Wat onderneem jij regelmatig met de hond?

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Wat ondernemen jullie regelmatig met de hond?

Vrij weinig bijzonders
2
4%
Een aantal keer per week een flinke wandeling elders
10
22%
Dagelijks een lange wandeling
20
43%
Training;
14
30%
 
Totaal aantal stemmen: 46

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Wat onderneem jij regelmatig met de hond?

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 24/10/11 13:17

Ik merk nu dat de cursus voorbij is ik toch een beetje zoekende ben.. We gaan nu wel wat vaker met de auto erop uit, maar toch.. Ook merk ik aan Tabor (zeker nu ik aan het werk ben) dat hij graag wat onderneemt of lekker gaat dollen. :twisted: Maar naast ergens erop uit en af en toe wat nieuws leren..?? Ws willen we komend seizoen aan de jachttraining beginnen, dus genoeg te oefenen voor de voorbereiding :wink: Maar dat lukt toch niet altijd even zoals ik het zelf zou willen..
Dus mijn vraag wat ondernemen jullie allemaal met de hond? Dingen die (bijna) wekelijks terugkomen

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 24/10/11 13:38

Heb niet gestemd, kon niet kiezen. Aangezien ik 1x per dag een lange wandeling maak (zo lang als Flits mag lopen, soms iets langer) en ik train ook meerder malen per week.
Ik doe samen Flits aan jachttraining, erg leuk! Zeker aan te raden.
Hij is nog maar 6 maanden, maar als hij zo goed als uitgegroeid is lijkt het me ook leuk om voor de lol behendigheidstraining te gaan volgen. En misschien af en toe mee doen aan een wedstrijdje.
Verder loop ik 1x per dag los met Flits in het bos of ergens anders. Tijdens de wandeling neem ik een tas mee met dummy's en een speeltje en dan gaan we ook tussendoor oefeningen doen.
Soms oefeningen in de vorm van apporteren. En soms alleen oefeningen die te maken hebben met luisteren/gehoorzaamheid.
En heel af en toe leer ik Flits een, zoals ik het zelf noem, niet nuttig maar wel leuk commando aan. Zoals poot etc.

Mag ik vragen wat je oefent ter voorbereiding op de jachttraining met Tabor?
Omdat je zegt dat het niet altijd lukt. Lijkt hij het wel leuk te vinden?
Misschien hebben we wel tips voor je zodat je op een leuke en speelse manier wat dingetjes kan oefenen alvast :)

jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1528
Lid geworden op: 21/02/10 19:23
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor jolien » 24/10/11 14:08

Ik kan helaas ook niet stemmen want doe ook meerdere dingen :)

Met Pien train ik momenteel voor de EG2, dit is 1x in de week 's avonds en natuurlijk wordt er thuis ook geoefend voor de les. Het trainen bestaat voornamelijk uit het volgen en dan met verschillende wendingen zodat we uiteindelijk een heel parcours kunnen lopen. In december moet ze hier dan examen voor doen. Maar ook het zit/af en blijf, sta, hier komen etc. wordt nog steeds getraind. Sinds deze cursus (vanaf september) merk ik echt dat ze er zin in heeft, ze is tijdens de training enorm op mij gefocust (ondanks dat we een trainingsgroep van 11 honden hebben..) en je ziet gewoon dat ze enorm haar best doet. Zo leuk om te zien is dat! :)

Wandelen doen we het liefst lekker los in het bos, maar helaas kampt Pien al een tijdje met een peesontsteking, waardoor veel los op dit moment jammergenoeg niet mogelijk is. Maar dan maken we in ieder geval genoeg wandelingen aan de lijn door de buurt, zodat ze toch haar beweging krijgt wat ook belangrijk is.

Verder doe ik af en toe een showtje met haar en oefenen we hier samen thuis ook voor. Ook doen we regelmatig zoekspelletjes met het verstoppen van dingen, dit vindt ze erg leuk en is ze ook goed is. En spelletjes van Nina Ottoson, zoals de dogsmart worden hier ook gedaan.

Genoeg te doen dus, alleen maar leuk om zo met je hond bezig te zijn! :)

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 24/10/11 15:11

Dagelijks minimaal twee wandelingen, waarvan één wat langer. Daarbuiten zijn de honden altijd bij ons als we thuis zijn, en ook (soms) als we niet thuis zijn. Vakantie gaan ze altijd mee.

