Hebben jullie nog contact met de fokker van jullie hond(en)

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Hebben jullie nog contact met de fokker

Ja
31
54%
Nee
16
28%
Soms
10
18%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 23/09/13 18:20

Wat leuk al die reacties !
Super om te lezen dat er toch nog wel veel mensen zijn die contact hebben met hun fokker en dat de fokkers nog zo betrokken zijn met de honden :klasse:

Met de fokker van Daan hebben wij helemaal geen contact meer,
en met de fokker van Kay hebben we soms nog contact, het ene jaar meer dan het andere jaar 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 23/09/13 18:44

Wij hebben sinds we Miep opgehaald hebben geen contact meer met de fokker gehad. Voor de tijd verliep het overigens erg goed.Toen we Miep eenmaal hadden heb ik er pas na ruim een half jaar ofzo bij nagedacht om iets te laten horen. Heb toen een mail met foto's gestuurd maar geen reactie op gekregen. Vond ik geen probleem.

We hebben nog wel een tijdje contact gehad met het asiel (jaaaa da's wel wat anders I know..) waar Trix uit kwam. We haalden haar in de ochtend, in de middag werd ik gebeld hoe het ging. Toen wat mailcontact gehad. Dat werd wat minder. Toen ik na een paar maanden nog eens een mailtje stuurde en kon vertellen hoe veel Trix vooruit was gegaan werd ik een dag later gebeld (toevallig liepen we net met het hele spul in het bos). Ze waren blij met de vooruitgang van Trix en nog een hele tijd een gesprek gehad. Dat was wel leuk, ze hadden ook alleen terug kunnen mailen maar namen de moeite voor een telefoontje. En sindsdien heb ik geen contact meer gezocht.

Contacten onderhouden is niet een van mijn sterke punten :)

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Ongelezen berichtdoor michelle » 23/09/13 19:00

Ik heb nog heel lang contact gehad met de fokker van Fleur.
Helaas zijn ze twee jaar geleden naar zweden geemigreerd toen is het eigenlijk verwaterd.
Vind het erg jammer hoor.
Wel heb ik nog contact met de mensen die het zusje van Fleur hadden inmiddels overleden vorig jaar :cry: .
Ik kon het met de fokker goed vinden ben er zelfs nog een aantal keer met Fleur langs geweest.
Toen Fleur als jonge hond naar de orthopeed moest heeft ze ons goed gesteund dit was erg fijn toendertijd.
Afbeelding

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 23/09/13 19:40

Onze honden hebben beide geen stamboom maar met de "fokker" van Basco geen contact. Heb wel een keer een mail met foto's gestuurd en niks terug ontvangen.

Met de "fokker" van Kaine nog wel contact. Ook toen Kaine geopereerd werd veel steun gehad van hun. Veel lieve berichtjes en steeds vragen hoe het ging. We zijn met Kaine ook een paar keer langs geweest en dat vonden ze heel leuk. Het contact is wel wat verwaterd maar zo nu en dan mailen, smsen of bellen we nog met elkaar.

( fokker staat tussen aanhalingstekens omdat het geen echte fokkers zijn maar mensen met een eenmalig nestje ).

Gebruikersavatar
FunnyNina
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2243
Lid geworden op: 28/03/10 13:30
Locatie: Maastricht

Ongelezen berichtdoor FunnyNina » 23/09/13 20:14

Met de fokker van Senna hebben wij geen contact, wel nog een foto van Senna naar hun gestuurd toen ze ongeveer een 1/2 jaar oud was maar hierop geen reactie gehad.
Wel weet ik dat dat ze een aantal jaren geleden gestopt zijn met fokken.

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 23/09/13 21:39

Als wij mailen krijgen krijgen we altijd reactie. Na het eerste jaar en een nest meeting, is het contact verwatert. Maar zo af en toe vind ik het leuk om weer eens een foto te sturen, end aare ageert de fokster altijd enthousiast op!

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 23/09/13 21:54

Haasje schreef:
toscak schreef:Het is misschien niet de beste fokker, maar Teunis staat je graag te woord hoor! Ik snap dat je dat denkt op basis van de verhalen, maar wij hebben nog zeker tot een jaar (goed) contact gehad met hem. Altijd leuke reacties op de mails en telefoontjes. Daarna is het verwaterd.


Oh ik bedoelde het zeker niet negatief, maar hij heeft zoveel honden(rassen) gefokt door de jaren heen.. En ik weet ook niet wat ik dan precies moet verwachten. Goed om te horen dat hij wel toegankelijk is, dat maakt het toch weer anders. Misschien toch maar eens mailtje sturen :).


