pas op, ik bijt?

Vraag of vertel hier alles over de Labrador als assistentiehond.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1338
Lid geworden op: 06/03/11 13:42
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debby » 09/03/11 20:12

Het is jammer dat mensen niet willen begrijpen dat als een hond een dekje om heeft, de hond aan het werk is.. en dus geen aandacht mag geven.

Ik heb het helaas ook vaak mee gemaakt (en nog) dat men Fayth toch aaide en als ik er wat van zei reageert men heel laconiek :( . Inmiddels weten nu veel mensen hier in de wijk dat Fayth in op leiding is en geven ze haar ook geen aandacht meer.

Ga het stopteken met een handje op Fayth haar dekje maken, vind het een goeie tip :klasse: .

Ps. Mijn trainer vertelde een verhaal; een man was het zo zat dat de hulphond van zijn vrouw steeds geaaid werd, dat hij spontaan diegene (die aaide) door zijn haar begon te aaien. De man vroeg waarom hij hem aaide, waaop de andere man antwoordde: dat deed u net bij de hulphond van mijn vrouw.
Groetjes Debby en een poot van Fayth

Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 09/03/11 20:31

hahahaha

saartjeee

Ongelezen berichtdoor saartjeee » 10/03/11 11:01

Jeetje wat vervelend zeg!
Ik zie zelf ook wel vaker werkhonden lopen.. en de neiging om te aaien is altijd groot ;-) Maar omdat je van te voren toch bedenkt dat je het werk zo goed vindt wat deze hondjes doen, weet je dat je eraf moet blijven!!!!
Ik denk dat het bij sommige mensen toch ook wel met het egoistische te maken heeft.. 'ik wil hond aaien' 'ik aan de hond' .. en dan vervolgens niet nadenken over de gevolgen daarvan voor het hondje of voor de persoon die met deze hond werkt.. :mad: :evil:

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 10/03/11 12:44

niet alleen honden, maar ook de paarden,ik was van het weekend bij het carnaval in den bosch aan het werk en kwam 2 politiepaarden tegen toen ik naar huis ging, beiden werden bedolven onder de aaitjes en klopjes en je zag ze echt met hangend hoofd en hangende oortjes staan, ogen dicht.

pfff ik stond ff te kijken op nog geen meter afstand en zei al tegen de man die erop zat, ze zijn het al wel zat he... ja zegt ie zie je dat dan? en het paard waar ik naast stond deed zijn ogen open, keek naar me en ik keek terug maar deed nix, blijkbaar voelde ie dat want hij kwam zelf ff met zijn neus naar me toe, wilde toch een knuffel van mij. had ut met hem te doen en geloof dat ie dat door had.
al me kinders uitgevlogen

Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1338
Lid geworden op: 06/03/11 13:42
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debby » 12/03/11 19:13

Afbeelding

Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 12/03/11 19:36

he, dat is een mooie! weet je toevallig waar je die kunt halen/bestellen?

Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1338
Lid geworden op: 06/03/11 13:42
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debby » 12/03/11 21:15

Agnes schreef:he, dat is een mooie! weet je toevallig waar je die kunt halen/bestellen?


Ik vond de afbeelding bij toeval op internet toen ik mijn dochter aan het helpen was met haar werkstuk over de hulphond.

http://www.highfive4dogs.nl/links/hulphonden.htm

Ik heb nog niet kunnen vinden waar ze te koop zijn... :(

Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 13/03/11 08:03

Ik had wel een engelstalige site gevonden, maar die verkopen ze ook niet...

Anders trek ik het gewoon over op wit katoen en naai ik dat op het dekje. Mijn `engelstalige` dekje is trouwens zo goed als af verder. Heb het gemaakt van een (onhandig) reflectiehesje. Die helemaal vermaakt en nu is hij ideaal en makkelijk aan te trekken. Dus `s avonds doe ik die om als ik naar buiten ga.

Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1338
Lid geworden op: 06/03/11 13:42
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debby » 13/03/11 10:38

Agnes schreef:Ik had wel een engelstalige site gevonden, maar die verkopen ze ook niet...

Anders trek ik het gewoon over op wit katoen en naai ik dat op het dekje.


Op Ebay zijn ze wel te koop, helaas alleen in de US.... :(

Je kunt het ook uitprinten op strijkpapier en dan strijk je het op het katoen...

Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 13/03/11 11:10

Het moet uiteindelijk op dat materiaal waar veiligheidshesjes van gemaakt zijn...

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 13/03/11 12:40

vanuit de usa is het toch ook vrij snel hier hoor, ik heb daar ook wel eens wat besteld via internet.
al me kinders uitgevlogen

Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 13/03/11 12:48

ik heb daarin niet zo heel veel vertrouwen eerlijk gezegd. Al zal dit niet om veel geld gaan...

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 13/03/11 15:34

wat je kan proberen, maar dat is miss wel kostbaar is om het zelf te laten borduren ergens, miss kan je de hulphonden instanties meekrijgen dat ze ze bij jou bestellen of meedoen
al me kinders uitgevlogen

Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1338
Lid geworden op: 06/03/11 13:42
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debby » 13/03/11 16:13

speurneus carola schreef:wat je kan proberen, maar dat is miss wel kostbaar is om het zelf te laten borduren ergens


IK ga ff zoeken op internet.


Fayth haar dekje is groot genoeg en van katoen, kan het er zo opstrijken met strijkpapier... .


Terug naar “De Labrador als assistentiehond”