Hebben jullie nog contact met de fokker van jullie hond(en)

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Hebben jullie nog contact met de fokker

Ja
31
54%
Nee
16
28%
Soms
10
18%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 25/09/13 05:35

Olly's fokker heb ik ooit 1x ontmoet; daarna nog mailtjes gestuurd maar nooit enige reactie gekregen. Dan houdt het bij mij ook op. De fokker van Olly's vader daarentegen heeft wel eens een paar x een mailtje teruggestuurd. Maar daar is het ook bij gebleven.

Xpencers' fokker wil ik heel graag eens mailen! Ik stond toevallig gisteren op het punt om een mailtje te sturen naar Engeland ;). Ik maak er in de loop van volgende week tijd voor!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 25/09/13 08:36

Naast het contact wat ik nog heb met Spirit zijn fokker is het contact met de eigenaar van de vader van Spirit.

Ze vroeg destijds of de pupkopers haar ook op de hoogte wilden houden van de pups en dat heb ik gedaan. Ze is nog steeds, na bijna 4 jaar, geïnteresseerd in het wel en wee van Spirit. Dat zie je volgens mij niet vaak!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 25/09/13 09:09

Wij hebben soms nog wel eens contact. Van tijd tot tijd stuur ik haar een mailtje met wat foto's van Bruce. Daar krijg ik wel een reactie op. Ook als Bruce ziek is, kunnen we haar voor advies vragen. We hadden ook het adres gekregen waar de vader van Bruce was. Dat was bij ons in de buurt. Hier zien we inmiddels ook langs geweest. Was wel erg leuk om zijn vader te zien. Zeker omdat hij er erg veel op lijkt :)

aht
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 104
Lid geworden op: 18/07/13 09:59
Locatie: Drongen (Gent)

Ongelezen berichtdoor aht » 25/09/13 10:18

Onze fokker zie ik regelmatig in de hondenschool. Zij volgt met haar labjes de jachttraining, ik met mijn meiden gehoorzaamheid.

Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 992
Lid geworden op: 22/09/08 09:36
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Annamaria » 25/09/13 10:38

-kim- schreef:Met Charlie zijn fokker toen hij nog leefde absoluut niet meer, daar is zelfs we advocaat aan te pas moeten komen, toen die fokker in geldnood raakte (6jaar later), kregen we ineens een fax dat wij getekend hadden dat hij Charlie mocht inzetten als dekreu, toen we naar die papieren vroegen , kregen we het koopcontract met daaronder geschreven dat hij dat mocht, op ons koopcontract stond uiteraard niets, maar hij bleef volhouden tot dat de advocaat een brief heeft gestuurd en daarna nooit meer iets gehoord. Wij hadden van te voren geen contact meer gehad met die fokker.

Met Mexx zijn fokker niet meer, dat is heel snel verwaterd.

Met Bear zijn fokker nog wel eens, als er iets is kan ik dat nu ook nog altijd aan haar vragen, het eerste jaar was het contact echt regelmatig en ik vind dat fijn. Nu is het wel eens per mail en op FB.


@ kim Even offtopic, ik zie dat je nieuwe pup krijgt, een teefje ditmaal. Hartstikke leuk. Voor Zelda's dekking hebben we dezelfde reu gebruikt.

Ik heb een heel goed contact met de fokker van Pippi en Zelda. Ik kan altijd met vragen bij haar terecht. We zien elkaar regelmatig bij shows. En ik ben heel goed begeleid bij het eerste nestje van Zelda. De fokster is zelfs komen helpen bij de bevalling van Zelda.

Ik sta ook aan de andere kant als fokster (pas 1 nestje gehad). Met sommige pupkopers heb ik regelmatig mailcontact en ik vind het heerlijk om weer bijgekletst te worden en nieuwe foto's te ontvangen. 1 reutje is rond zijn eerste verjaardag bij ons op bezoek geweest.
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 25/09/13 13:46

Annamaria schreef:
@ kim Even offtopic, ik zie dat je nieuwe pup krijgt, een teefje ditmaal. Hartstikke leuk. Voor Zelda's dekking hebben we dezelfde reu gebruikt.


