De hond is er gekomen op vraag van ...

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

De hond is er gekomen op vraag van ...

mezelf
55
71%
mijn partner
5
6%
de kinderen
0
Geen stemmen
een keuze van het gezin
15
19%
andere...
3
4%
 
Totaal aantal stemmen: 78

FemkeVM
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 11
Lid geworden op: 04/03/13 13:37

Ongelezen berichtdoor FemkeVM » 15/03/13 19:08

Leuk dat er zoveel reacties komen!
Ik ben zelf toch wel wat verrast door de resultaten! Ik had verwacht dat het vaker een idee van het gezin zou zijn...
Maar als ik dan even nadenk, de pup die er bij ons gaat komen is ook op mijn aandringen... :D
En blijkbaar worden de meeste van ons 'geboren' als hondenvrienden, want iedereen speelde al lang met het idee! Fijn dat al die dromen zijn mogen uitkomen! :applaus:

Gebruikersavatar
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1627
Lid geworden op: 17/01/10 16:24
Locatie: friesland

Ongelezen berichtdoor bubbles » 16/03/13 10:52

Vriendlief heeft zes jaar lopen zeuren om een hond....

En nu, Bubbles is mijn zonnestraaltje, wat een verrijking van mijn leven :verliefd1:

Gebruikersavatar
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 138
Lid geworden op: 21/01/13 16:17
Locatie: spijkenisse

Ongelezen berichtdoor becky0o01201 » 16/03/13 10:57

bubbles schreef:Vriendlief heeft zes jaar lopen zeuren om een hond....

En nu, Bubbles is mijn zonnestraaltje, wat een verrijking van mijn leven :verliefd1:


een hond is ook zeker een verijking in je leven,
je krijgt een hoop liefde van ze!

ik zou niet zonder kunnen

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 16/03/13 11:49

Ik ben opgegroeid met herders, dus ik wist als kind af aan al ... Als ik later groot ben wil ik ook een eigen hond :D
Toen ik ging samenwonen werkte we beide fulltime, dus een hond vonden we toen nog geen goed plan en hebben we een kater en een poes genomen (lees : Ik ben tijdens de nachtdienst van manlief 2 kittens gaan halen in Limburg ergens met een vriendin en zei de volgende dag tegen Jm "oh ja schat, we hebben 2 kittens")
Toen ik de kans kreeg om parttime te gaan wist ik het gelijk, we nemen een hond erbij !
Manlief vond labjes prachtig, en door het karakter waren we al snel verliefd

Kortom, alle dieren hier in huis komen in 1e instantie door mijn wens, maar manlief staat er gelukkig helemaal achter en sluit alle dieren hier in huis dan ook direct in zijn hart :verliefd1:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 16/03/13 13:19

ik ben op gegroeid met (jacht) honden en wilde altijd 2 of meer honden.
tja en dan word je verliefd op een man die niks met honden heeft :roll:

mijn wens heb ik een paar keer uitgesproken maar door omstandigheden in de koelkast gezet.
de drukte in ons gezin liet het volgens mij niet toe om een hond te nemen.

die zelfde drukte zorgde er uiteindelijk voor dat we uiteindelijk bij Roef uitkwamen(zie mijn topic in een dag uit het leven van)

dus het hele gezin stond er achter,in ons geval dus manlief en ik.
na een jaar viel ik van mijn stoel toen hubbie over een tweede hond begon! :shock:
en zo kregen we James als herplaatser.

na zijn dood kwam Hidde heel snel bij ons.

stiekem denk ik aan een derde reu erbij.....dromen mag he :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 17/03/13 12:51

....ons beiden.

Ik wilde sinds kinds al een hond, maar mijn ouders zeiden altijd: ,, als je later groot bent en je eigen huis hebt, kun je dat mooi doen, maar zolang je hier woont, komt er geen hond.''

Toen Roy 6 jaar oud was, kwam er op ''zeuren'' van Roy een hond, nadat hij geen lammetje of een andere boerderijdier mocht van zijn ouders..flauw he :wink: Dit was Fox, een kruising tussen een boerenfoks en een fox terrier. Een geweldige hond die ik ook nog heb leren kennen toen hij hoogbejaard was.

