Het leed van broodfokteven

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 09/09/10 14:10

Mijn broer heeft een asielhond uit Kreta in zijn gezin opgenomen via een Nederlandse organisatie. Juultje was een maand of 4 toen ze haar van Schiphol konden ophalen. Helemaal verstijfd van angst. Nou is Juul geen fokschuurhond. Haar moeder was een zwangere zwerfhond en is in het asiel bevallen. De pups zijn dus altijd goed verzorgd geweest, Juul heeft nooit ellende meegemaakt in haar leven. En dat is te merken. Het is een schat van een hond en kerngezond.

Het enige minpuntje is... mijn broer of liever gezegd schoonzus, vond een labrador te groot, anders hadden ze natuurlijk zo een pup van mij kunnen krijgen. Maar ze wilden liever een wat kleinere hond. Op de site van de organisatie stond dat Juul een cm of 40 - 45 zou worden. Jawel, jullie raden het al.... Jula groeide en groeide... en steekt nu zo´n 10 cm boven mijn labradors uit.. :lol: Bovendien is het een jager, die meteen 10 km ver weg is als ze in bos of veld los mag. En dan komt ze echt niet meer terug op roepen of fluiten, dan moet je haar gaan vangen :evil:

Dat is dus wel een nadeel van zo´n hond, je weet niet wat je in huis haalt.

Als ik zelf die scharminkels zie zitten, gaat mijn hart open. Als er eentje op mijn pad zou komen, zou hij zó mogen blijven. Waar plaats is voor vier, kan er nog wel eentje bij, ook al heeft hij wellicht veel extra zorg en aandacht nodig. Maar ik zou er niet bewust voor kiezen, inderdaad vanwege al het extra werk. De kosten zouden voor mij geen punt zijn, maar dat is puur persoonlijk, als je het zelf financieel niet zo breed hebt, kan ik me voorstellen dat dat ook meeweegt.

Hanneke


Terug naar “Lab-leed”