Met welke honden speelt jouw hond wel of niet

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.
stefmail

Ongelezen berichtdoor stefmail » 12/10/11 22:22

Bo speelt bijna niet :D
Hij vindt eventjes kennis maken prima maar wil daarna 9 van de 10x daarna graag zijn eigen gang weer gaan.

Pups vindt hij helemaal geweldig.
Franse bull-dogs en Engelse ook. Net zoals labradors.
Dat zijn de echte favorieten over het algemeen op bv. een voor hem bekende ridge-back na of de beagels van verderop:D :D

Herders en de wat grotere honden, maar met name herders, moet Bo niets van hebben. Oorzaak ligt in een aantal bijtincidenten in het verleden. Herders is wat minder geworden sinds dat hij weet dat er ook echt wel lieve tussen zitten maar hij blijft dan wel duidelijk op zijn hoede :)

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 13/10/11 13:07

Zyva is gek met alle honden, van verre merkt ze ze al op en zou het liefst op elke hond afrennen. Gelukkig hebben we dit er al aardig uitgetraind, de laatste 3 meter blijft nog moeilijk helaas. Haar grote favoriet is een Engelse Springer Spaniël teefje die precies op dezelfde dag geboren is als Zyva. Als die twee elkaar zien vergeten ze de hele wereld om hen heen! Verder nog een zwart labrador teefje van 3,5 waar ze heerlijk mee kan rennen en ook een toppertje is een kruising reutje Tibetaanse terriër/poedel! Deze is een maandje ouder als Zyva en vindt ze ook erg leuk. Deze 3 zijn favoriet, maar zoals gezegd zijn alle honden leuk volgens Zyva vooral als ze lekker met haar willen rennen. Zyva snapt ook niks van honden die niet van spelen houden, zoals de 9-jarige Cocker van de buren. Die is echt SAAAAIIIIII! :wink:

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 13/10/11 16:14

Niet eigenlijk, ze spelen alleen met elkaar :D
In het begin (voor dat Doran kwam) wilde Luna wel eens kijken of een andere hond zin had in een spelletje tikkertje met verlof :lol: Aangezien Max niet zo'n rennert is, maar tegenwoordig doet ze dit alleen nog met Doran.
Max wil wel eens enthousiast worden als er kleine witte hondjes aankomen, hij was smoorverliefd op onze westie :verliefd1: daar komt dat vandaan denk ik. En Doran bemoeit zich niet met andere honden, alleen met eigen roedel..

Alleen als we met bekende gaan lopen en ze dus samen 1 grote roedel vormen, willen ze met de andere honden ook lekker rennen en zwemmen, maar verder hebben ze aan elkaar gemoeg :klasse:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 13/10/11 21:34

Lunatic schreef:Niet eigenlijk, ze spelen alleen met elkaar :D
Hier eigenlijk het zelfde! Als ze spelen dan is dat over het algemeen met elkaar. Met andere honden in een roedeltje lopen gaat prima maar naar het uitlaatveld om te 'spelen met de andere hondjes' hoeft van hen eigenlijk niet, doe ik dus ook nooit. Ik loop er doorheen, dan kunnen ze een beetje socializen, een keertje in het water springen of een beetje rondklooien en dan wandelen we weer verder.

De honden die ze (eigenlijk beide) niet zo leuk vinden zijn honden met een hooggedragen staart of buldog-achtigen en als het dan ook nog van die opgewonden standjes zijn weet ik zeker dat het niet gaat klikken. Voor het op een gevecht uit kan draaien ben ik dan gewoon weer verder.
Labradors worden over het algemeen vriendelijk bejegend.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Becky&Nero
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 384
Lid geworden op: 25/07/10 21:42
Locatie: Eygelshoven (Kerkrade, limburg )
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Becky&Nero » 14/10/11 16:54

Eerst Asha, ze is ook al 13 en speelt nog maar weinig. Niet echt ras gebonden maar ze gaat meer op karakter af bij andere honden. Het halfzusje van Nero vind ze geweldig en daar speelt ze wel graag nog mee. Verder is het echt een hond die voor zichzelf is en liever doet snuffelen en als er water in spel is, is ze heel erg op mij gericht en op apport.

Ze kan niet tegen als andere honden haar dominant benaderen, als ze een hond ziet met een dominante houding dan gaat oma door het lint. :?
Omdat ik haar hele verleden niet ken is best moeilijk in te schatten, maar bepaalde rassen zoals herders en American bulldogen kan ze echt niet uitstaan, daar snauwt ze nogal graag tegen.

Dan Nero. Nu dat hij ouder is geworden merk ik wel dat hij echt een volwassen vent is geworden. Kleine blaffende honden worden hier genegeerd, heeft hij echt niks mee.

Border collie's en Huskey's met opvallende ogen ontwijkt hij ook. Vooral door de blik en bij borders kan hij niet hebben als ze hem drijven en fixeren.
Herders heeft hij ook niks mee, op 1 na en dat is een oud duitse herder teef.
Zijn aartsvijand is momenteel een Weimeraner hier in de wijk. Als die mekaar zien is het echt foute boel. Ik had nooit gedacht dat Nero dat eens zou doen maar hij heeft er ook al eens keer naar gesnauwd en gegromd. :? Maar dat heeft ook een oorzaak, deze weimeraner luistert perfect kwa training kun je er echt niks opzeggen. Maar wel erg dominant, toen nero nog klein was 1 jaar ongeveer. Heeft deze hond hem bijna te pakken gehad, Nero zat destijds aan de riem en die man wou zijn hond laten snuffelen aan Nero en wap daar had hij Nero al bijna bij nekvel. En daar is helaas niet bij gebleven. Sinds een aantal maanden is Nero helemaal anders, ik zou bijna denken dat hij er nu genoeg van heeft gekregen.