Toen wij ons op zelf gingen wonen, werkten wij beide veel en woonden wij in een appartement. Geen goede omstandigheden voor een hond. Inmiddels waren wij al over het ras eens: labrador retriever.
Toen ik plotseling met een zware burnout thuis kwam te zitten, maakten wij de impulsieve keuze om Max te gaan halen. Eigenlijk helemaal niet zo slim, want ik was zelf destijds een hoopje ellende die bij overmaat van ramp ook nog eens geen bal verstand had van hondenopvoeding. En een consequente baas had die terrorpup Max wel nodig :wink: Hoewel het zware periode was en de opvoeding van Max mij zwaar viel, was Max een verrijking van mijn leven en waren Roy en ik het er al snel over eens dat Max een broertje zou krijgen. Max was nog geen jaar of wij hadden al een afspraak met Diana en Ramses van Smallville's Empress labradors, die ons op de wachtlijst zetten voor een reutje. Tot tweemaal toe hebben ons teruggetrokken, eerst omdat Max niet stabiel genoeg was en de tweede keer omdat wij net een huis hadden gekocht en de pup midden in de verhuizing/verbouwing zou komen. Sinds juni is lieve Bob erbij.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debora » 19/03/13 20:14

Ik opgegroeit tussen de honden. Maar onze eerste labrador was Bellaatje.... :verliefd1: :verliefd1: . Keuze van mijn broer en ik ging ermee aan de haal. Faith is daarna erbij gekomen en de passie werken met de labrador is verder gegroeit. Tyleet is onze derde labrador en ik zou bijna geen ander ras meer willen. 8)

Gebruikersavatar
Anne2211
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 89
Lid geworden op: 15/11/12 01:24
Locatie: Zierikzee

Ongelezen berichtdoor Anne2211 » 23/03/13 12:37

Altijd opgegroeid met honden, maar het was er eigenlijk nooit van gekomen om een hondje aan te schaffen.

Tot.. mijn allerbeste vriendin een puppy had van "van het Hakkershof", en ik en mijn toenmalige vriendin de vaste oppas werden van dit "page hondje". De puppy was Bowie, een pup die met zijn streken gelijk een flinke plek in mijn hart had veroverd. We slaan even een paar jaar over en opeens zijn mijn allerbeste vriendin en ik een stel. Met Bowie erbij natuurlijk :feest5: . Eindelijk had ik mijn hond, en wat voor één.

Mijn schoonzus had intussen 3 american staffords, en haar reutje had een prachtig teefje gedekt. (allemaal via de richtlijnen van de RvB, fokker en stamboom). Of wij dan niet een hondje erbij wilden. Dat heeft dus 3 seconden geduurd voor wij ja zeiden. En zo kwam Jazz in ons leven. Een enorm verschil tussen Bowie en Jazz natuurlijk, maar allebei even leuk.

En toen vorig jaar begon het bij mij weer te kriebelen, ik wilde nog een labrador erbij! Het heeft me een week gekost om mijn vriendin te overtuigen en nu is ons gezinnetje compleet. 2 enorm lieve en streken uithalende labradors en een compleet (prettig) gestoorde staff die lekker eigenwijs is.

Honden? Ik kan me geen leven meer zonder voorstellen!
Groetjes Annemarie

Afbeelding

Sjotefleja
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 21/05/13 10:56
Locatie: Friesland

Ongelezen berichtdoor Sjotefleja » 22/05/13 14:51

Bumba is er gekomen mede doordat mn man het er een beetje heeft doorgedrukt. Voor een paar weken terug hadden wij nog een prachtig mooie hond, een bull terrier. Deze hebben wij helaas toen moeten laten inslapen...Ik was het met mijn man eens dat het een groot gemis was ( beiden zijn we opgegroeid met honden, dus eigenlijk nog nooit zonder geweest) maar ik vond het eigenlijk nog wat te vroeg. We zijn toen aan het speuren geweest en toen kwamen we deze mooie labrador tegen, gelijk verliefd natuurlijk! Waarom we voor een labrador hebben gekozen is vanwege de kinderen, het zijn namelijk rustige beestjes. De bull terrier die we hadden was een heel lief beest, maar ontzettend druk!

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 22/05/13 19:14

Sjotefleja schreef:Bumba is er gekomen mede doordat mn man het er een beetje heeft doorgedrukt. Voor een paar weken terug hadden wij nog een prachtig mooie hond, een bull terrier. Deze hebben wij helaas toen moeten laten inslapen...Ik was het met mijn man eens dat het een groot gemis was ( beiden zijn we opgegroeid met honden, dus eigenlijk nog nooit zonder geweest) maar ik vond het eigenlijk nog wat te vroeg. We zijn toen aan het speuren geweest en toen kwamen we deze mooie labrador tegen, gelijk verliefd natuurlijk! Waarom we voor een labrador hebben gekozen is vanwege de kinderen, het zijn namelijk rustige beestjes. De bull terrier die we hadden was een heel lief beest, maar ontzettend druk!


Ik weet niet veel van Bull terriers maar dat Labradors rustige beestjes zijn??? Dat is nieuw voor mij! Heb je je pup al in huis want anders zou je je toch even moeten voorbereiden op een kleine druktemaker.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Sjotefleja
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 21/05/13 10:56
Locatie: Friesland

Ongelezen berichtdoor Sjotefleja » 22/05/13 20:21

HennyH schreef:
Sjotefleja schreef:Bumba is er gekomen mede doordat mn man het er een beetje heeft doorgedrukt. Voor een paar weken terug hadden wij nog een prachtig mooie hond, een bull terrier. Deze hebben wij helaas toen moeten laten inslapen...Ik was het met mijn man eens dat het een groot gemis was ( beiden zijn we opgegroeid met honden, dus eigenlijk nog nooit zonder geweest) maar ik vond het eigenlijk nog wat te vroeg. We zijn toen aan het speuren geweest en toen kwamen we deze mooie labrador tegen, gelijk verliefd natuurlijk! Waarom we voor een labrador hebben gekozen is vanwege de kinderen, het zijn namelijk rustige beestjes. De bull terrier die we hadden was een heel lief beest, maar ontzettend druk!


