Waarom heb je voor de naam van je hond gekozen

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Waarom heb je voor de naam van je hond gekozen

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 22/02/13 13:23

Op hondentraining kwam vandeweek het gesprek op de (bij)naam van je hond. Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig. Waarom heet je hond(en) zoals hij heet, heeft het een speciale betekenis. Heeft hij/zij ook een bijnaam?

Ik zal beginnen:
Castro is inderdaad vernoemd naar Fidel Castro. Wij waren 12 jaar geleden in Cuba en besloten daar ter plekke dat als er een hond zou komen wij hem Castro zouden noemen. Vinden het een stoere naam die je niet veel/nooit hoort en passend bij onze Castro (revolutionair of dictator dat vragen we ons dan wel eens af :twisted: )

Als bijnaam heeft hij er vele maar waar hij ook echt op reageert is Knook (zijn favoriete bezigheid, kauwen op een bot/knook) en Knödel (dat laatste zal wel te maken hebben met onze Oostenrijk liefhebberij hoewel ik Knödels echt niet lekker vind, ik ben hem om de een of andere reden eens zo gaan noemen en dat is zo gebleven)

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 22/02/13 14:17

Roef heet zo omdat ik dat een hele mooie stoere naam vind die je niet veel hoort.bijnaam is monster en daar luistert hij net zo goed naar als Roef :twisted: :D
Roef betekend edele wolf in het oud germaans en dat vonden we ook wel een mooie betekenis.

James heette Jamie maar dat vonden we een beetje meisjesachtig en dus werd het James Hond.bijnaam was Jammes of Jamessie.
James is de engelse versie van Jacob.

Hidde heet zo omdat we deze naam eigenlijk aan een zoon wilden geven maar onze eerste heet Jelle(stond een gedeelde eerste plaats met Hidde) en de tweede heet Nynke :wink: :lol:
tja en dan bleef de naam maar door ons hoofd gaan steeds.
dus Hidde werd Hidde :)
bijnaam Hideous :twisted: of Hidjepetitje
Hidde betekend "strijd" en dat klopt wel met de tweestrijd die we voerden of we Hidde wel zo snel na de dood van James zouden nemen.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Ongelezen berichtdoor michelle » 22/02/13 14:46

Fleur heet Fleur omdat het na het overlijden van mijn eerste labje zo triest thuis was er heerste een tijd lang een sombere stemming omdat ik het er erg zwaar mee had.
toen we bij ons nieuwe pupje waren kennismaken wist ik geen naam te verzinnen.
totdat mij man zei op weg naar huis ik hoop dat de stemming nu wat fleuriger
thuis wordt tja en gelijk zei ik Fleur gaat ze heten :) .
haar bijnaam is poppie omdat ze stapel is op knuffels :) .
Afbeelding

Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 339
Lid geworden op: 17/01/12 10:15
Locatie: Lisse

Ongelezen berichtdoor Huub » 22/02/13 16:19

Baloe hete Baloe omdat ik gek was op disneyfilms.
Naar Baloe de Beer.
Lex hete Lexus op de stamboom en werd Lex.
Sappa hete al Sappae toen we hem kregen hij was al 3 dus dat lieten we zo.

Huub is een andere verhaal.
Na het overlijden van Baloe wilde ik toch weer een hond omdat ik alleen ben met mijn kinderen.
Mijn moeder was binnen een week al aan het zoeken gegaan omdat ze mijn verdriet niet kon aanzien.(uiteindelijk duurde het nog 2 maanden voor Huub hier kwam).
Mijn moeder is fan van de Dijk ik wilde een stoere naam dus werd het Huub naar Huub van der Lubbe van de dijk.
Zijn bijnaam is bruin monster of ongeleid projektiel.
Mijn bruine vriend noem ik hem ook vaak.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 22/02/13 16:20

Pom heet Pom omdat.. geen idee :D Ik had een lijstje met namen gemaakt, maar daar stond geen Pom op. Toen zat ik op een avond TVOH te kijken en daar deed een Pomme mee. En toen dacht ik ineens: dat is ook wel leuk! dus toen heb ik aan een paar mensen mijn lijstje laten horen en Pom bleef er voor mij toch wel uitspringen. Vind het goed passen bij een labrador, op de een of andere manier. Wat eht betekent weet ik niet. Behalve Frans voor appel.