In de herfst / winter: Harpo mee op jacht. In het voorjaar / zomer: allebei mee kamperen en vliegvissen in Luxemburg.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 24/10/11 16:25

Ik kan de poll niet invullen, want er kloppen meerdere opties;
Ik wandel vrijwel dagelijks een grote wandeling, steeds in een ander gebied. Ik pak dus elke dag de auto en rijd naar verschillende gebieden waar ze kunnen loslopen. Tijdens de wandeling wordt er altijd wel getraind, opgevoed, geapporteerd enz. Het is dus niet "gewoon wandelen" maar ook echt quality-time.
Dan pak ik dagelijks de honden apart mee van elkaar om te wandelen en te trainen.
Enkele dagen in de week ga ik fietsen met ze voor de conditie opbouw.
Met Juna ga ik de afgelopen tijd gemiddeld elk weekend op jacht en ben dan de hele dag zoet. De andere twee gaan dan op pad met mijn man.
1 dag in de week is het rustdag. Dat is de dag waarop ze alleen voor de p&p-rondjes worden uitgelaten en verder mogen bijslapen van de week :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 24/10/11 17:18

ook hier gelden meerdere opties :D
zo wie zo een dagelijkse wandeling van ander half a twee uur,hier wordt dan ook flink gezwommen en een paar keer per week neem ik speurlapjes mee en dan speuren we.
omdat het zo leuk is oefenen we ook appél :D okee vrouwtje vind dit leuk en de mannen ......zucht vooruit dan maar :eusashhh:

fietsen staat hier voor roef 4-5 keer per week op het programma.

tja en dan binnen doen we "nutteloze maar ozo leuke" trukjes zo als highfive,touch, zoek de...en dan het genoemde speeltje uit de stapel zoeken. deur dicht/open,ook bijna dagelijks.dit doen de kinderen eigenlijk met ze(ben ik wel bij :wink: )

en verder veel spelen in de tuin met de kinderen en natuurlijk veel knuffelen :verliefd1:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 24/10/11 17:21

Eigenlijk is de poll ook niet handig idd, dit zijn de opties die ik zelf altijd deed, dus eerlijk gezegd kan ik zelf ook niet 1 optie kiezen :roll:

Maar ik vroeg me af wat ieder zoal doet met zijn hond :D

lucievd schreef:Heb niet gestemd, kon niet kiezen. Aangezien ik 1x per dag een lange wandeling maak (zo lang als Flits mag lopen, soms iets langer) en ik train ook meerder malen per week.
Ik doe samen Flits aan jachttraining, erg leuk! Zeker aan te raden.
Hij is nog maar 6 maanden, maar als hij zo goed als uitgegroeid is lijkt het me ook leuk om voor de lol behendigheidstraining te gaan volgen. En misschien af en toe mee doen aan een wedstrijdje.
Verder loop ik 1x per dag los met Flits in het bos of ergens anders. Tijdens de wandeling neem ik een tas mee met dummy's en een speeltje en dan gaan we ook tussendoor oefeningen doen.
Soms oefeningen in de vorm van apporteren. En soms alleen oefeningen die te maken hebben met luisteren/gehoorzaamheid.
En heel af en toe leer ik Flits een, zoals ik het zelf noem, niet nuttig maar wel leuk commando aan. Zoals poot etc.

Mag ik vragen wat je oefent ter voorbereiding op de jachttraining met Tabor?
Omdat je zegt dat het niet altijd lukt. Lijkt hij het wel leuk te vinden?
Misschien hebben we wel tips voor je zodat je op een leuke en speelse manier wat dingetjes kan oefenen alvast :)