Ik weet niet veel van Bull terriers maar dat Labradors rustige beestjes zijn??? Dat is nieuw voor mij! Heb je je pup al in huis want anders zou je je toch even moeten voorbereiden op een kleine druktemaker.


O ja zover zijn we er wel op voorbereid hoor, maar zodra ze wat ouder zijn zit er een enorm verschil in het karakter hoor! Daarom hebben we nu ook niet weer voor een bull terrier gekozen, mede ook omdat het vaak toch ook wel 'agressieve' beestjes kunnen zijn. Dat Bumba druk is weten we zolang hij wakker is hihi, maar is een enorm verschil met een bull terrier :)

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 22/05/13 21:27

Sjotefleja schreef:
HennyH schreef:
Sjotefleja schreef:Bumba is er gekomen mede doordat mn man het er een beetje heeft doorgedrukt. Voor een paar weken terug hadden wij nog een prachtig mooie hond, een bull terrier. Deze hebben wij helaas toen moeten laten inslapen...Ik was het met mijn man eens dat het een groot gemis was ( beiden zijn we opgegroeid met honden, dus eigenlijk nog nooit zonder geweest) maar ik vond het eigenlijk nog wat te vroeg. We zijn toen aan het speuren geweest en toen kwamen we deze mooie labrador tegen, gelijk verliefd natuurlijk! Waarom we voor een labrador hebben gekozen is vanwege de kinderen, het zijn namelijk rustige beestjes. De bull terrier die we hadden was een heel lief beest, maar ontzettend druk!


Ik weet niet veel van Bull terriers maar dat Labradors rustige beestjes zijn??? Dat is nieuw voor mij! Heb je je pup al in huis want anders zou je je toch even moeten voorbereiden op een kleine druktemaker.


O ja zover zijn we er wel op voorbereid hoor, maar zodra ze wat ouder zijn zit er een enorm verschil in het karakter hoor! Daarom hebben we nu ook niet weer voor een bull terrier gekozen, mede ook omdat het vaak toch ook wel 'agressieve' beestjes kunnen zijn. Dat Bumba druk is weten we zolang hij wakker is hihi, maar is een enorm verschil met een bull terrier :)


Oooh, gelukkig maar!
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

ArjanK
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 04/05/13 11:54
Locatie: Halsteren

Ongelezen berichtdoor ArjanK » 22/05/13 22:55

Mijn vriendin is opgegroeid met honden en ik niet, dus in eerste instantie zou mijn antwoord geweest zijn door mijn partner, maar sinds ik bij haar thuis kom ben ik langzaam aan een hond gewend geraakt. In eerste instantie hadden we gekozen voor katten, toen we samen ging wonen maar sinds een van onze katten 2 maanden geleden is overleden ging het toch kriebelen en wilden we beiden toch wel graag een hond. :D

Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 273
Lid geworden op: 02/04/13 15:53
Locatie: Overijssel

Ongelezen berichtdoor Marga/Noa » 23/05/13 08:39

Onze eerste labrador, Laska, kwam omdat ik het graag wilde.
Ik had 2x een hernia gehad, moest veel bewegen, ben niet zo'n sporter, een hond leek mij geweldig, de kinderen ook, maar manlief zag veel bezwaren. Uiteindelijk is Laska er gekomen, een superlieve schat die bijna 12 jaar is geworden. Toen gingen de kinderen de deur uit en vond ik het erg stil in huis. Nu hebben we er wel langer over nagedacht, maar toch besloten dat een nieuw hummeltje meer dan welkom was en dat is Noa geworden. We zijn superblij met haar :)

Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2930
Lid geworden op: 25/02/08 10:26
Locatie: Amersfoort

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 23/05/13 14:36

Ik was al gek op honden toen ik nog veilig in mijn moeders buik zat, de hond zat altijd op haar schoot totdat ik geboren was, toen lag ze onder mijn wieg, kinderwagen of hoe dichterbij hoe beter. Toen ik 16 was, was zij 16,5 en moest ik afscheid nemen (38 jaar geleden maar ze zit nog steeds in mijn hart) vanaf die tijd heb ik bijna altijd een eigen hond gehad. En nu 2 en een poes en binnenkort ook een katertje..dan zijn we (even)compleet :D
want eigenlijk wil ik nog een hond :oops:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014


Terug naar “Polls”