Bijnamen, nog niet echt. Wel allerlei verbasteringen van Pom.. Pommie, Pomelo, Pompiedom, dikke Pommetje.. En ik noemde haar toen ze net hier was weleens bruine rups, afgekeken van een pup die altijd zwarte rups genoemd werd (ik dacht hier op het forum maar ik kan hem niet meer vinden?)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 22/02/13 16:37

Leuke vraag! Ik ga ze van alle 6 opsommen hoor!

Onze eerste hond heette Zero, hij had geen kennelnaam en we wilden daarom wel dat hij een bijzondere naam kreeg. We vonden het ook wel leuk klinken. Een bijnaam had hij niet echt.

Wicca, komt van mijn belangstelling voor heksen, Kelten en natuur. Een klein heksje was ze ook best wel! Haar bijnaam was Madam Wicwac. Haar kennelnaam was van de Witte Raaf en de dierenartsassistente riep een keer uit: Wicca van de Witte Raaf. Het lijkt wel eenof andere indianenstam.

Dewi, is een Hindoestaanse godin van de liefde en inderdaad, ze was ook heel lief. Haar bijnaam was Deetjepeetje poepescheetje.

Yarra was onze eerste bruine en ik wilde iets van de Aboriginals. Er is een rivier in Australie met bruin water en die heet Yarra. Dat is de Aboriginalnaam en betekent zoveel als "Altijd stromend". Yarra heet dan ook voluit: Ever flowing Yarra, en ik noem haar ook wel YarretjeYar.

Pagan haar naam komt ook van mijn belangstelling voor andere culturen en natuurgeloven. Helaas mocht ze maar heel kort bij ons zijn. Haar bijnaam was Paganini naar de beroemde violist.

Spirit kwam na Pagan en zijn naam komt deels uit nagedachtenis aan de spirit van Pagan. Maar ook omdat het mij spirit gaf om met een andere jonge hond verder te gaan. Ik vond het een stoere naam en de naam is echt passend voor hem. Zijn bijnamen zijn Spiritualie of Spriet. Maar hij luistert ook wel naar Vriend.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 22/02/13 16:48

Ik kon de naam Olly en Xpencer niet kiezen.

Olly: Olala en Osama stonden op nummer 2 en 3 ... Ben ik dus even HEEL blij dat het Olly is geworden.
Xpencer: Het pleeggezin houdt net als ik van stoere Engelse namen en mijn zwarteke moest met een X beginnen dus ... 't Werd Xpencer :).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 165
Lid geworden op: 21/11/12 15:35
Locatie: Antwerpse Kempen

Ongelezen berichtdoor Pixie » 22/02/13 16:53

Ik snowboard graag en mijn man surft, en Roxy is mijn lievelingsmerk van die twee sporten. Dus wou ik al lang een dier dat 'Roxy' heette. Maar bij ons eerste dier (stoere zwarte kater) paste Roxy helemaal niet, want da's een meisjesnaam... En bij ons tweede dier (een elegante witte merrie) vond ik Roxy ook helemaal niks. En toen gingen we om onze labrador in het asiel en ik wist meteen: DIT IS ROXY!

Oh ja, Roxy heeft ook een hele resem bijnamen, die ik gewoon om te grappen zeg. Ze luistert er niet echt naar... Vaak zeggen we tegen haar: Kom eens hier, oude Rocker!!

Gebruikersavatar
Sas14
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14/08/12 16:16
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Sas14 » 22/02/13 18:40

In een tijdschrift las ik over de Veda's, die naam bleef hangen maar Veda voelde toch niet helemaal goed.
Een vriend van mij stelde Meda voor, deze letters in deze volgorde gebruikte hij vroeger vaak bij het maken van graffiti en Meda is het geworden!

Zijn bijnaam is Bube, wat kleine jongen betekent...

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Ongelezen berichtdoor Nancy » 22/02/13 21:48

Eigenlijk is het begonnen bij een van mijn honden, mijn minineef (inmiddels dik in de 20) mocht een naam kiezen, hield veel van de film Free Willy en zo werd het Jesse (de hoofdpersoon)
Daarna kwamen 2 konijnen: Jos en Jannie en toen is eigenlijk een traditie geboren: al onze dieren beginnen met de naam J...

