... moederlab Rebel

Regelmatig berichten we hier over een dag uit het leven van een Labrador.
Gebruikersavatar
Katootje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1783
Lid geworden op: 03/02/07 20:34
Locatie: Limburg

Ongelezen berichtdoor Katootje » 17/02/09 14:10

Oh ja, wat ik me nou altijd afvraag..
Hoe gaat het eigenlijk met de moederhond als de pupjes weggaan?
Heeft zij daar nou ook last van?
Ik hoor wel vaker dat de moeder er op een gegeven moment mee klaar is, maar het lijkt mij toch best raar....(Of denk ik dan te menselijk?)
Groetjes, Annick en een stevige knuffel van de NoKaZoefjes
Afbeelding
:bruinpootje:Kato! (Labrador; 4-11-2005)
:zwartpootje:Zoef! (Ruwharige teckel; 12-08-2008)
:blondpootje:Nora! (Labrador/Herplaatser; 25-09-2009/woont sinds 7-01-2012 bij ons)

Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1268
Lid geworden op: 11/09/06 13:38
Locatie: Nieuwediep
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tika Trails » 20/02/09 08:37

nelleke schreef:Ben al een tijdje nauwelijks op het forum...ik dacht is even bijlezen...lees ik dit...

De tranen stromen over mijn wangen...vandaag is er weer een pupje opgehaald...en wat doet het verrekte zeer...

de anderen worden morgen, woensdag en volgende week donderdag opgehaald.

Tuurlijk weten we dat we fijne mensen hebben uitgezocht, weten we dat het voor de puppen een goede leeftijd is om individueel opgevoed te gaan worden, zijn we stapelblij als we lezen dat de autorit is goed gegaan en we zelfs al foto's en een filmpje in onze mailbox vinden, maar toch...het is even of je hart breekt

Al die weken lang ben je er zo ongelooflijk intensief mee bezig geweest.
Iedere pup heeft zijn eigen bijzonderheidje, de eerste drie weken ben ik blij maar vanaf het moment dat ze me aan kijken sluit ik ze voor de rest van hun leven in mijn hart.


Zo is het ook echt Nelleke!
Hier is deze week ook nog een meisje opgehaalt, ben er echt de rest van de dag sip van geweest.

Groetjs, Bianca

Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1268
Lid geworden op: 11/09/06 13:38
Locatie: Nieuwediep
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tika Trails » 20/02/09 08:42

Katootje schreef:Oh ja, wat ik me nou altijd afvraag..
Hoe gaat het eigenlijk met de moederhond als de pupjes weggaan?
Heeft zij daar nou ook last van?
Ik hoor wel vaker dat de moeder er op een gegeven moment mee klaar is, maar het lijkt mij toch best raar....(Of denk ik dan te menselijk?)


ja, dat is een menselijke gedachte....
De moederhonden die kunnen er eigenlijk niet mee zitten, tenmiste, ik heb er nog nooit wat van gemerkt.
Tegen de tijd dat de pups tandjes krijgen, dan is de lol er al een beetje af, maar ik moet wel zeggen dat de ene moeder de andere niet is.
Je hebt moeders die er snel klaar mee zijn en nog wel bij de pups komen, maar dan alleen om even te kijken of er ook nog wat eten is blijven liggen...haha.. als de pups dan willen drinken met die scherpe tandjes, dan weten ze niet hoe snel ze weg moeten zijn....haha...
Maar...... er zijn ook mama's die gewoon gek met hun pups zijn er er veel bij blijven en dat is wel mooi om te zien.
Dat zijn de echte en die kunnen zich ook flink met een nest bemoeien van een ander, puur en alleen omdat ze pups heerlijk vinden om voor te zorgen.

Maar het echte missen van de pusp als ze weg zijn, daar heb ik nog weinig van gemerkt.

Groejtes, Bianca

Gebruikersavatar
Katootje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1783
Lid geworden op: 03/02/07 20:34
Locatie: Limburg

Ongelezen berichtdoor Katootje » 21/02/09 11:37

Dank je wel voor de uitleg Bianca!! :klasse:
Gelukkig maar dat de moeders er niet te veel (of geen) last van hebben..
Groetjes, Annick en een stevige knuffel van de NoKaZoefjes

Afbeelding

:bruinpootje:Kato! (Labrador; 4-11-2005)

:zwartpootje:Zoef! (Ruwharige teckel; 12-08-2008)

:blondpootje:Nora! (Labrador/Herplaatser; 25-09-2009/woont sinds 7-01-2012 bij ons)

Mariska&Janna

Ongelezen berichtdoor Mariska&Janna » 03/07/10 13:56

Wat special dat je iedere pup een eigen wens mee geeft!
Heel mooi beschreven, zit jou verhaal me tranen in m'n ogen telezen.

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 03/07/10 17:38

Heel erg mooi beschreven. Ik zou dat dus niet kunnen en met alle pups overblijven..
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Zootje

Ongelezen berichtdoor Zootje » 04/07/10 12:48

Prachtig beschreven zeg! Ik zou dat echt niet kunnen, afscheid nemen, ik zou ze allemaal willen houden (ook al kan dat natuurlijk niet) :eusashhh:

Prachtig hoor!

Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1268
Lid geworden op: 11/09/06 13:38
Locatie: Nieuwediep
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tika Trails » 05/07/10 08:09

Mariska&Janna schreef:Wat special dat je iedere pup een eigen wens mee geeft!
Heel mooi beschreven, zit jou verhaal me tranen in m'n ogen telezen.


Ik heb dat altijd gedaan en zal dat ook altijd blijven doen. Mijn eigen traditie, wat voor mij even heel speciaal is. Ik fluister het altijd in het oortje en zou me zeer ongelukkig voelen als ik dit niet meer zou doen.
Op dat moment moet je ze toch los laten..........

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 24/09/11 22:50

Tika Trails schreef:
Mariska&Janna schreef:Wat special dat je iedere pup een eigen wens mee geeft!
Heel mooi beschreven, zit jou verhaal me tranen in m'n ogen telezen.


Ik heb dat altijd gedaan en zal dat ook altijd blijven doen. Mijn eigen traditie, wat voor mij even heel speciaal is. Ik fluister het altijd in het oortje en zou me zeer ongelukkig voelen als ik dit niet meer zou doen.
Op dat moment moet je ze toch los laten..........


ben nog maar pas op dit forum, en een beetje aan het rondlezen....
en baal nu dat ik in Noord brabant woon...zo ver weg....
we zijn toe aan een neiuw labje en van jou zo ik er zò eentje willen, alleen al om de lievevolle zorg die je ze geeft...en dan die mooie wens mee....volgens mij kunnen labjes niet beter beginnen dan zo


groet, ilse

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 24/09/11 23:49

Tika Trails schreef:
Mariska&Janna schreef:Wat special dat je iedere pup een eigen wens mee geeft!
Heel mooi beschreven, zit jou verhaal me tranen in m'n ogen telezen.


Ik heb dat altijd gedaan en zal dat ook altijd blijven doen. Mijn eigen traditie, wat voor mij even heel speciaal is. Ik fluister het altijd in het oortje en zou me zeer ongelukkig voelen als ik dit niet meer zou doen.
Op dat moment moet je ze toch los laten..........


Wat grappig Bianca, ik doe dat precies zo. Met de pup op de arm meelopen naar de auto en daar de pup in het oor fluisteren wat voor geweldig lang en gelukkig leven ik hem toewens en hem dan een beetje officieel op schoot zetten bij de bijrijder. Zo van: daar ga je dan knulletje of meisje. Dan strijk ik nog even met zijn knuffel over mijzelf heen om er nog goed lucht aan te brengen en dan gaat zijn knuffeltje ook op schoot zodat hij een bekend luchtje heeft tijdens de autorit. Op dat moment sta ik ook een beetje met een brok in mijn keel en een traan in mijn ogen, maar dat is bij mij snel over hoor. Daar ben ik redelijk nuchter in. Tegen de tijd dat de pups 7 weken zijn, snak ik wel weer naar rust en mijn gewone leven, hoe lief ik ze ook vind. Ik spreek trouwens altijd af dat ik even bel de volgende dag om te vragen hoe het gegaan is met de reis en de eerste nacht. Maar heel vaak hoef ik dat niet eens te doen, dan zijn de mensen me al voor :)

Hanneke

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 25/09/11 11:49

Laboriginals schreef:
Tika Trails schreef:
Mariska&Janna schreef:Wat special dat je iedere pup een eigen wens mee geeft!
Heel mooi beschreven, zit jou verhaal me tranen in m'n ogen telezen.


Ik heb dat altijd gedaan en zal dat ook altijd blijven doen. Mijn eigen traditie, wat voor mij even heel speciaal is. Ik fluister het altijd in het oortje en zou me zeer ongelukkig voelen als ik dit niet meer zou doen.
Op dat moment moet je ze toch los laten..........


Wat grappig Bianca, ik doe dat precies zo. Met de pup op de arm meelopen naar de auto en daar de pup in het oor fluisteren wat voor geweldig lang en gelukkig leven ik hem toewens en hem dan een beetje officieel op schoot zetten bij de bijrijder. Zo van: daar ga je dan knulletje of meisje. Dan strijk ik nog even met zijn knuffel over mijzelf heen om er nog goed lucht aan te brengen en dan gaat zijn knuffeltje ook op schoot zodat hij een bekend luchtje heeft tijdens de autorit. Op dat moment sta ik ook een beetje met een brok in mijn keel en een traan in mijn ogen, maar dat is bij mij snel over hoor. Daar ben ik redelijk nuchter in. Tegen de tijd dat de pups 7 weken zijn, snak ik wel weer naar rust en mijn gewone leven, hoe lief ik ze ook vind. Ik spreek trouwens altijd af dat ik even bel de volgende dag om te vragen hoe het gegaan is met de reis en de eerste nacht. Maar heel vaak hoef ik dat niet eens te doen, dan zijn de mensen me al voor :)