Ja leuk, ik had het al gezien, knappe vent is het :verliefd1:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 25/09/13 16:51

Ik heb nog altijd een geweldig contact met de fokster van AYAY ,PP en James, ze helpt me als ik het haar vraag altijd, ik ben erg blij met haar steun.
Ook heb ik zelf nog met heel veel pupkopers van mij een erg leuk contact, dit gaat meestal via mail of FB of telefonisch, zelfs nog met pupkopers uit mijn allereerste nestje :) elk jaar houd ik een reünie die altijd goed bezocht word, ik vind het heerlijk om mijn puppekinders weer te zienen de verhalen van de nieuwe baasjes te horen.As weekend is de reünie van het elftal van AYAY en Ozzie, er komen maar liefst 10 puppekinders, dus ik kan mijn hart ophalen :verliefd1: En over 4 maand de reünie van het La Paz en Martin nestje, mijn eerste zwarte puppekinderen :verliefd1:
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 25/09/13 18:43

Lees hier ook regelmatig over terugkom dagen, lijkt me super om te hebben na een jaar om zo alle broertjes en zusjes te zien van jouw hond! Helaas deden de fokkers van onze honden dat niet, maar hoe vaker ik het lees hoe meer ik denk "leuk!"
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Marieke
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3544
Lid geworden op: 12/12/06 11:09
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marieke » 25/09/13 19:59

Mijn verhaal ken je wel.. Oorspronkelijke fokker van Quincy nee, nooit meer, en dat wil ik ook niet.

De fokker van Noortje, en voor mij indirect ook de fokker van Quincy omdat zij daar ook bij betrokken was en zich daarna over de honden heeft bekommerd! ja! regelmatig! En dat is heel fijn. Ieder jaar een reünie, en ik probeer ook te gaan ieder jaar! :)
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje

Marcail
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12114
Lid geworden op: 13/05/04 20:20
Locatie: Enschede
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marcail » 25/09/13 20:06

Ook ik kan ja zeggen dat ik nog heel goed contact heb met de fokster van mijn beide meisjes.
Komen elkaar regelmatig op de shows tegen, en ook prive via mail of telefonisch is er goed contact.

Heb zelf nog niet veel nestjes gefokt ( 3) maar met de pupbaasjes van de gefokte hondjes is er een heel leuk contact, via bezoekjes, mail en skype, want dat is toch wel een heel leuk fenomeen.

Heb twee terugkomdagen gehad, en ik moet zeggen het was geweldig om te zien hoe de pupjes, die toen in je hand pastte nu mooie volwassen hondjes zijn geworden. deze beide dagen zijn een feest geweest met sport en spel voor de hondjes.

We kijken weer uit naar ons volgende nestje en hopen dat ook daar weer leuke contacten uit ontstaan.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 25/09/13 20:50

Wij hebben een keer een mail gestuurd met verhalen en foto's en daar kregen we ook leuk reacties op. Terugkom dagen deden ze vroeger wel maar nu zijn er na een flink aantal jaar te veel honden en werd het teveel voor ze dus doen ze het niet meer. Wel vinden ze het hartstikke leuk als we eens langskomen en dat zijn we zeker ook van plan om te doen.

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 25/09/13 23:48

Kay schreef:Lees hier ook regelmatig over terugkom dagen, lijkt me super om te hebben na een jaar om zo alle broertjes en zusjes te zien van jouw hond! Helaas deden de fokkers van onze honden dat niet, maar hoe vaker ik het lees hoe meer ik denk "leuk!"

Dat is het ook, as zondag heb ik de reünie van het ayay en ozzie nestje ons elftalletje, en er komen maar liefst 10 pupperds terug, ik ben in de gloria :verliefd1: :verliefd1: :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Gebruikersavatar
Daphne
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 09/06/13 13:12

Ongelezen berichtdoor Daphne » 26/09/13 10:43

Ook wij hebben nog contact met de fokker van Isa. We hebben ook een puppycursus bij hun gedaan, super leuk met bijna al haar broertjes en zusjes! Ook is Isa laatst een nachtje bij hun wezen logeren zodat wij er even op uit konden, ze werd zelfs opgehaald! Echt super. Tevens nemen we sindskort zelfsamengestelde kvv van hun af, niet duur en wordt ook bezorgd! Dus we zijn heel blij met ze! :klasse:
Afbeelding


Terug naar “Polls”