Joris werd zo genoemd omdat die naam hier maanden rondgezongen heeft tot man weer toe was aan een nieuwe hond. Joris en de draak heet het verhaal, maar het werd als snel Joris de Draak. Maar ook Dikke, Puppy, Hollis (een van de kleintjes kon zijn naam niet uitspreken) of Joor/Jori. Hij luistert eigenlijk overal naar: aandacht is zijn ding zeg maar... :D

Jonas was al uitgekozen voor we zijn naam bedachten, de spoeling wordt dun met namen met een J die we leuk vinden ;) Omdat Joris zo groot is en we de hoop hadden dat deze pup wat kleiner zou blijven (mis!!!), werd het Jonas en de Wallevis ;)
Niet heel handig 2 honden die met Jo beginnen, dus meestal noemen we Jonas Nas, Nasi of Nasiballetje... Als ik echt genoeg heb van zijn puppengeklier dan noem ik hem Jonas en reageert hij net een tandje harder, werkte bij de kinderen vroeger precies zo...

Als de honden ergens losrennen en we willen dat ze allebei komen roepen we gewoon: Jongens!!! en dat werkt ook prima. :D

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 22/02/13 22:58

Pixie schreef:Ik snowboard graag en mijn man surft, en Roxy is mijn lievelingsmerk van die twee sporten. Dus wou ik al lang een dier dat 'Roxy' heette. Maar bij ons eerste dier (stoere zwarte kater) paste Roxy helemaal niet, want da's een meisjesnaam... En bij ons tweede dier (een elegante witte merrie) vond ik Roxy ook helemaal niks. En toen gingen we om onze labrador in het asiel en ik wist meteen: DIT IS ROXY!

Oh ja, Roxy heeft ook een hele resem bijnamen, die ik gewoon om te grappen zeg. Ze luistert er niet echt naar... Vaak zeggen we tegen haar: Kom eens hier, oude Rocker!!


Haha grappig, ik ben ook een Roxy fan! Leuke surf en snowboard kleding.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

Gebruikersavatar
Santhos
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15/02/13 22:51
Locatie: Etten-Leur

Ongelezen berichtdoor Santhos » 22/02/13 23:03

Wij hebben voor de naam Santhos gekozen, omdat hij niet zo veel voorkomt en wel stoer klinkt.
Santhos komt van de naam Santa=Heilige vandaan.

En zijn bijnamen zijn Tosje en Moos en daar luistert hij net zo goed naar als Santhos.
En als je koekie naar hem roept dan luistert hij ook wel heel goed moet ik zeggen. Als je "koekie zit" zegt, dan zal hij nooit aarzelen denk ik. :D

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 22/02/13 23:11

Bob komt niet ergens van, vonden we gewoon een hele leuke naam. Waarschijnlijk nog van Bob Marley. Andere namen: Bobje en Bobjes en 'ons kind'.

James hadden we vernoemd naar de (inmiddels) 14 jarige Border Terriër van mijn schoonvader. Zo'n lieverd. Met zijn lijfje niet groter dan een vaas, maar heeft Bob super opgevoed. Andere namen: Jamesie, patatje, pientertje (omdat ie super slim was), el diablo, kleine idioot :D

We hebben heel lang gezegd dat we Bob en James de leukste namen van de wereld vinden en dat dus iedere volgende hond danwel Bob, danwel James zou gaan heten. We moeten altijd zo lachen om een man bij ons in de buurt met Waldo 5 :lol:. Nu met James vind/vond ik het moeilijk, hij was te jong. Maar aan de andere kant... Ook hij verdient het. We hebben tot nu toe nog steeds geen andere naam kunnen bedenken, dus de tijd zal het leren :wink:
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

Gebruikersavatar
sharon66057
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4468
Lid geworden op: 12/07/09 13:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor sharon66057 » 23/02/13 10:40

Noah heet Noah omdat ik het gewoon een mooie hondennaam vind. Ik heb het even nagekeken maar het is een Hebreeuwse jongensnaam die rust en comfort betekend (past dus wel bij Noah) ook wel afgeleid van Ark van Noach.

Bijnamen voor Noah hebben we ook :D
De meest gebruikte is Nootje (zo noemen we hem eigenlijk heel erg vaak, hij reageert hier dan ook net zo goed op als op Noah) maar we zeggen ook weleens (mister) No of Noster
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 23/02/13 19:50

We wouden een stoere naam. Toen kwam de naam Bruce in ons op.
Ik heb net even opgezocht wat Bruce betekent. Bruce is een Schotse naam. Het was oorspronkelijk de toenaam van de nationale held van Schotland.
Zijn bijnaam is Bruceje of keutel.
Als ik kwaad begin te worden roep ik altijd Bruce uit Budel.


Terug naar “Polls”