelfde, ik hoef het word bal maar te noemen en meneertje staat al in de startblokken :D

Ik heb er ook niet zo een problemen mee maar probeer het hem wel af te leren en dat is meer voor wat rust in zijn koppie want ik heb er eigenlijk geen last van.

Marieke
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3544
Lid geworden op: 12/12/06 11:09
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marieke » 15/02/11 18:35

Ja, Quincy is een heel rustig geduldig meisje.. Die op haar manier duidelijk dingen wel kan afdwingen en ook echt wel kan laten weten dat er dingen zijn die ze het liefste op haar manier doet... En ja, ze heeft absoluut wel eens haar oren ergens achter gelaten... :roll:

Buiten is Quincy het liefst op zichzelf of met haar vriendje Kay.. Andere honden doen haar eigenijk niet zoveel.. Als ze los is, hoogstens even kennis maken en daarna vooral weer verder in haar eigen wereldje... In huis kan Quincy uuuurrrreeeennnn achtereen op schoot liggen.. Niet slapen, maar gewoon genieten van het samen zijn...

Geduldig, rustig maar vooral gemoedelijk.. Quincy past zich heel makkelijk aan!!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 15/02/11 18:51

soms wel, soms niet

Ik moet Keo echt aanleren geduldig te zijn en het lukt steeds beter

Wachten op zijn eten/beloning kan hij al lang. Ik kan een pensstaafje neerleggen tussen zijn voorpoten en dan blijft hij echt wachten op toestemming. Dat hem dat soms moeite kost is dan wel te zien aan de kwijlslierten :D

Hij heeft nu ook geleerd te wachten met ophalen van apport tot ik toestemming geef. Ik hou hem nog wel aan een lijntje. Want het is een echt actie-monster.

Bij deuren moet ik hem er regelmatig nog op wijzen dat hij moet wachten totdat ik er doorheen ben. Maar dan vindt hij dat ook meteen oke.

Tot we gaan wandelen wacht hij nu voortaan rustig af. Komt door zijn implantaat, want voorheen kon hij me echt aan gaan zitten kijken en piepen.

Enige probleem is als we met onze groep gaan wandelen 1x per maand. Dan staat hij echt te stuiteren aan de lijn totdat hij los mag. Als zijn eerste enthousiasme er dan uit is dan gaat het wel weer en kan ik hem weer commandos uit laten voeren.

Van zichzelf is hij dus geen geduldig type, maar we werken er aan :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 15/02/11 21:51

nee roef is vanzich zelf absoluut niet geduldig,net een vaatje buskruid :D
maar...hij moet van mij wél zijn geduld bewaren en dat is na flink trainen wel gelukt.
eigenlijk weet hij dat hij moét wachten :twisted: :D maar je ziet aan zijn smoelwerk dat hij op ontploffen staat soms :twisted: :lol:

binnen is het gelukkig een enorme goedzak geworden die(als er geen loopse teven zijn :roll: ) lekker kan slapen en bij je komt kroelen :verliefd1:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 15/02/11 23:05

Pandora wel! Die is echt geduldig, die wacht het wel af.
Ramses doet enorm zijn best maar is eigenlijk helemaal niet geduldig, vaatje buskruit net als Roef :D . Hij wil heel graag voldoen maar als zijn geduld op de proef wordt gesteld dan zie je de spanning opbouwen en dan gaat hij allerlei stress signalen vertonen en geef je hem dan toestemming om te gaan dan volgt er een explosie van actie.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 16/02/11 09:19

Hier ook 1 die niet geduld is, maar wel geduldig doet.

Zojuist ook, ik had hem afgelijnd. Hij moet dan altijd wachten tot hij vrij krijgt en ik heb zeker 4 minuten daar gestaan en toen heb ik hem vrij gegeven. En dan ontploft hij, meteen een gekke bui :D . Maar hij wacht wel netjes 8)
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 16/02/11 09:20

En ik vind het vooral heeeeel fijn dat Bob geen geluid maakt :). Tenminste... niet piepen en blaffen
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013


Terug naar “Polls”