Hanneke



heeee.....jij ook al!
ik krijg het gevoel dat jullie foksters heel begaan zijn met de pupkes,
meer dan dat ik gedacht had :oops: Lijkt me wel lastig dan, elke keer
weer afscheid nemen.....poehpoeh


(en oirschot is niet zo heel ver weg he ;) )

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 25/09/11 12:08

ook ik loop altijd met de pup op mijn armen mee naar de auto de eerste die de deur uitgaat moet ik altijd een traantje weg pinkern maar je weet eens moeten ze het huis gaan verlaten en ze zijn er dan ook echt aan toe aan nieuwe prikkels die de baasjes ze weer gaat geven
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1268
Lid geworden op: 11/09/06 13:38
Locatie: Nieuwediep
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tika Trails » 25/09/11 13:50

ilseF schreef:
Tika Trails schreef:
Mariska&Janna schreef:Wat special dat je iedere pup een eigen wens mee geeft!
Heel mooi beschreven, zit jou verhaal me tranen in m'n ogen telezen.


Ik heb dat altijd gedaan en zal dat ook altijd blijven doen. Mijn eigen traditie, wat voor mij even heel speciaal is. Ik fluister het altijd in het oortje en zou me zeer ongelukkig voelen als ik dit niet meer zou doen.
Op dat moment moet je ze toch los laten..........


ben nog maar pas op dit forum, en een beetje aan het rondlezen....
en baal nu dat ik in Noord brabant woon...zo ver weg....
we zijn toe aan een neiuw labje en van jou zo ik er zò eentje willen, alleen al om de lievevolle zorg die je ze geeft...en dan die mooie wens mee....volgens mij kunnen labjes niet beter beginnen dan zo


groet, ilse


Wat lief!

Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1268
Lid geworden op: 11/09/06 13:38
Locatie: Nieuwediep
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tika Trails » 25/09/11 13:53

Laboriginals schreef:
Tika Trails schreef:
Mariska&Janna schreef:Wat special dat je iedere pup een eigen wens mee geeft!
Heel mooi beschreven, zit jou verhaal me tranen in m'n ogen telezen.


Ik heb dat altijd gedaan en zal dat ook altijd blijven doen. Mijn eigen traditie, wat voor mij even heel speciaal is. Ik fluister het altijd in het oortje en zou me zeer ongelukkig voelen als ik dit niet meer zou doen.
Op dat moment moet je ze toch los laten..........


Wat grappig Bianca, ik doe dat precies zo. Met de pup op de arm meelopen naar de auto en daar de pup in het oor fluisteren wat voor geweldig lang en gelukkig leven ik hem toewens en hem dan een beetje officieel op schoot zetten bij de bijrijder. Zo van: daar ga je dan knulletje of meisje. Dan strijk ik nog even met zijn knuffel over mijzelf heen om er nog goed lucht aan te brengen en dan gaat zijn knuffeltje ook op schoot zodat hij een bekend luchtje heeft tijdens de autorit. Op dat moment sta ik ook een beetje met een brok in mijn keel en een traan in mijn ogen, maar dat is bij mij snel over hoor. Daar ben ik redelijk nuchter in. Tegen de tijd dat de pups 7 weken zijn, snak ik wel weer naar rust en mijn gewone leven, hoe lief ik ze ook vind. Ik spreek trouwens altijd af dat ik even bel de volgende dag om te vragen hoe het gegaan is met de reis en de eerste nacht. Maar heel vaak hoef ik dat niet eens te doen, dan zijn de mensen me al voor :)

Hanneke


Ik heb het altijd zo gedaan, echt een traditie! Wat leuk om te lezen dat jullie dat ook zo doen.... Ik zet ze op schoot en zeg dan.... zorg goed voor hem/haar. Stijk nog even overhet koppie en moet dan snel weg wezen, want dan zit de brok al erg hoog.......

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 25/09/11 17:36

ilseF schreef:
Tika Trails schreef:
Mariska&Janna schreef:Wat special dat je iedere pup een eigen wens mee geeft!
Heel mooi beschreven, zit jou verhaal me tranen in m'n ogen telezen.


Ik heb dat altijd gedaan en zal dat ook altijd blijven doen. Mijn eigen traditie, wat voor mij even heel speciaal is. Ik fluister het altijd in het oortje en zou me zeer ongelukkig voelen als ik dit niet meer zou doen.
Op dat moment moet je ze toch los laten..........


ben nog maar pas op dit forum, en een beetje aan het rondlezen....
en baal nu dat ik in Noord brabant woon...zo ver weg....
we zijn toe aan een neiuw labje en van jou zo ik er zò eentje willen, alleen al om de lievevolle zorg die je ze geeft...en dan die mooie wens mee....volgens mij kunnen labjes niet beter beginnen dan zo


groet, ilse


Ik woon in Amsterdam en onze honden komen uit Zeeland en dan wel het uiterste puntje (Graauw) Wij gingen om de 2 weken een kijkje nemen en waren dan heen en terug zo'n 500 km onderweg. Als je een goed gevoel hebt bij een fokker is afstand maar relatief. Het is ook maar voor een weken moet je bedenken :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)


Terug naar “Een dag uit het leven van...”