Verder is het een hond die met alles en iedereen wel overweg kan zolang ze hem maar niet te dominant benaderen want dan komt hij ook naar mij toe en word hij beetje onzeker. Andere labradors of andere retrievers blijven favoriet. Nero is een hond die erg eenkennig is. Hij speelt vooral graag met honden die hij kent. Vroeger was wel anders, toen stormde hij op elke hond af die hij zag.
:)
Groetjes Becky&Nero

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 15/10/11 08:51

Basco speelt nu weer met iedere hond die hij tegen komt.
Behalve als hij voor ons aan het werk is, dan laat hij alles links liggen.
Bij honden met korte neuzen is hij meestal in het begin wat afwachtend maar dat komt omdat ze een grommend geluid maken als ze opgewonden zijn en dan weet basco even niet wat ze willen maar na een paar minuten ziet hij dat de hond gewoon wil spelen en gaat er dan op in.

Allen met pups speelt hij niet, die negeert hij en als ze rustig zijn volgen ze basco overal waar hij gaat. Hij accepteerd wel alles wat ze bij hem doen maar om een of andere reden negeerd hij dat drukke puppen gedrag en wacht hij tot ze rustig worden. Is wel mooi om te zien dat veel pups heel snel rustig worden bij basco en dat ze daarna naast hem staan en doen wat hij doet.

Gebruikersavatar
Elly H
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3977
Lid geworden op: 10/05/03 14:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Elly H » 02/11/11 00:05

Jessy heeft niet snel problemen met een andere hond en loopt er meestal nieuwsgierig op af. Ze is meer aan het snuffelen dan dat ze gaat spelen.
Bowie heeft niets met herders en Collies (de zogenaamde Lassie). Zijn haren gaan meestal overeind als we er een tegenkomen en als hij nog aan de riem is reageert hij soms fel.
Spelen is pas leuk als er een balletje aan te pas komt en dan maakt het ze niet uit of ze samen rennen of dat er andere honden aan meedoen.
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 25/01/13 18:34

Lex heeft het niet zo op herders en kleine felle hondjes.. Daar gaat ie met een boog omheen (of hij verstopt zich achter mijn benen :D ) Hij speelt graag met andere retrievers en zijn beste vriend: de Drentsche patrijs van mijn ouders.
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Ongelezen berichtdoor corretje » 25/01/13 22:01

Kira speelt nooit met andere honden. Alleen thuis met Diezel op de grond liggend en grommen om een kong/bot.bal of een ander speeltje. Buiten gaat ze altijd haar eigen gang. Als zijn er 6 honden aan het spelen, zij piept er van tussen :D

Diezel heeft als aartsvijand een st. Bernhard. Gelukkig voor hem is 1 van de 2 overleden. Verder gaan reuen van zijn leeftijd en die dominant zijn niet goed. Ook is er een shit shu waar het vaak niet goed mee gaat. Maar dat beestje is ook erg dominant. Maar helaas mis ik de signalen waarom en wanneer het fout gaat.

Verder zijn de meeste honden wel vriendjes en vriendinnetjes van elkaar hier in het dorp. Hier in het bos/park gaat het allemaal heel gemoedelijk met elkaar om. :applaus:

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Ongelezen berichtdoor michelle » 26/01/13 13:48

Fleur speelt niet zo maar met een andere hond die moet haar dan echt aanstaan.
wildspelende honden en dominante honden en doggen heeft ze helemaal niks mee.
favoriet zijn dan toch de labrador en golden retriever die begrijpen ook de manier van fleur haar spelen beter.
pakkertje en wat rennen vind ze dan wel even leuk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 27/01/13 17:27

Bruce speelt niet graag met kleine honden. Zeker geen hondjes die tegen hem blaffen. Labradors en Beagles zijn favoriet.

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 28/01/13 14:46

Echt spelen eigenlijk alleen met de honden die hij goed kent.
Als hij met vreemde honden speelt is het meestal een labrador of kleine hondjes, die vind hij helemaal geweldig. Misschien geef ik hem wel een chihuahua voor zijn verjaardag :D

Bij bull achtige (mastifs, staffords en soorgenoten) gaat hij direct borstelen en tussen mijn benen staan als hij de kans krijgt (mietje :wink: ). Dominante honden vind hij ook niks, ook niet als het een labrador is, dan loopt hij er met een boogje omheen.

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 28/01/13 15:20

We kunnen er geen pijl op trekken, meestal speelt Harpo met alle mogelijke rassen, behalve de kleine schoothondjes. Flora speelt meestal niet, ik heb haar alleen nog maar zien spelen met een labradoodle.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 11/04/13 12:56

Hier zijn de labradors altijd favoriet, ook voor Charlie trouwens en hij is heel blij met zijn eigen labrador. Kismo vindt alles leuk vanaf het formaat beagle, maar ze willen niet allemaal spelen. Alle kleintjes negeert hij eigenlijk. Grote honden zijn altijd uitgebreid gesnuffel waard. Hij is ook dol op staffords. De top 3 waarmee hij speelt en die het zelf niet erg of leuk vinden is als volgt:

1. Labrador
2. Ridgeback
3. Stafford
4. Beagle


Terug naar “Polls”