Voor Youri, mijn lieve oude mannetje.

Is je Labrador overleden, maar wil je er graag nog eens over praten? Deel hier je gevoelens met lotgenoten.
Gebruikersavatar
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 16/05/08 09:57

Voor Youri, mijn lieve oude mannetje.

Ongelezen berichtdoor Alice van Ginkel » 04/10/11 07:20

http://youtu.be/uV01GA17mhk

Afbeelding

Afbeelding

Lieve schat van me, je geeft me regelmatig een seintje om me te laten weten dat je nog steeds heel dichtbij me bent. Ik mis je nog steeds zo, mijn jongen. We hadden iets speciaals samen, een enorme band die zelfs over de dood heen onbreekbaar is.

Weet, dat waar je ook bent, ik elke dag aan je denk!
Afbeelding

Gebruikersavatar
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1878
Lid geworden op: 28/03/10 19:01
Locatie: wychen gelderland

Ongelezen berichtdoor miranda » 04/10/11 12:51

:cry: Hele mooie link Alice,ook omdat ik Clousseau zo mooi vind. :cry:
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017

pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 533
Lid geworden op: 19/11/11 10:56
Locatie: Huybergen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor pebi » 29/11/11 18:13

Hoi Alice,
toen mijn eerste labje overleed heb ik zoveel verdriet gehad, het was of er een stuk uit mij gehaald werd. Het gevoel zo alleen te zijn terwijl er nog genoeg rond me heen was. Ik kon een andere hond destijds bijna niet aanhalen zoveel pijn deed het me. Nu jaren later voel ik toch nog die band , heel speciaal en dat zal natuurlijk zo blijven. inmiddels zijn er twee nieuwe honden in mijn leven gekomen totaal anders maar ik weet dat het straks weer erg verdriet zaL doen als de tijd daar is. Ik wil je sterkte wensen, en zoiets moois als dierenvriendschap geeft je volgens mij blijvend liefde

wobbetje

Ongelezen berichtdoor wobbetje » 29/11/11 21:14

Lieve Alice,

Ach het blijft allemaal inderdaad zo moeilijk.... en dit liedje... het gaat recht door mijn hart... temeer omdat Koen Wouters het eigenlijk heeft geschreven als afscheid voor zijn overleden hond....
En telkens ik dat lieve hoofd van jouw Youri zie.... de liefde druipt er vanaf .... ik kan mij héél goed inbeelden hoe erg je hem mist....

Kerstmis en Eindejaar nadert met rasse schreden... en ik zie er tegenop...ik heb dan 14 dagen verlof en normaal verheugde ik mij daar op omdat ik dan al mijn tijd met Wobbe kon spenderen... maar dit jaar... ik zie er zelfs tegenop om de kerstboom te zetten want die dikke deugniet is er niet meer om mij te "helpen" :) .... en ook de kadootjes zullen dit jaar niet meer vroegtijdig al 5 keer zijn uitgepakt totdat ik ze hogerop moest leggen want meneertje was niet voor rede vatbaar ...
Alles zal zo anders zijn.... Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n huilmens (is niet mis mee als dat wel zo is hoor) maar nog elke avond heb ik mijn huilmoment om wobbe .... onze dikke vrienden zitten echt wel onder onze huid.... ik zou hem zó graag terug bij mij hebben...ik denk nog constant aan wobbe van 's morgens tot 's avonds.... ook nu rollen de tranen weeral....

pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 533
Lid geworden op: 19/11/11 10:56
Locatie: Huybergen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor pebi » 29/11/11 22:04

wobbetje ook heel veel sterkte hoor, zeker de komende feestdagen pfoe dan voel je dat gemis vond ik ook zo erg. De wereld staat stil lijkt het wel. Stilstaan bij mijn verdriet heeft mij het herrinneren aan mooie momenten gegeven. Je krijgt hem niet terug en dat doet zo erg zeer maar de mooie momenten geven je de kracht om weer door te kunnen gaan.
Afbeelding

met dank aan Pauline

Gebruikersavatar
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 16/05/08 09:57

Ongelezen berichtdoor Alice van Ginkel » 02/12/11 13:06

wobbetje schreef:Lieve Alice,

Ach het blijft allemaal inderdaad zo moeilijk.... en dit liedje... het gaat recht door mijn hart... temeer omdat Koen Wouters het eigenlijk heeft geschreven als afscheid voor zijn overleden hond....
En telkens ik dat lieve hoofd van jouw Youri zie.... de liefde druipt er vanaf .... ik kan mij héél goed inbeelden hoe erg je hem mist....

Kerstmis en Eindejaar nadert met rasse schreden... en ik zie er tegenop...ik heb dan 14 dagen verlof en normaal verheugde ik mij daar op omdat ik dan al mijn tijd met Wobbe kon spenderen... maar dit jaar... ik zie er zelfs tegenop om de kerstboom te zetten want die dikke deugniet is er niet meer om mij te "helpen" :) .... en ook de kadootjes zullen dit jaar niet meer vroegtijdig al 5 keer zijn uitgepakt totdat ik ze hogerop moest leggen want meneertje was niet voor rede vatbaar ...
Alles zal zo anders zijn.... Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n huilmens (is niet mis mee als dat wel zo is hoor) maar nog elke avond heb ik mijn huilmoment om wobbe .... onze dikke vrienden zitten echt wel onder onze huid.... ik zou hem zó graag terug bij mij hebben...ik denk nog constant aan wobbe van 's morgens tot 's avonds.... ook nu rollen de tranen weeral....