Oh nee, zo bedoelde ik het ook niet hoor! Denk alleen wel dat hij ervoor openstaat en is misschien jammer voor jou als je dat niet wist. Vandaar!
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

Gebruikersavatar
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 123
Lid geworden op: 18/07/13 11:40
Locatie: Barendrecht

Ongelezen berichtdoor Concieta » 23/09/13 22:17

Nee, maar eigenlijk zou ik eens contact moeten opnemen om te vragen of Max zijn broertjes ook HD hebben. Of om te vragen of hij iets kan bijdrage in de kosten voor de operaties. Niet dat ik er iets van verwacht aangezien ik op internet heb gelezen dat de fokker tot 2010 bekend was als broodfokker :evil:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1528
Lid geworden op: 15/01/09 14:33
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor Koor » 23/09/13 23:29

Ja, ik heb nog contact met de fokker. Toen Jochem de eerste keer LPC had heeft ze heel veel gedaan, collega fokkers ingeschakeld voor advies, meegedacht, meegehuild en ze is mee geweest met de meeste onderzoeken. De rekening van de operatie heb ik zelf niet eens gezien, zijn door de fokker betaald.
Op een gegeven moment is het contact wat minder geworden en bleef het bij wat belletjes en mailtjes. Nu Jochem weer in de medische molen zit heeft ze direct contact gezocht. Ik had het haar nog niet verteld maar ze las iets op mijn FB :oops:
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)

Gebruikersavatar
Elly H
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3977
Lid geworden op: 10/05/03 14:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Elly H » 24/09/13 00:03

In april nog bij de fokster van Jessy langsgeweest en daar ook de moeder en de oma nog gezien. :D Verder eigenlijk weinig tot geen contact met haar.
Met de fokster van Bowie heb ik e-mailcontact en ik stuur af en toe foto's. Als er wat is nemen we ook altijd even contact op. Zoals bijvoorbeeld toen er een kies moest worden getrokken. Eigenlijk wordt het weer eens tijd voor een bezoekje. Dat is al lang geleden. :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 24/09/13 07:59

Met Charlie zijn fokker toen hij nog leefde absoluut niet meer, daar is zelfs we advocaat aan te pas moeten komen, toen die fokker in geldnood raakte (6jaar later), kregen we ineens een fax dat wij getekend hadden dat hij Charlie mocht inzetten als dekreu, toen we naar die papieren vroegen , kregen we het koopcontract met daaronder geschreven dat hij dat mocht, op ons koopcontract stond uiteraard niets, maar hij bleef volhouden tot dat de advocaat een brief heeft gestuurd en daarna nooit meer iets gehoord. Wij hadden van te voren geen contact meer gehad met die fokker.

Met Mexx zijn fokker niet meer, dat is heel snel verwaterd.

Met Bear zijn fokker nog wel eens, als er iets is kan ik dat nu ook nog altijd aan haar vragen, het eerste jaar was het contact echt regelmatig en ik vind dat fijn. Nu is het wel eens per mail en op FB.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Gebruikersavatar
AnjaS
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23/11/04 21:58
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnjaS » 24/09/13 18:20

De eerste tijd hebben wij regelmatig contact gehad, foto's van broertjes en zusje, na een jaar terug kom dag gehad. Daarna Hebben we ook Tess gekocht en nog regelmatig mail contact gehad.. foto's gestuurd..
Laatste jaren niets meer vernomen.. heb contact gezocht om door te geven dat Tess ziek was... en later overleden......maar dus niets meer vernomen.. vind het zelf erg jammer..
Afbeelding

Dank je wel Anca
:zwartpootje: Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004)
:bruinpootje: Tess (2-6-2004 -25-02-2013)
:bruinpootje: Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016)
:zwartpootje: Stars and Tails Black Lola 28-10-2013

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 24/09/13 18:31

AnjaS schreef:De eerste tijd hebben wij regelmatig contact gehad, foto's van broertjes en zusje, na een jaar terug kom dag gehad. Daarna Hebben we ook Tess gekocht en nog regelmatig mail contact gehad.. foto's gestuurd..
Laatste jaren niets meer vernomen.. heb contact gezocht om door te geven dat Tess ziek was... en later overleden......maar dus niets meer vernomen.. vind het zelf erg jammer..


Wat jammer dat het na al die tijd is afgenomen ....
Ergens snap ik fokkers wel dat ze geen behoefte/tijd hebben om met al hun pupkopers contact te houden, maar even reageren op een foto/mailtje/sms kost ook weer niet zoveel tijd

Wel vind ik het super dat je hier soms leest dat bepaalde fokkers echt meeleven als er wat is met de hond, en dat ze er zijn voor de kopers
Echt een dikke pluim :klasse:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
Sas14
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14/08/12 16:16
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Sas14 » 24/09/13 19:35

Ja, ik heb nog contact met de fokker. Af en toe stuur ik foto's, een hiervan hebben ze op hun site geplaatst, heel leuk. Ik krijg altijd een reactie, afgelopen zomer was er een nest reünie, jammer genoeg kon ik hier niet heen. Ik sta al op de lijst voor volgend voorjaar :-)

Gebruikersavatar
Labradorreke
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2811
Lid geworden op: 01/10/05 22:46
Locatie: Lier
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Labradorreke » 25/09/13 00:15

Ja.. met de fokker van Frodo heb ik nog contact.
Mail, facebook... kaartje met de verjaardag..
en ook bezoekje brengen (al is dit al eventjes geleden)
Het zijn héle lieve mensen, waarmee van 't begin de klik er was.
Zijn dan ook vrienden geworden voor 't leven! :klasse:
Afbeelding
:blondkopje: Frodo Of The Charmed Angel ° 17 mei 2006
:bruinkopje: Gismo (Bordeaux Dog) herplaatser °23 maart 2007


Terug naar “Polls”