Leuk he om zo bezig te zijn met je hond! Ik had dat zeker in het begin ook! Wij zijn dan niet met jachttraining begonnen, maar met gewoon gehoorzaamheidscursussen.. Allemaal netjes afgerond, helaas kunnen we nu neit bij de sociale huishond "afstuderen", maar ook deze cursus heeft hij toch zijn best gedaan en weet ik eigenlijk vrijwel zeker dat we zouden slagen :) Maar het ging idd er gewoon om om lekker samen bezig te zijn, dit zoek ik nu dan ook op dmv thuis en tijdens de wandeling wat te oefenen.
Maar omdat de hondenschool waar we nu zaten niet verder ging dan de sociale huishond ben ik eens verder gaan neuzen. Ik las over de jachttraining veel leuke dingen, dus ben me daar eens in gaan verdiepen en heb ook een lesje mee mogen draaien. ERG leuk! Tabor werd er erg enthousiast van, vooral van alle andere hondjes :roll: Ghehe :eusashhh:
Maar ik merkte daar vooral veel dat ik moeite had om dat overenthousiastme in toom te houden.. Het wachten tot andere wat gedaan hadden (dat er een dummy in de bosjes verstopt werd, en er een hond ging zoeken werd Tabor echt helemaal gek.. Ik voelde me eigenlijk best wel.... nj zo'n toos die dr hond neit in bedwang kon houden :oops: ) Hoewel ik toch (oke vooral met snoepjes of binnenshuis spel, of zoek opdrachtjes het wachten heb geoefend) Maargoed, kreeg toen goeie tips waar ik mee aan de slag moet. ben ik nog niet geweest :oops: we hebben de laatste tijd er even van genomen met lekker leuke dingen doen en kleine dingetjes oefnen. Maar nu ik aan het werk ben merk ik wel echt de behoefte van TAbor om weer wat te ondernemen. Dus ik mag aan de bak :wink: Tevens wil ik rustig aan het fietsen op gaan pakken, meer bekend worden met de fiets, want hij is eigenlijk nog te jong om het echte fietswerk op te pakken. Dus nog iets waar we aan kunnen werken :applaus:
Maargoed, nog even terug komend op de jachttraining, ook met dummys was Tabor gelijk enthousiast, dus dat is mooi, hoewel het netjes afgeven nog niet zo netjes gaat (lees: gooit het gewoon voor je voeten :lol: ) dus oefenening baart kunst, en dat is zoals toen ook al gezegd werd het prettigst om zelfstandig een begin mee te maken zodat Tabor iig een beetje snapt wat er van hem verwacht wordt :klasse:
De trainingen beginnen dan ook pas weer in april, dus we hebben er nog ffies de tijd voor :D Maar alle leuke tips zijn welkom hoor :applaus:

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 24/10/11 22:43

Hier gelden de laatste 3, dus niets aangekruist.
We zitten niet 'op' een activiteit maar doen veel gewoon op z'n amateuristisch. :)
En veel wandelen en op zaterdag en zondagen (en vakanties) gaan we steeds naar andere bossen ed.

katy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 311
Lid geworden op: 16/08/11 12:18

Ongelezen berichtdoor katy » 25/10/11 07:29

ook hier meer opties
we doen nu puppy cursus en dan willen we doorgaan met E.G. dan V.E.G.
En dan Flybal :) dus nog veel te gaan :):)
verder doen we 2X (word nog meer als katy iets ouder is) per week 1 uur rennen/ joggen met katy .... (en soms een dagje gewoon bos / strand/ wat dan ook :) o ja en 3 p&p uitlaat rondjes op een normale dag s'avond iets langer :)

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 25/10/11 07:41

Hier dus zoveel dingen ... Ik kan ook moeilijk kiezen!

Mijn programma is echt gigantisch verschillend en Olly is een geleidehond dus die gaat altijd en overal mee :).

17/10:
- boswandeling op onbekend terrein met de hond van m'n ouders van ruim 1,5u
- uiteten in de school
- fitnessen
- te voet naar huis (45 minuten wandelen)

18/10:
- bank
- drankenhandel (onbekend)
- bakker
- uiteten in de school
- bezoek aan een hulpmiddelenleverancier (nog maar 1x eerder geweest)
- te voet naar huis (2u wandelen, een stuk los)

19/10:
- bank
- supermarkt
- park (flexy)
- markt
- naar een crematie (nog maar 1x eerder geweest)
- fitness
- naar m'n vader
- te voet naar huis (1u wandelen, in tuig)

20/10:
- te voet naar de dierenarts en weer naar huis
- trein genomen, nog 15 minuten gelopen, naar 'n café (onbekend)
- wandeling van 2:15u (onbekend terrein)
- avondtoereke flexy 30 minuten

21/10:
- gedeeltelijk onbekende trip van 2,5u
- supermarkt
- met bus naar fitness
- te voet naar huis (45 minuten)

22/10:
- flexytrip van 1u
- een voor Olly weer onbekende bostrip van ruim 1,5u
- flexytrip van 20 minuten

23/10:
- flexytrip van 1u
- tuigtrip naar m'n vader van 1u
- te voet naar huis in tuig (1u)

24/10:
- flexytrip van 1u
- uiteten in de school
- met bus naar fitness
- te voet naar huis (45 minuten)

25/10:
planning:
- winkel (onbekend)
- loslooptrip 1u
- ...?