Lieve Martine,

ik weet als geen ander hoe je je nu moet voelen. De decembermaand is een feestmaand maar daar heb je helemaal geen zin in nu Wobbe er niet meer is. Het afsluiten van het jaar waarin Youri was overleden vond ik zo erg!!! Ik kon niet meer stoppen met huilen...het was tenslotte het jaar waarin hij er nog was. En dan ga je het nieuwe jaar in....

Meid, het is nog maar zo kort geleden dat je Wobbe hebt moeten laten gaan. Ik huil ook nog steeds om Youri , nu nog steeds na twee en een half jaar. Ik mis hem enorm!! Hij was zo lief!!! Maar we moeten door, dat wil Youri en dat wil Wobbe ook. Eén keer in hun leven doen ze je verdriet en dat is wanneer ze overlijden en het heeft tijd nodig om dat verdriet een plaatsje te geven. Ik denk aan je, meid.

Dikke knuffel van het vrouwtje van Youri. :knuffel:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 16/05/08 09:57

Ongelezen berichtdoor Alice van Ginkel » 02/12/11 13:13

pebi schreef:Hoi Alice,
toen mijn eerste labje overleed heb ik zoveel verdriet gehad, het was of er een stuk uit mij gehaald werd. Het gevoel zo alleen te zijn terwijl er nog genoeg rond me heen was. Ik kon een andere hond destijds bijna niet aanhalen zoveel pijn deed het me. Nu jaren later voel ik toch nog die band , heel speciaal en dat zal natuurlijk zo blijven. inmiddels zijn er twee nieuwe honden in mijn leven gekomen totaal anders maar ik weet dat het straks weer erg verdriet zaL doen als de tijd daar is. Ik wil je sterkte wensen, en zoiets moois als dierenvriendschap geeft je volgens mij blijvend liefde


Wat een lieve reactie van je, dank je wel!

Het overlijden van Youri, mijn lieve oude mannetje, heeft er flink bij me ingehakt....ik doe mijn best. Maar wat je zegt.... ik heb in die 14 jaar zoveel liefde en vriendschap van hem gehad... zo bijzonder is dat. Zelfs na de dood gaat dat verder. Ik zie dat je twee schatten van labradors hebt en dat Pearl al een oudje aan het worden is. Wat een lief koppie ook :verliefd1:

Bedankt voor je steun en ik hoop dat jullie nog heel lang samen mogen genieten.

Lieve groetjes van Alice.
Afbeelding

luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1258
Lid geworden op: 05/12/09 11:17
Locatie: best
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor luckylabrador » 02/12/11 17:24

Hoi lieve Alice en alle lieverds die gereageerd hebben,
Ook wij missen onze lieve Chester en in deze tijd ligt het gevoeliger niet alleen zijn verjaardag (22 december), zijn geliefde jaargetijde (sneeuw) maar ook de kerst.
Aan jullie allemaal een geweldige kerst gewenst en weet dat jullie lieverd vooral in deze tijd dicht bij je is!!
Liefde gaat inderdaad verder dan de dood... :verliefd1: 8)
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)

pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 533
Lid geworden op: 19/11/11 10:56
Locatie: Huybergen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor pebi » 06/12/11 20:39

Dank je wel Alice. Ik hoop ook dat ik nog een tijdje van haar mag genieten maar omdat ik het al eens mee heb gemaakt zoals je al hebt gelezen
ben ik wel snel ongerust als ze al even niet lekker is. Maar ze doet het
nog goed. Wel doof helaas maar ze houd me uitstekend in de gaten.
Ook Luckylabrador wens ik heel veel sterkte, het is voor jullie nog maar zo kort geleden dat jullie afscheid hebben moeten nemen van Chester.
Wens jullie allemaal veel warmte toe met de kerst.

Mousy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 209
Lid geworden op: 16/08/09 16:28
Locatie: Boxmeer

youri

Ongelezen berichtdoor Mousy » 19/12/11 21:56

He Alice,we hebben elkaar gevonden in de tijd dat we beiden ontroostbaar waren,en net onze Labjes verloren waren.Het heeft zo moeten zijn dat jij mijn pad kruiste.Je gaf me zoveel steun,het idee dat er iemand was die net als ik zoveel verdriet voelde om het gemis van onze grote vriend.En het is logisch dat je in deze maand van opnieuw afscheid van een jaar,je herinneringen aan Youri weer boven komen.Hij weet dat waar hij ook is,jij altijd aan hem denkt en bij hem bent.Ik denk aan je,en dat weet je wel he! :( Liefs:Mousy


Terug naar “Uit het oog, maar niet uit het hart”