Schrijnend filmpje

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Schrijnend filmpje

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 04/03/12 13:39

De Britse Kennelclub is een grote actie begonnen tegen de puppyfarms. Ze hebben daarvoor ook een voorlichtingsfilmpje gemaakt. Hier kan je het zien: http://www.thekennelclub.org.uk/stoppuppyfarming
Het is wel in Engeland, maar het had evengoed in een ander land kunnen zijn, het is overal hetzelfde. Je hart draait om :cry:

Hanneke

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 04/03/12 13:42

ik wil er niet eens naar kijken :cry:
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 04/03/12 14:12

Ik ga ook niet kijken, durf het niet aan :(
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 04/03/12 14:17

Het valt wel mee hoor, je kan er gerust naar kijken. Het is bedoeld voor het grote publiek, dus er komen geen schokkende beelden in voor. Wel zielige beelden, maar dat is iets anders :) Het is meer om te laten zien, in wat voor omstandigheden pups worden geboren die je in de dierenwinkel of via internet koopt en waar je op moet letten om een goede pup te kopen.

Hanneke

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 04/03/12 20:30

tja weer dezelfde beelden.alleen nu in het engels :(
en maar vol blijven houden dat een stamboom onzin is :mad: en zo veel gezondheidsklachten. :roll:

alleen al voor de ouderhonden zou je al voor een stamboom gaan toch?

die gele lab.die maar rondjes blijft draaien :cry:
en die chocomoeders :(
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 04/03/12 22:43

Wat ik niet begrijp is dat deze puppyfarms niet gewoon verboden worden, hoef je niemand meer uit te leggen dat het dom is om hier een hond te kopen enz., want dan kan het gewoon niet meer.
En wie koopt er nu in hemelsnaam een pup via een website, zonder dat je de pup kunt zien, dan deug je toch niet?
Het zal wel aan mij liggen, maar wellicht zou dat de eerste stap voor Bleker zijn, alle fokkerijen met meer dan twee soorten honden gewoon opdoeken.
Dat zal al een hoop ellende schelen :)

Gebruikersavatar
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 18/04/06 10:37
Locatie: Nieuwe Pekela
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Naomie » 05/03/12 07:28

tja het neigt er nu echt een beetje naar dat de NLV dit toch liever ziet dan de fokkers zoals die er nu zijn in nederland.

Zolang er nl in de LP artikelen geplaatst worden ( en dan is de NLV er in mijn opinie voor / staan ze achter het standpunt) waarin vermeld wordt dat showen verboden moeten worden, waarin vermeld wordt dat het nu helemaal fout is en waarin vermeld wordt dat we anders moeten fokken en dat we zelfs moeten overwegen om zo anders te fokken dat gezondheidsonderzoeken niet meer hoeven plaats te vinden. Want hoe mooi kan het toch zijn om gewoon te fokken zonder oog, heup en elleboog onderzoeken ( zie laatste alinea in het artikel van gubbels, LP febr 2012)

Hanneke, ik blijf het bijzonder vinden dat je dit nu weer plaatst, ook omdat jij de vertegenwoordiger van de NLV bent op dit forum.

groetjes
Naomie
Afbeelding

Gebruikersavatar
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1078
Lid geworden op: 06/01/09 17:46

Ongelezen berichtdoor brigitte064 » 05/03/12 18:36

Naaaaaaa :confused: wat een uitermate belachelijke reactie naomie, wat heeft het fenomeen puppyfarms nu te maken met maatregelen (goed of fout, daar is altijd over te discussieren) die genomen, gepubliceerd en/of besproken worden...allemaal tbv het voortbestaan van de rashond?
Afbeelding

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 05/03/12 19:11

Naomie schreef:tja het neigt er nu echt een beetje naar dat de NLV dit toch liever ziet dan de fokkers zoals die er nu zijn in nederland.

Zolang er nl in de LP artikelen geplaatst worden ( en dan is de NLV er in mijn opinie voor / staan ze achter het standpunt) waarin vermeld wordt dat showen verboden moeten worden, waarin vermeld wordt dat het nu helemaal fout is en waarin vermeld wordt dat we anders moeten fokken en dat we zelfs moeten overwegen om zo anders te fokken dat gezondheidsonderzoeken niet meer hoeven plaats te vinden. Want hoe mooi kan het toch zijn om gewoon te fokken zonder oog, heup en elleboog onderzoeken ( zie laatste alinea in het artikel van gubbels, LP febr 2012)

Hanneke, ik blijf het bijzonder vinden dat je dit nu weer plaatst, ook omdat jij de vertegenwoordiger van de NLV bent op dit forum.

groetjes
Naomie



Gaan we weer, modder gooien is blijkbaar een geliefde bezigheid op het forum.

Gezondheid is toch iets wat niet onderzocht kan worden, volgens amerikaans onderzoek is 20/30 % van de oog,heup en ellboogaandoeningen erfelijk en wordt 70/80% van de aandoeningen gevormd in het eerste levensjaar van de pup, afhankelijk van de opvoedingsmethoden die vele malen meer mee wegen als welke test dan ook , niemand kan mij garanderen dat de pup die ik koop bij een (erkende) fokker vrij blijft van deze aandoeningen, zelfs al hebben ze de ouders duizend testen afgenomen.

Ook onder erkende fokkers zitten mensen die zo met hun pup omgaan als getoond in het filmpje, en om iedereen die op MP of wat voor site dan ook zijn pup of herplaatser aanbied, voor ##### uit te maken slaat ook nergens op, hier zitten ook gewoon hondenliefhebbers op die hun pup met evenveel liefde laten opgroeien als wat voor fokker dan ook.

Natuurlijk moet je niet blind een pup via internet kopen, je gaat toch altijd eerst ff kijken hoe het beestje er uitziet , waar hij vandaan komt etc,etc.

nb Hondenshows zijn ook niet mijn ding, maar om die nou te moeten verbieden. we leven in een vrij land waar gelukkig iedereen zijn mening en ook zijn hobby mag hebben .
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN


Terug naar “Lab-leed”