26/10:
planning:
- met trein en bus naar een symposium (onbekend terrein)

27/10:
planning:
- met trein en bus naar een losloopplek (ruim 2u reizen) en daar 2u lopen
- 's avonds te voet naar een vergadering en weer naar huis

28/10:
planning:
- loslooptrip 1u
- uiteten in de school
- met enkele bussen naar een voor Olly onbekende dierenwinkel, nog ongeveer 45 minuten wandelen naar de winkel vanuit de bushalte en later weer naar huis

Mijn wandelingen zijn altijd verschillend, soms in tuig, dan los, dan aan de flexy. Ik ga altijd elders wandelen en hou van onbekende trajecten en veel variatie. Dit heeft mijn hond ook nodig. Ik heb ook "onbekend" in het lijstje staan als Ol er nog nooit is geweest, en de rest is voor Olly reeds gekend :).

Dagelijks worden er hier appèloefeningen gedaan in allerlei situaties en op allerlei plaatsen, ...

Dus je merkt het al: heeeeeeel veel variatie hier :).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 25/10/11 10:57

Ook ik kon niks aanvinken :D

Elke dag een losloop wandeling in 1 of ander bos, waar ze lekker kunnen rennen en zwemmen, ondertussen ben ik altijd met ze bezig, kleine dingetjes, hierkomen op de fluit, stukje volgen, zit en blijf en dan komen, dat soort dingen.

Elke dag gaan ze apart mee wandelen en doe ik ook oefeningen met ze en dan natuurlijk het trainen met Doran en Luna, Max vind er geen drol aan, snapt er niks van :lol:

In huis mogen ze regelmatig helpen, leeg waterflesje naar de keuken brengen, een vol flesje weer naar binnen brengen, dingen naar de wasmachine brengen, boodschappen naar binnen dragen, dat soort dingen..... ze vinden het gewledig om te doen en het houd ze geestelijk ook lekker allert :wink:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 25/10/11 11:00

Misschien heb je iets aan dit topic vwb de training
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=71210

Ik zou voorlopig vooral op steadyness trainen, zodat hij rustig blijft als andere honden iets mogen halen, staan wel wat leuke tips over in dat topic, succes ermee 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 25/10/11 11:25

Ik heb ook niet gestemd.

Voordat we met pootjes begonnen te tobben liepen we door-de-weeks dagelijks minstens een uur op het strand en dan vaak s avonds nog een rondje haven. Of omgekeerd. Of we gaan lekker naar de duinen.
Aangezien je ons in het weekend zelden tot nooit op het strand zal vinden gaan we dan fietsen of naar het bos, dagje uit ect.

Nu kan dat allemaal even niet, maar volgende week komt zn eigen koets (doggy ride) en dan gaan we weer lekker wandelen en fietsen. Geestelijke vermoeidheid is ook prima in deze situatie.

Volgend jaar weer skieen in Oostenrijk of Italië en dan gaat ie gewoon weer mee als het even kan en anders gaan wij ook niet.

In huis word er geoefend met dingetjes zoeken, brengen en zittend afgeven. (na 8 jaar eindelijk gelukt :applaus: ).
Verder slaapt hij heel veel.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Gebruikersavatar
sharon66057
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4468
Lid geworden op: 12/07/09 13:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor sharon66057 » 25/10/11 12:12

Het ligt er maar net aan hoe Noah zich voelt maar op een "goede" dag:

Een grote wandeling waar hij ook los mag lopen en evt kan zwemmen, soms met vriendjes en soms gezellig met het vrouwtje alleen.

Daarbij nog de kleinere p&p wandelingen in de buurt die minimaal 20 minuten duren, hierbij loopt hij aan de lijn en als hij alles gedaan heeft lopen we een stuk even flink door (voor zijn spieren)

Daarnaast doen we leuke oefeningen in huis en buiten zoals een beetje speuren en wat gehoorzaamheids- oefeningen (hij heeft 4 cursussen gehad)

Verder knuffelen en spelen we heel veel en mag hij meestal mee als we op visite gaan.

Op een minder goede dag slaan we de grote wandeling waar hij los mag lopen over en gaan we in de buurt even een flink stuk wandelen aan de lijn en indien nodig word de rest ook aangepast.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 25/10/11 19:59

Lunatic schreef:Misschien heb je iets aan dit topic vwb de training
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=71210

Ik zou voorlopig vooral op steadyness trainen, zodat hij rustig blijft als andere honden iets mogen halen, staan wel wat leuke tips over in dat topic, succes ermee 8)


Deze had ik inderdaad ook gelezen :) Dank je wel :)


Terug naar “Polls”